Nieuw in het motor rijden

Zegt mijn moedertje ook altijd, ik heb al 30 jaar mijn rijbewijs en nog nooit een ongeluk gehad. Als ik een kwartier naast haar zit, staat het zweet op mijn rug.

Maar ik zou ook gaan zweten, als jij mensen naast je laat zitten op de motor ;)
 
Mijn vrouw vond toch beter dat ik een RBW ging halen.

Idd ik had al een motor en ben daarmee naar de rijschool gereden.
Ik vroeg aan die rijschoolhouder of ik een RBW nodig had voor dat ding. Ja, dat was wel nodig! Toen zei die: Ik zie je hebt al ervaring en daarom zal ik examen gelijk aanvragen. Dan kom je net voor examen 1 lesje nemen om de examen-motor effe aan te voelen. (staat zo lullig als je bij het stoplicht weg wil rijden en de motor slaat af) Examen was fluitje van een cent! Daarom kostte het ook geen cent. Mijn vrouw was gerustgesteld dat ik voortaan verder reed met wel een RBW.
En wanneer was dit ? Dat je met één examen je rijbewijs haalde.

1985 ofzo? Toen haalde ik mijn b in een examen inclusief theorie en dat deed ik zo goed dat ik gelijk E erbij kreeg :Y
 
Laatst bewerkt:
Als die rijlessen en rare oefeningen zijn bedacht om mensen op de motor te krijgen die er eigenlijk helemaal niet op thuishoren.
 
Vorig jaar in 1 x m'n A gehaald, was 28 JR destijds. Denkt dat 't me richting de 2000 gekost heeft. Of je dan a1 of A haalt maakt niet uit voor 't examen. Hooguit dat als je al heel goede voertuig beheersing hebt 't sneller gaat.

Rijd nu nog Honda pcx 150, das voor a2, maar er is n 125 voor a1.

Die rijd super zuinig en als je handig bent met scooters kan je veel zelf doen.

Succes met lessen (of nog even doorsparen)
 
Als je voor de rijlessen, examens en je eerste kleding €2000,- budgetteert zit je volgens mij wel prima. Waarom zoveel? Nou, als je daar niet aan komt valt het alleen maar mee. Bovendien is kleding ook niet goedkoop.

hoezo niet goedkoop, zag vandaag al iemand in zijn korte broek op een Z1000 rondrijden. Die onzichtbare beschermende kleding is best goedkoop hoor.
 
Als je voor de rijlessen, examens en je eerste kleding €2000,- budgetteert zit je volgens mij wel prima. Waarom zoveel? Nou, als je daar niet aan komt valt het alleen maar mee. Bovendien is kleding ook niet goedkoop.
Een budget is een taakstellende begroting, niet zozeer een max.

Ik denk dat je bedrag helemaal ok is hoor, reëel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan