Nieuw circuit op Maasvlakte?

Ik vind het een goed plan.
Ik ben nog uit het tijdperk dat de TT-baan in Assen een openbare weg is; sterker nog, ik heb er mijn eerste rijlessen gehad.

En nog steeds vraag ik mij af; waarom moest die baan nou permanent dicht? Er zouden toch best tijdstippen kunnen zijn dat die baan open zou kunnen? Ik zou als beginner heel graag daar eens voorzichtig willen proberen mijn grensjes te verleggen en bochten te oefenen omdat de risico's daar een stuk minder zijn bij gebrek aan boompjes, vangrails, tegenliggers en gieters. Maar ook na bijv een winterstop is dat een mooie plek om even het gevoel terug te krijgen.

Circuitdagen zijn geen alternatief; daarvoor moet je tenslotte al een stuk hoger niveau hebben; dat is voor mij niet aan de orde.
En natuurlijk kan ik een VRO oid gaan volgen, maar dat is één (duur) dagje en volgens mij moet je gewoon kilometers maken. Dat zou mijn vaardigheid en dus de veiligheid op de weg zeker ten goede komen!

Toen 'Assen' nog geen permanent circuit was, waren er (dodelijke) ongevallen, o.a. doordat would be coureurs met een noodgang op een bocht afkwamen en dan ineens op de 'ideale lijn' niets vermoedende tegenliggers tegenkwamen.
Nadat de voorheen (deels) openbare weg een permanent circuit werd, was dat probleem verleden tijd. Vanaf die tijd was er wel een ander probleem: een permanent circuit wordt ook doordeweeks vaker benut met alle (geluids-) overlast van dien. Maar al te vaak wordt er afgegeven op klagende omwonenden, maar als je in de buurt van een (voorheen) stratencircuit woont en dat wordt ineens een permanent circuit, piep je wel anders, is trouwens ook in Francorchamps aan de orde.

Een permanent circuit zomaar openstellen voor Jan en Alleman? Graag!
Zou ik dat zelf doen als exploitant? Nee! (Aansprakelijkheid, slijtage, illegale herriepijpen, olie op wegdek, ik noem maar een paar beren op de weg)

Circuitdagen zijn WEL een alternatief, ook voor beginners en lieden die geen echte raceaspiraties hebben, maar dan moet je wel een organisatie uitzoeken die WEL serieus rekening houdt met die doelgroep en 'razende Roelants' van 'recreanten' gescheiden houdt.
Dit jaar met de Laverda club / Back-on Track op Mettet geweest en daar was echt ruimte voor elk niveau. Voor nog geen € 100,-- een zeer geslaagde circuitdag, baal er nog steeds van dat ik mijn ega niet heb kunnen overhalen daar ook op de motor te stappen
http://www.back-on-track.nu/?page_id=2

Ook hoop ik dat de club met youngtimerracers in een stroomversnelling komt http://www.youngtimerracing.nl/
In Zweden heb ik op Linkoping een bonte verzameling motoren in de 'Forgotten Era' klasse bezig gezien. Dat is serieus genieten voor publiek en rijders!

Ben ook benieuwd wat de SAM gaat doen
http://racesport.nl/OVERIG/Algemeen...-daarna/tabid/156/iNews_ID/28469/Default.aspx
Als de Aalsmeerse 3 uursrace (helaas niet op een echt circuit, maar tussen stoepranden en lantarenpalen) ook in 2012 verreden wordt, probeer ik daar bij te zijn.

Al met al zijn er in toenemende mate mogelijkheden om lekker op een circuit bezig te zijn, zonder de torenhoge inschrijfgelden bij ONK of met gevaar voor eigen leven tussen de knallende R1's en GSX-erren bij de diverse circuitdagen. Testosteron, adrenaline en (jeugdige) overmoed zijn niet altijd een goede combinatie, heb menig circuitdagganger rare strapatsen zien uithalen en ga daar ook zeker niet tussen rijden.
 
Laatst bewerkt:
Laat ze nog maar een stuk van de zee afpakken en op maasvlakte 3 een mooi citcuit maken. *O*

:^

Er valt hier toch niets meer te verzieken, en last van geluid heb je ook niet.
Maar we roepen hier allemaal dat het een goed plan is, maar hoe kunnen we er wat aan doen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan