Nieuw circuitje in Noord frankrijk.. best lekker :)

Folembray vind is een gaaf circuit!! De flauwe bocht naar links op het rechte stuk gevolgt door de chicane is heeeerlijk.

Dit jaar eens kijken hoe het met de RGV250 gaat op folembray :)

Is men daar streng met geluid??

rijdt die RGV dan eindelijk ? :P
 
Folembray vind is een gaaf circuit!! De flauwe bocht naar links op het rechte stuk gevolgt door de chicane is heeeerlijk.

Dit jaar eens kijken hoe het met de RGV250 gaat op folembray :)

Is men daar streng met geluid??
Yep, superstreng. Met vervangingsuitlaten kom je er nauwelijks op. Maar ben met je eens dat het een leuk circuit is, ik kom er ook graag:)
 
Laatst bewerkt:
Yep, superstreng. Met vervangingsuitlaten kom je er nauwelijks op. Maar ben met je eens dat het een leuk circuit is, ik kom er ook graag:)


Ik heb wel vervangings uitlaten erop zitten met orginele dempers erop gelast. Het geluid is volgens mij nog wel te hard. Maar er zit wel een e keur op de dempers dus vandaar mijn twijfels
 
Laatst bewerkt:
Ik heb wel vervangings uitlaten erop zitten met orginele dempers erop gelast. Het geluid is volgens mij nog wel te hard. Maar er zit wel een e keur op de dempers dus vandaar mijn twijfels
Hij is vrij kortzichtig, kijkt niet naar E-keur maar wel naar orginele dempers. Dus als je de orginele dempers erop hebt, is het goed.
 
wie gaan er nog meer rijden op ecuyers 2 en/of 3 mei???

Wij zijn afgelopen weekend geweest.
Leuk, klein, technisch baantje, met redelijk hoogteverschil, en off-camber bochten.
Faciliteiten zijn ERG slecht (maar 2 wc's, stinkend en verstopt) parking is onverhard.
Als het nat is, is de baan erg glad, en er lopen complete rivieren van water overheen, die, als het droog wordt, lang nat blijven.
Op sommige plekken drogen ze zelfs helemaal niet op.
Ook wordt er redelijk veel leem op de baan gespoeld, die er bij ons een paar keer daags af wordt gespoten.
Het circuit is er meer eentje voor auto's, de remborden bijv. zijn van ijzer..... :o
Daar kwam ik helaas achter toen ik eraf ging, en er eentje onvrijwillig mee naar huis wou nemen, met als resultaat een voet als een klomp geschilderd in delftsblauw, met een paar hechtingen als veters.
Dat metaal snijdt overal doorheen als een scheermes..... -O- :X

Kortom: droog= erg leuk, Nat= pas op!!
 
Laatst bewerkt:
Wij zijn afgelopen weekend geweest.
Leuk, klein, technisch baantje, met redelijk hoogteverschil, en off-camber bochten.
Faciliteiten zijn ERG slecht (maar 2 wc's, stinkend en verstopt) parking is onverhard.
Als het nat is, is de baan erg glad, en er lopen complete rivieren van water overheen, die, als het droog wordt, lang nat blijven.
Op sommige plekken drogen ze zelfs helemaal niet op.
Ook wordt er redelijk veel leem op de baan gespoeld, die er bij ons een paar keer daags af wordt gespoten.
Het circuit is er meer eentje voor auto's, de remborden bijv. zijn van ijzer..... :o
Daar kwam ik helaas achter toen ik eraf ging, en er eentje onvrijwillig mee naar huis wou nemen, met als resultaat een voet als een klomp geschilderd in delftsblauw, met een paar hechtingen als veters.
Dat metaal snijdt overal doorheen als een scheermes..... -O- :X

Kortom: droog= erg leuk, Nat= pas op!!

De parking is onverhard, okay. Maar ik kan tch wel op een stukje asfalt de motoren stallen en de partytent opbouwen? En dus schijten als je ergens wat gaat eten en dan hopen dat je de rest van de dag niet meer hoeft :+
 
De parking is onverhard, okay. Maar ik kan tch wel op een stukje asfalt de motoren stallen en de partytent opbouwen? En dus schijten als je ergens wat gaat eten en dan hopen dat je de rest van de dag niet meer hoeft :+

De pits/paddock is wel verhard, en je mag je motor er ook neerzetten, ja.
Maar het is erg klein, en volgens mij is het een beetje vriendjespolitiek wie er wel en niet een tent neer mogen zetten.
En slapen met een tentje op de paddock/parking mag niet, mag alleen als je een caravan/camper hebt.
Wij hadden een hotelletje (Hotel Hexagone)geboekt in Chateau-Thierry, 15 km verderop.
Konden we i.i.g. goed ontbijten, eten, douchen e.d. , en heerlijk schijten.... *D
 
Laatst bewerkt:
wie gaan er nog meer rijden op ecuyers 2 en/of 3 mei???

Ik ben er 2 en 3 mei.

Wat accomodatie betreft is er helemaal niets !!
Geen pit box geen kantiene/restuarant
Geen stroom dus geen banden warmers
Geen banden wissels
Benzine op 15 km

een antwoord van race fun per Email;
Er zijn geen voorzieningen om daar ter plaatse te overnachten. Er is wel in de buurt een camping.

Er is nog altijd geen stroom. Pitboxen zijn onbestaande. Restaurant is er ook niet, benzinestation op een 15-tal km.

Maw circuit is nieuw, er moet nog wat werk gebeuren.

Groetjes,

Racefun


Dus volgens ons word het wel gezellig *O*

Wij slapen in het dorp; Le Charmel

Pages perso Orange – Créez facilement votre site web personnel

Volgens de kaart kan ik het circuit horen zo dicht bij.
Hier voor één nacht.

De tweede nacht;
in het dorp; Brouillet

Accueil

Iets verder weg maar met bubbel bad *O*
en dat is volgens mij wel bruikbaar na een dagje sturen :)
 
Laatst bewerkt:
ribbel, heb je dat adres van dat hotelletje?? en kan je daar ook je motors stalen? hebben een open aanhanger namelijk.

weersverwachting is oke dus moet goed komen.

@hagasan. lokkie heeft stroom middels een generator dus neem je bandenwarmers maar mee, inclusief beetje peut (95)

;)
 
haga, hoezo 2 verschillende verblijflocaties?

Ik had eerst maar één dag geboekt en zou dan door naar de Champagne om boodschappen te doen, daar is dat tweede adres op gebaseerd.
Wij zouden daar vandaan Reims gaan ontdekken maar dat gaat nu niet door *O*

Verder is het de eerste keer hier in de buurt dus we zullen zien wat de beste is.

Het voordeel van schambre hote is dat de auto met aanganger op eigen terein stta met meestal een groot hek dus veilig
 
Laatst bewerkt:
Iemand enig idee hoe streng ze met geluid zijn daar ?

Kijk op Croix is het oficieel standaard uitlaat maar rij daar altijd open
 
ribbel, heb je dat adres van dat hotelletje?? en kan je daar ook je motors stalen? hebben een open aanhanger namelijk.

weersverwachting is oke dus moet goed komen.

@hagasan. lokkie heeft stroom middels een generator dus neem je bandenwarmers maar mee, inclusief beetje peut (95)

;)

Bedankt voor het aanbod maar ik heb ze niet in de zac verboden -O-

Wat ik wel heb is een koelkast met Hei........ :X 8-)
 
Laatst bewerkt:
ribbel, heb je dat adres van dat hotelletje?? en kan je daar ook je motors stalen? hebben een open aanhanger namelijk.

weersverwachting is oke dus moet goed komen.

@hagasan. lokkie heeft stroom middels een generator dus neem je bandenwarmers maar mee, inclusief beetje peut (95)

;)

Wij gaan deze zomer ook voor het eerst 2 dagen achter elkaar hier rijden en hebben voor 3 nachten een hotel in de buurt geboekt:

Uw reservering:

Hotelinformatie
Hotel Campanile Château-Thierry
Adres Avenue De Soissons, Lieu Dit La Moiserie
Château Thierry, 02400
Frankrijk
Telefoon +33323692323
Fax +33323699111
E-mail chateauthierry@campanile.fr

Wij hebben hier een paar 2-persoonskamers geboekt, incl. bad ;), voor 56 euro per nacht per kamer..
dus 28 euro per persoon per nacht..
de vrouwen gaan ook mee en mijn dochtertje ook maar die pakken nog een dagje eurodisney mee :+

Als je idd maar ff lekker op je gemak kan schijten en ff lekker in bad zitten 8-)
 
ribbel, heb je dat adres van dat hotelletje?? en kan je daar ook je motors stalen? hebben een open aanhanger namelijk.

weersverwachting is oke dus moet goed komen.

@hagasan. lokkie heeft stroom middels een generator dus neem je bandenwarmers maar mee, inclusief beetje peut (95)

;)

http://www.fhr.fr/nl/chateau-thierry/fhrhotel-59265_3-hotel-hexagone-hotel.htm

Goed en goedkoop, waren 134,- kwijt met twee man, incl. ontbijt. voor 2 nachten.
Zit ook een restaurant bij, en een supermarkt met tankstation zit er recht tegenover.
Je kunt de auto met aanhanger achter zetten, staat hij behoorlijk beschut.
Een paar van ons lieten de motoren op het circuit staan, vastgezet aan de aanhanger, en zo neergezet tussen auto's en camper, dat stelen haast onmogelijk was.

Je bent verplicht om met een Db-killer te rijden, anders kom je de baan niet op.
Neem ook een paar jerrycans benzine mee, tanken in de buurt kan niet.
Neem wel een zwarte, had zelf een witte, en die mocht ik niet voltanken, was volgens de pompbediende niet geschikt voor benzine.... :? |(
 
Laatst bewerkt:
Net binnen gekregen via E-mail;
Motorfun.be


Praktische info Ecuyers 3 mei

1. Dagindeling
(opgelet gewijzigde uurregeling)

Om 8u gaat het circuit open.
Tussen 8u en 8u30 kan je inschrijven in het witte gebouw in de paddock. Vergeet niet de op voorhand ingevulde afstand van verhaal mee te brengen. Hier ontvang je een sticker met nummer voor op de moto en een tijdschema.
Verplichte briefing voor alle piloten om 8u45 in de paddock naast het witte gebouw.
Om 9u starten we met de eerste vrij rijden sessies (groep experts)
Tussen 12u en 14u is er een uitgebreide pauze (door definitieve homologatie van het circuit)
18u einde circuitdag

2. Heenrit en aankomst
Via deze link kan je een routebeschrijving opvragen (vul uw startplaats in links in het venster)
Opgelet! In het dorpje Epieds zijn er momenteel werken en is de doorgang door dit dorpje niet mogelijk. Je kan het circuit bereiken via Château -Thierry en Mont-Saint-Père. (zie attachment)
Bij aankomst kan je terecht op de "parking clients", deze parking is onverhard. Met de moto kan je in de geasfalteerde paddock terecht.

3. Voorzieningen
Op het circuit is er geen eten of drank te verkrijgen.
Er zijn geen elektriciteitsaansluitingen beschikbaar.


4. Overnachting
Het is niet toegelaten om op het circuit te kamperen. Niet ver van het circuit (12km) is er de camping Les Bruyères in Fère-en-Tardenois. (routebeschrijving)

5. Brandstof.
Je vindt een benzinepomp in Fère-en-Tardenois en Château-Thierry waar je met betaalkaarten kan betalen.

6. Goed weer
Is besteld!
 
Laatst bewerkt:
Wij zijn afgelopen weekend geweest.
Leuk, klein, technisch baantje, met redelijk hoogteverschil, en off-camber bochten.
Faciliteiten zijn ERG slecht (maar 2 wc's, stinkend en verstopt) parking is onverhard.
Als het nat is, is de baan erg glad, en er lopen complete rivieren van water overheen, die, als het droog wordt, lang nat blijven.
Op sommige plekken drogen ze zelfs helemaal niet op.
Ook wordt er redelijk veel leem op de baan gespoeld, die er bij ons een paar keer daags af wordt gespoten.
Het circuit is er meer eentje voor auto's, de remborden bijv. zijn van ijzer..... :o
Daar kwam ik helaas achter toen ik eraf ging, en er eentje onvrijwillig mee naar huis wou nemen, met als resultaat een voet als een klomp geschilderd in delftsblauw, met een paar hechtingen als veters.
Dat metaal snijdt overal doorheen als een scheermes..... -O- :X

Kortom: droog= erg leuk, Nat= pas op!!

OK dat was jij dus.

Shit, wat heb jij lang in de loop/sloop ziekenauto moeten liggen zaterdag zeg ! :N

Ik hoorde je nog je verhaal doen bij zo`n eybis man over die ijzeren paaltjes maar met
zo`n koppige circuiteigenaar :( gaat er niet veel veranderen lijkt me.

Maar idd een leuk intensief baantje. Alleen wel jammer dat de drainage verkeerd ligt
zodat de baan zondag op de cruciale punten nog steeds nat bleef.

En die 2 uur verplichte pauze (wederom een voorwaarde van circuiteigenaar gemeente dus) duurt echt treurig lang op zo`n ontwikkelingslandpaddock. Bijna 3 uur wachten

beterschap
 
Laatst bewerkt:
OK dat was jij dus.

Shit, wat heb jij lang in de loop/sloop ziekenauto moeten liggen zaterdag zeg ! :N

Ik hoorde je nog je verhaal doen bij zo`n eybis man over die ijzeren paaltjes maar met
zo`n koppige circuiteigenaar :( gaat er niet veel veranderen lijkt me.

Maar idd een leuk intensief baantje. Alleen wel jammer dat de drainage verkeerd ligt
zodat de baan zondag op de cruciale punten nog steeds nat bleef.

En die 2 uur verplichte pauze (wederom een voorwaarde van circuiteigenaar :( ) duurt
echt treurig lang op zo`n ontwikkelingslandpaddock.

beterschap
Die twee uur stilte is hoogst waarschijnlijk door de gemeente opgelegd, alle circuits in frankrijk hebben 2 uur rust, voor zover ik weet
 
OK dat was jij dus.

Shit, wat heb jij lang in de loop/sloop ziekenauto moeten liggen zaterdag zeg ! :N

Ik hoorde je nog je verhaal doen bij zo`n eybis man over die ijzeren paaltjes maar met
zo`n koppige circuiteigenaar :( gaat er niet veel veranderen lijkt me.

Maar idd een leuk intensief baantje. Alleen wel jammer dat de drainage verkeerd ligt
zodat de baan zondag op de cruciale punten nog steeds nat bleef.

En die 2 uur verplichte pauze (wederom een voorwaarde van circuiteigenaar gemeente dus) duurt echt treurig lang op zo`n ontwikkelingslandpaddock. Bijna 3 uur wachten

beterschap

Dank je!!
Was helaas ikke ja.... -O-
Ja, de circuiteigenaar heeft wel een beetje een verkeerde instelling, in de trant van: Als het je hier niet bevalt, ga je toch weg!! voor jullie 10 andere organisaties.... :X :(
Valt niet mee te praten, commerciele leuter.
Ik wil niet weten wat dat bord met me zou hebben gedaan als ik er midden over heen gegleden was :o ........en ik zou het als circuiteigenaar niet op m'n geweten willen hebben.....
 
doen ze moeilij over een db killer?? als ik het zo hoor heeft de circuit eigenaar het dus voor het zeggen met alles en niet de organisatie...mooie boel...naja

hotel is besproken door me zwager... ik kan gaan :P
 
Heb vanavond een agregaat mogen lenen van een vriend die ook de bande warmers erbij gaf *O* tis maar goed dat mensen vrienden hebben ;)
 
Weer per plaats: het weer voor Le Charmel, Frankrijk
Le Charmel
Actueel Maa 28.04 Din 29.04 Woe 30.04 Don 01.05 Vri 02.05 Zat 03.05 Zon 04.05
Weer
Min. | Max. Temperatuur in °C 9.1 1314 715 916 714 617 722 1023
Wind
Windsnelhe. bft (km/u) 3(16) 2(8) 5(29) 5(33) 4(23) 3(16) 3(19) 3(16)
Verwachting voor 7 tot 14 dagen vooruit

MeteoGroup
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan