Nieuw motorblok ontkoppelt niet 140cc

Jeff1234rey

MF'er
31 mei 2021
33
4
Beverwijk
Instagram
Goededag allemaal,
Ik ben Jeffrey en ben nieuw hier. Ik zal even kort uitleggen wat de uitdaging is.

Ik heb een kymco k pipe en heb er nu nieuw 140cc yx motorblok onder zitten. Alles werkt en draait super lekker alleen er is 1 ding waar ik nu nog tegen aan loop. De koppeling werkt niet. Ik heb het een en ander gelezen over dat hij misschien vast kleeft maar heb er ff mee gereden en hij blijft niet koppelen. Is er iemand die mij uit de brand kan helpen? Super bedankt alvast 😜
 

Bijlagen

  • IMG_20210326_151352.jpg
    IMG_20210326_151352.jpg
    436,6 KB · Weergaven: 59
Hier ff de videotjes. Een met hendel en een met hand. Hij gaat tot zijn max draai bereik op video's. Zodra ik de hevel beweeg dan ontkoppelt hij niet
 

Bijlagen

  • HwVideoEditor_2021_06_02_202306072.mp4
    4,8 MB
  • HwVideoEditor_2021_06_02_202227460.mp4
    6,4 MB
Is het mogelijk om wat meer licht te hebben bij het filmen, en de camera zo te houden dat het hevel te zien is en de nok waar de buitenmantel op steunt?

Met dit filmpje lijkt het er toch sterk op dat de kabel te lang is. Als dat klopt, dan is het punt waar jij met je vinger niet verder kan duwen, het punt waarop de kabel pas zou moeten beginnen met trekken.
 
Nu zeg je iets wat mij aan het nadenken heeft gezet. Ik kreeg koppelingskabels mee die op het moment gingen ontkoppelen op het moment waar ik hem nu niet verder kan duwen. Ik ga ff kijken. Klinkt misschien een beetje warig maar dit is misschien wel iets
 
ik heb zelf ook 2 van zulke blokken , met de hand kan jij hem nooit indrukken , mits je heel HEEL sterk bent , en dat eerste stuk gaat altijd makkelijk , maar op dat punt dat hij bijna haaks staat ontgrendeld hij pas , en mocht hij dit niet doen is waarschijnlijk dit onderdeeltje :

1622659519486.png


dit busje is waarschijnlijk niet gemonteerd
 
ik heb zelf ook 2 van zulke blokken , met de hand kan jij hem nooit indrukken , mits je heel HEEL sterk bent , en dat eerste stuk gaat altijd makkelijk , maar op dat punt dat hij bijna haaks staat ontgrendeld hij pas , en mocht hij dit niet doen is waarschijnlijk dit onderdeeltje :

Bekijk bijlage 1640056

dit busje is waarschijnlijk niet gemonteerd

ik heb zelf ook 2 van zulke blokken , met de hand kan jij hem nooit indrukken , mits je heel HEEL sterk bent , en dat eerste stuk gaat altijd makkelijk , maar op dat punt dat hij bijna haaks staat ontgrendeld hij pas , en mocht hij dit niet doen is waarschijnlijk dit onderdeeltje :

Bekijk bijlage 1640056

dit busje is waarschijnlijk niet gemonteerd
Dit is top. Ik ga hier dan ff naar kijken. Dank jullie wel allemaal🙏
 
Hier ff de videotjes. Een met hendel en een met hand. Hij gaat tot zijn max draai bereik op video's. Zodra ik de hevel beweeg dan ontkoppelt hij niet
denk je nu echt dat koppelingsveren zo zacht zijn ? het enige wat jij doet is de hoeveelheid vrije slag aantonen. zet er maar eens een tang op en draai dan verder
 
ik heb zelf ook 2 van zulke blokken , met de hand kan jij hem nooit indrukken , mits je heel HEEL sterk bent , en dat eerste stuk gaat altijd makkelijk , maar op dat punt dat hij bijna haaks staat ontgrendeld hij pas , en mocht hij dit niet doen is waarschijnlijk dit onderdeeltje :

Bekijk bijlage 1640056

dit busje is waarschijnlijk niet gemonteerd
Zo ziet het er uit. Ik kan dat busje niet vinden
 

Bijlagen

  • IMG_20210602_211947.jpg
    IMG_20210602_211947.jpg
    317,5 KB · Weergaven: 27
Terug
Bovenaan Onderaan