Nieuw motorblok ontkoppelt niet 140cc

Jeff1234rey

MF'er
31 mei 2021
33
4
Beverwijk
Instagram
Goededag allemaal,
Ik ben Jeffrey en ben nieuw hier. Ik zal even kort uitleggen wat de uitdaging is.

Ik heb een kymco k pipe en heb er nu nieuw 140cc yx motorblok onder zitten. Alles werkt en draait super lekker alleen er is 1 ding waar ik nu nog tegen aan loop. De koppeling werkt niet. Ik heb het een en ander gelezen over dat hij misschien vast kleeft maar heb er ff mee gereden en hij blijft niet koppelen. Is er iemand die mij uit de brand kan helpen? Super bedankt alvast 😜
 

Bijlagen

  • IMG_20210326_151352.jpg
    IMG_20210326_151352.jpg
    436,6 KB · Weergaven: 59
Klopt je hebt de koppeling op de versnellingsbak , ik dacht je hebt nog de iets oudere 140cc .
mijn 150cc heeft hetzelfde systeem als jou , en dat gaat echt behoorlijk zwaar , dat moet met een tang wat janbros zegt
 
Dit is wel een leuke praktijkles voor een automonteur in opleiding :t

Tang d'r op! Hamer en schroevendraaier repareert alles. En als dat niet werkt, dan mot je een grotere hamer pakken _O-

Sorry, ik was melig :-p

Zet het carterdeksel er weer op en vul het blok weer met olie. Dan pas weer verder gaan. Je zal de eerste en de laatste niet zijn die het vergeet...
 
Dit is wel een leuke praktijkles voor een automonteur in opleiding :t

Tang d'r op! Hamer en schroevendraaier repareert alles. En als dat niet werkt, dan mot je een grotere hamer pakken _O-

Sorry, ik was melig :-p

Zet het carterdeksel er weer op en vul het blok weer met olie. Dan pas weer verder gaan. Je zal de eerste en de laatste niet zijn die het vergeet...
Dan zal ik daar morgen naar gaan kijken. Misschien dat hij niet helemaal lekker zat dat kan ook. En omdat hij nu uit elkaar ligt het wel weer wat beter op elkaar voegt dan. Dank jullie wel alvast m🙏🙏
 
Inderdaad geleidelijk en kruislings voor zover dat kan met het aantal boutjes.

Er zat niets fout in je deksel. Je begrijpt niet precies wat wij in tekst duidelijk proberen te maken over het hevel en de kabel. Dat is ook lastig voor de eerste keer. Als je het eenmaal door hebt, dan snap je niet dat het zo simpel was.

Nu je het deksel er af hebt liggen, kan je wel goed uitzoeken hoe het mechanisme nou precies werkt. Beweeg het hevel en kijk in het deksel wat er nou precies beweegt en in welke richting. Projecteer die beweging en richting op het onderdeel waar het op drukt op de koppeling. Je leert hier meer van dan uit een boekje (behalve de PlayBoy, daar staan hele goede artikelen in).
 
Bij m'n oude vertrouwde 50cc Zündapp kun je die hevel ook gewoon tot het punt van ontkoppelen drukken met de hand. Met een beetje geluk hebben ze bij de lokale brommerboer zo'n tonnetje voor je koppelingskabel. Die draai je er gewoon op vast. Kun je wellicht voorlopig even vooruit.
Dit bedoel ik.
 
Kan TS in ieder geval zien of een kortere binnenkabel zijn ontkoppel probleem zal oplossen ;)
Op mijn brommertje volstaan ze voldoende. Nooit gezeik met die dingen gehad eigenlijk. Alleen wanneer ik het tonnetje niet vast genoeg had gedraaid.
 
ik rijdt ook jaren met chinese blokken , ze vergen even meer onderhoudt kwa olie beurtjes/olieflter (150cc YX) maar verder prima blokken .
(klopt op hout ivm vloek dat hij vast slaat volgende ritje _O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan