Nieuw circuitje in Noord frankrijk.. best lekker :)

kort maar krachtig;
De eerste dag was het weer wat minder maar de organisatie goed
De tweede dag was het weer top maar de organisatie kut.

Foto's volgen nog :)
GroteFoto-K43CZWLC.jpg
 
Laatst bewerkt:
'circuitje' baantje is leuk voor een keer of een weekend maar dan ook wel weer genoeg voor een seizoen.
Kom alleen op het rechte stuk in 3de versnelling en verder alles in 2de versnelling. Moeilijk baantje, weinig orientatiepunten, erg technisch en afwatering is erg slecht, heb je geen last van als het 2 dagen niet heeft geregend. Asfalt is netjes alleen blijven er natte plekjes liggen op bepaalde stukken ideale lijn of apex punten.
2 bochten zijn stukken asfalt geplakt met 'bitume' troep, niet echt last van behalve met inhalen.
1 soort tarzanbocht ligt off camber en is niet fijn om te rijden, na het rechte stuk ligt een hoge snelheidbocht (leuk) helaas liggen er aan de binnenkant 2 hobbels. Als je daar iets buiten houd heb je er minder last van.

Voorzieningen zijn erg slecht op het circuit maar de circuiteigenaar heeft flinke plannen met pitboxen e.d. Paddock is verhard en kan je je motor zetten en je eventuele generator en tent.
Sommige blijven op de parking achter het paddock staan en dat is voorzien van grind, stof en stenen...troep dus.
Douches zou ik niet gebruiken, komt bruin water uit en de wc's werken gewoon naar behoren.
Overnachten in hotelletjes in de buurt is aan te raden. Hagasan weet daar het fijne van :P
De reis (een dag van tevoren) erheen was erg nat, hele weg regen gehad. Gellukig volgende dag zonnetje door, en opweg naar het circuit. Circuit ligt bij een bos in een dalletje dus die morgen erg veel last van mist. 1e sessie overgeslagen, gelukkig 2de sessie wel mooi.
ff last met ritme vinden en baan leren kennen. Toch maar halverwege de dag beetje aanzetten om wat tijden neer te zetten. 2.03 als resultaat. Zeker dat dit nog sneller kan en onder de 2 min moet lukken. Helaas waren me bandjes ook niet meer je-van-het en moest de volgende dag ook nog met dat setje dus de rest lekker rustig aangedaan.
Wat hagasan ook al zei eerste dag organisatie goed, weer wat minder en 2de dag zomer met 26 graden alleen organisatie minder.

Verder is die circuiteigenaar niet zo'n kwaje als iedereen zegt, de locals zeggen dat het een ex motorcoureur was maar daar twijfel ik nog aan. Misschien in de tijd van de spaakwielen maar niet veel kaas van de laaste ontwikkelingen gegeten anders leg je geen offcamber bochten neer en hoge curbs.

Al met al leuke 2 dagen gehad en prima vermaakt weer met de doezend in het zonnige france. En in principe een aanrader in de zomer asl je een partytent hebt en een vrij weekend want voor het geld hoef je het niet te laten. Het cricuit huren is wat ik hoorde in de wandelgangen goed te doen.

b5m8ic.jpg

adysdk.jpg

24vmf84.jpg

2n22144.jpg

hagasan heeft nog meer foto's dit stond op i-net van actiefoto.be

hagasan nog bedankt voor de gezelligheid en gastvrijheid ;)
waar blijft die poserfoto :P
 
Laatst bewerkt:
Waar is de baan??
GroteFoto-B8RCFKK7.jpg


Het verhaal van lokkie weinig aan toe te voegen

Uhhhwelke kant gingen we ook al weer op
GroteFoto-EJIG6WYP.jpg
 
Laatst bewerkt:
Heren,

Op de Motor-forum heb ik nog 2 circuit dagen te koop op deze baan

De Snelle groep op 9-6-08 !!

Kijk maar even!!! prijs per stuk 85,- euro.

Organisatie Motorsportschool.

Gr ;)
 
Mooi om te horen/zien dat jullie het naar je zin hebben gehad!!
Mooi weer moet je echt wel hebben op dat baantje, met een beetje regen is het al verradelijk daar, juist omdat op de gekste plekken de baan nat blijft.

Als de eigenaar al motor heeft gereden, dan was het waarschijnlijk de TT van Man.... :P
Van echte veiligheid heeftie geen camembert gegeten.
 
Over de baan is genoeg gezegd door lokkie.

De organisatie Race fun.be zijn mensen met het hart op de goede plaats.
De eigenaar van de baan schijnt dingen te willen die uiteindelijk niet gaan en daar zitten de huurders een beetje mee in hun maag.

Ik was er al op donderdag en zag dat de Fransen motards hun best deden en dat was leuk om te zien even over de pits (éénplaat asfalt) heen gelopen om te zien waar ik de volgende ochtend wilde staan.

Vrijdag ochtend rij met mijn uato eerst naar boven omdat ik daar min of meer heen gestuurt word van daar moet je staan.
Hier was ik snel mee klaar, ik ga geen generator en bandewarmers meenemen om vervolgens door het grind, graffel en bagger naar de baan te rijden.

Ik besluit om de stoute schoenen aan te trekken en naar beneden te rijden naar het plekkie wat ik had uitgezocht en begin daar te lossen.
5 min,
Belg;
Wat gaat u doen....
Ik;
Ik ga hier staan met mijn spullen
Belg;
U mag hier niet staan met uw auto
Ik;
Waarom niet
Belg;
Dat wil de eigenaar niet
Ik;
Maar gisteren stonden de Fransen hier ook met auto en tenten
Belg;
Ja maar vandaag zijn wij hier
Ik Maar kunt u mij uitleggen waar een paddock dan voor is als wij hier niet mogen staan
Ik en met mij anderen hebben generators en bandenwarmers mee nog niet te spreken over het gereedschap wat ik bij mij heb en reserve wielen, ik kan dat toch niet heen en weer slepen?
Belg;
jajjajjaj maare ........als u hier staat komen die andere ook he .....
Als u nu uitlaat en dan uw auto boven zet ......
Ik;
goed dat is een deal ik wil een leuke dag hebben
Dus gaan we in een zeer laag tempo uitpakken.
Uit eindelijk is het boven zo vol dat ik met alles kan blijven staan.
De mannen komen dat tussen neus en lippen schoorvoetend bevestigen ;)
Verder gaat deze dag op rolletjes en is er uiteindelijk maar één op de baan onderuit gegaan.
Hier werd direct naar mijn menig goed op gereageerd zowel voor de persoon als om de baan weer vrij te krijgen.
Tijd schema was strak en wrd goed gevolgd dus weinig verlies.
zij waren ook met veel!
Ondanks de strubbeling smorgens bleven zij vriendelijk en naar een oplossing zoeken,
en dat is gelukt ook.

Ik vind dat deze mannen weten waar ze mee bezig zijn en hoe je met klanten om gaat.
HULDE !
Dit was de vrijdag

De Zaterdag;
Motorfun.be

Het eerste deel sla ik over en rij direct de paddock op naar mijn pekkie ;)
Parkeer de auto netjes langs het groene randje en toen stond de bedrijfsleider al aan de deur :/
Deze begon in het Frans waar op ik de worden kan uitbrengen dat ik dit niet begrijp en dat mijn meisie er aan komt die zich redelijk kan redden ;)
Ik mocht er dus weer niet staan .............
Ik (hij bleek engels te spreken)steek mijn verhaal over de donderdag en vrijdag af.
Hij twijfelt, we praten nog wat dat hij zijn baan niet kwijt wil en dat ik daar begrip voor heb.
Ik mag van hem met mijn spullen blijven staan als de ......juist auto maar naar boven gaat.
Hij ziet inmiddels hoeveel zooi ik biij mij heb en komt 5 min later zeggen dat ik mag blijven staan.
Tot zover met de Fransman die niets met motorfun temaken heeft.

Nu op het moment dat de frans man mij verteld dat ik mag blijven staan komt de belg vertellen dat ik weg moet.
en verteld de belg aan de frans man dat hij geen uitzondering wil.

De Belg;
Ik MOET u zeggen dat u hier weg moet omdat de eigenaar dit niet wil
Ik;
Maar die zegt toch net dat ik mag blijven staan
Belg;
Maar die bepaalt niet
Ik;
Weer het hele verhaal zoals hier boven over grind zand bandenwarmers en modder.
Belg;
Oke maar uw auto moet weg!!
Ik;
Dus ik moet alles hier op straat leggen.......?
Belg;
Ja en u mag u tent niet opzetten.
Ik;
Kunt u mij eens uitleggen waar een Paddock voor is........
Belg;
Hier mogen alleen maar motorfietsen staan
Ik;
O, maar een paddock is toch om alles klaar te makken voor een tranning ?
Belg;
Oké maar alleen uw gereeschappen

Ik ga uiteidelijk akkoord en haal mijn auto leeg ijskast en tent inbegrepen

Staat er na een 15Min een andere belg aan mijn deur te rammelen.

Belg2;
Je moet met alles hier weg en naar boven.
Ik;
Maar ik mocht net alles latenstaan op de auto na was de deal.
Belg2;
NEE ik zeg u .........
Ik; die toon staat mij niet aan en als ik nu hier weg moet geef je mij mijn 100€ terug en dan ga ik wel!!
Ik maak net de deal dat ik mag blijven en nu kom jij weer met wat anders .......
De toon word er niet beter op van twee kanten

Belg2 die gewoon gestuurt werd door belg 1 die het niet konwinnen op argumenten

Belg2;
Ik ZEG U u moet weg hier en anders gaat u maar met de organisatie praten!!

Ik;
Als de organisatie wat wil dan komt hij maar hier heen ik word het een beet je zat om mijn auto in en uit te pakken terwijl ik weet dat hier over een half uur allemaal auto's en tenten staan !!
Ik zeg U geef mij m'n 100€ maar dan ga ik wel wat een klote zooi!!
De belg vredwijnt en ik heb hem niet meer gezien |(

Ondertussen is mijn auto leeg en houd ik mij aan de afspraak met de fransman en zet mijn auto boven.
Het duurde nog een half uurtje voor er meerdere auto's stonden.
Dit was het beging van de zaterdag.
Uiteindelijk gaan we van start met sessies van een kwartier omdat er een middag pauze is van 12.00 tot 14.00 tja dat wisten wij ook niet!

Nu kom ik nog niet zolang in Frankrijk maar ik weet niet beter, Maar ik besluit NIETS te zeggen ;)

Sessie 2 gaat er een meter of 15 van de pitsstraat iemand onderuit, de man staat gelukkig uit zig zelf op maar grijpt zijn arm als of het een sleutelbeentje is wat gesneuveld is.

Marshals staan er bij en kijken er naar er is NIEMAND die de man te gemoet snelt!
De motor ligt op de zelfde plek en er staan drie marshals te kijken met een gezicht van daar ligt een motor en nu .......................................................... geen actie !!
Waarom ik dit denk te weten, omdat ik vooraan stond om te starten.

Dit duurde echt te lang voor dat er actie werd ondernomen ook bij de tweede valprtiji een vette higsider moest de man zelf van de baan komen.

Ik weet inmiddels als je door de lucht suist dat je je orientatie kwijt bent.

Sorry motorfun ik heb niet het idee dat jullie enig overzicht hebben van wat je aan het doen bent op het moment dat het mis gaat.

Aan het eind van de dag ben ik naar de hoofd varantwoordelijke toe gelopen in alle rust om toch mijn IJ kwijt te kunnen.
Heb hem gevraagd wat hij nu zelf van de hele dag en de ochtend situatie vonden dat er nu allemaal auto's stonden.
Hij trekt zijn schouders op en zegt van wat wil je nu .....
Ik zeg hem dat ik het wel aardig had gevonden als hij nog ff langs was geweest en erkent had dat hij het niet goed ingeschat wat de auto's betreft.
Ook over de valpaartijen deed hij het op die manier af.
Ik ben dus klaar met deze zooi je zal er maar liggen.

Verder Lokkie en maat bedankt voor de lol die we uiteindelijk toch hadden!!
Ik vind het wat dat je fans hebt die 1000km op een dag rijden voor een grind hoop staan en je dan nog maar 10 min zien rijden omdat je banden op zijn :X ;)
Doe de dames de groeten en geef ze een goede DOM DOM ;) *O*
 
Dat niet snel reageren op een ongeval komt me bekend voor...
Heb ook zekers 10 min. op het asfalt gelegen, einde rechte stuk, kwam er een marshall bij me staan die alleen een gele vlag zwaaide.
Na een tijdje heeft de marshall maar een andere rijder aangehouden, om vooraan te gaan vertellen dat ik daar lag. :X
Marshalls hadden trouwens geen portofoon, en ook niet alle vlaggen bij zich.
Weet niet of ze bij het circuit, of de organisatie hoorden, het waren wel fransen, org. was belgisch (eybis)
Ze wilden m'n motor tot het eind van de dag in de drek laten liggen, maar daar hebben m'n maten een stokkie voor gestoken. :P
Ligt er waarschijnlijk toch aan wie daar wat organiseert...

Maarruh, intensief baantje, niet? :)
 
Laatst bewerkt:
Dat niet snel reageren op een ongeval komt me bekend voor...
Heb ook zekers 10 min. op het asfalt gelegen, einde rechte stuk, kwam er een marshall bij me staan die alleen een gele vlag zwaaide.
Na een tijdje heeft de marshall maar een andere rijder aangehouden, om vooraan te gaan vertellen dat ik daar lag. :X
Marshalls hadden trouwens geen portofoon, en ook niet alle vlaggen bij zich.
Weet niet of ze bij het circuit, of de organisatie hoorden, het waren wel fransen, org. was belgisch (eybis)
Ze wilden m'n motor tot het eind van de dag in de drek laten liggen, maar daar hebben m'n maten een stokkie voor gestoken. :P
Ligt er waarschijnlijk toch aan wie daar wat organiseert...

Maarruh, intensief baantje, niet? :)

Ben niet de jongste meer maar ik was af na twee dagen maar wel leuk.

Als je eybis roept daar dan gaan ze instelling met dubbelloops die schijnen daar de boel aardig verpest te hebben.
Van horen zeggen wel schijten maar niet door spoelen resultaat de boel zwaar verstopt |( |(
 
Wat een leuk baantje :]

Ik was nogal beducht na alle verhalen, maar het is me 100% meegevallen de afgelopen 2 dagen. Zeker, we hadden het weer erg mee en eigenlijk is dat wel een voorwaarde. 8-)

Een hoop voorzieningen die je op andere circuits hebt, ontbreken (elektriciteit en dergelijke) maar wanneer je je daarop ingesteld hebt, is het gewoon een erg leuk en bijzonder technisch baantje.

Ik heb geprobeerd de Nederlandse eer hoog te houden, want er waren alleen Belgen. De sfeer was (misschien juist daardoor) erg goed en het rijniveau was heel behoorlijk. Kortom: heel veel hard rijden, weinig kamikaze acties en veel plezier *O*
 
Ik wil me voor 18 augustus inschrijven en kreeg deze informatie:

Wat kan ik zeggen, max.95 dB = 95 dB ! De controle gebeurt op het circuit vóór vertrek, uitgevoerd door de uitbater zelf.

Klinkt alsof er een geluidsmeting plaats vind..... Ik twijfel of ik er met Termi's met dB killer heen moet gaan
 
Terug
Bovenaan Onderaan