Nieuw motorblok ontkoppelt niet 140cc

Jeff1234rey

MF'er
31 mei 2021
33
4
Beverwijk
Instagram
Goededag allemaal,
Ik ben Jeffrey en ben nieuw hier. Ik zal even kort uitleggen wat de uitdaging is.

Ik heb een kymco k pipe en heb er nu nieuw 140cc yx motorblok onder zitten. Alles werkt en draait super lekker alleen er is 1 ding waar ik nu nog tegen aan loop. De koppeling werkt niet. Ik heb het een en ander gelezen over dat hij misschien vast kleeft maar heb er ff mee gereden en hij blijft niet koppelen. Is er iemand die mij uit de brand kan helpen? Super bedankt alvast 😜
 

Bijlagen

  • IMG_20210326_151352.jpg
    IMG_20210326_151352.jpg
    436,6 KB · Weergaven: 59
Opzich voel ik ook niet echt een druk. Ik kan met 1 vinger rustig de koppeling heen en weer bewegen"

kijk eerst hier eens naar, ik ken geen koppeling die je met 1 vinder rustig kan intrekken.
aan de stand van je hevel op het blok te zien moet je nog de kabel nog serieus wat bijspannen.

Omdat ik denk dat bovenstaande de oplossing is waar veel te snel overheen gelezen wordt, citeer ik hem nog maar een keer.
 
Je hebt helemaal gelijk inderdaad. Hij ontkoppelt helemaal niet. Verder even gebeld naar waar het motorblok vandaan komt en die zeggen dat ik hem daar "even" naartoe moet brengen. Lekker ritje van beverwijk naar Zwolle op de aanhanger.

Maar goed. Super bedankt allemaal en hoop dat het probleem dan wel verder wordt verholpen
 
Ik had bij een xs400 dat er eerst op het blok eerst de koppeling gesteld moest worden en daarna pas de kabel stellen. Weet niet hoe dat met dit soort blokjes zit.

Kan even goed zijn dat er simpel een onderdeel mist. Ik heb het idee dat bouwkwaliteit niet perfect is bij dit soort blokjes.

db
 
Haal je kabel los van het hevel op het motorblok zeg maar. Beweeg nu dat hevel op je blok met één vinger in dezelfde richting als de kabel het hevel zou trekken zeg maar. Als je niet meer verder kunt met één vinger, dan ben je op het punt vanaf waar de kabel zou moeten beginnen met trekken zeg maar. Als de kabel niet het stelbereik heeft om op dat punt te beginnen, dan is je kabel niet goed voor dit blok zeg maar.

Als je koppeling dan wel werkt, dan moet je de kabel iets losser zetten zodat het hevel op het blok 2mm kan bewegen voordat de kabel begint met trekken zeg maar. Anders kan je koppeling net wel/net niet bedient worden in rusttoestand door de strakke kabel, waardoor de koppeling kan gaan slippen en snel slijten, zeg maar.
 
dat wil nog steeds niet zeggenn dat je de juiste kabel hebt.
doen wat rammelende bak zegt.
Minus mijn taalkundige stijlkeuzes, die moet je vooral niet overnemen.

Ik bedenk me net dat het nog gemakkelijker kan. Duw met een paar vingers tegen het hevel op je blok in de richting van de pijl.

Klotekymco140.jpg


Als je het hevel kan bewegen, en je kabel is aan het eind van het stelbereik, dan is je kabel niet goed.
 
Minus mijn taalkundige stijlkeuzes, die moet je vooral niet overnemen.

Ik bedenk me net dat het nog gemakkelijker kan. Duw met een paar vingers tegen het hevel op je blok in de richting van de pijl.

Bekijk bijlage 1639744

Als je het hevel kan bewegen, en je kabel is aan het eind van het stelbereik, dan is je kabel niet goed.
Als ik de koppeling in knijp kan ik de koppelingshevel niet verder bewegen. De kabel kan ook nog strakker gezet worden maar dan zou hij constant slippen of ontkoppelen.hij ontkoppelt niet als ik hem inknijp. Hij ontkoppelt ook niet als ik de hevel helemaal beweeg. Lijkt wel alsof er iets inwendigs is wat gewoonweg bijvoorbeeld niet aangesloten is omdat er ook helemaal geen druk op de hevel te voelen is.
 
Haal je kabel los van het hevel op het motorblok zeg maar. Beweeg nu dat hevel op je blok met één vinger in dezelfde richting als de kabel het hevel zou trekken zeg maar. Als je niet meer verder kunt met één vinger, dan ben je op het punt vanaf waar de kabel zou moeten beginnen met trekken zeg maar. Als de kabel niet het stelbereik heeft om op dat punt te beginnen, dan is je kabel niet goed voor dit blok zeg maar.

Als je koppeling dan wel werkt, dan moet je de kabel iets losser zetten zodat het hevel op het blok 2mm kan bewegen voordat de kabel begint met trekken zeg maar. Anders kan je koppeling net wel/net niet bedient worden in rusttoestand door de strakke kabel, waardoor de koppeling kan gaan slippen en snel slijten, zeg maar.
Koppeling doet helemaal niks. Heb gedaan wat jij hebt uitgelegd maar als ik de hevel helemaal indruk dan ontkoppelt hij hem helemaal niet
 
Er zijn dan eigenlijk twee opties, welke ook al geopperd zijn: de as aan de hevel zit niet goed of er is iets gebroken. Tenzij ze in de fabriek iets vergeten te monteren natuurlijk. Openmaken is wel de snelste manier om erachter te komen inderdaad. Scheelt je wellicht weer een rit met de trailer
 
Er zijn dan eigenlijk twee opties, welke ook al geopperd zijn: de as aan de hevel zit niet goed of er is iets gebroken. Tenzij ze in de fabriek iets vergeten te monteren natuurlijk. Openmaken is wel de snelste manier om erachter te komen inderdaad. Scheelt je wellicht weer een rit met de trailer
Ik ga hem ook eerst toch wel even openmaken om maar even te kijken of ik wat kan vinden. Zal wel lullig zijn als ik hem helemaal naar Zwolle krijg en ik daar te horen krijg dat ik het zelf ook misschien wel had gekund 😂 😂
 
Overleg dat eerst misschien. Niet dat je daar dan aankomt met een geopend blok en jij daardoor geen garantie meer hebt.

(Niet dat dat mijn eerste actie zelf zou zijn maar ik werk meestal in de categorie, garantie tot je het geld loslaat.)

db
 
Terug
Bovenaan Onderaan