Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Nieuw project: Cafétriple, Trophycafé, whats in a name...

Vanmiddag een eind gereden met de Triple, maar helaas gaat ie steeds meer inhouden bij een bepaald toerental/gasstand. Hopelijk gaat een beurt en nieuwe bougiedoppen en kabels helpen.
 
Nog even over het inhouden bij warme motor. Op het Triumph forum werd geopperd dat de pick up van de ontsteking weleens kaputt zou kunnen zijn. Na contact met Joris van Brabant Motors bleek dat ie dan helemaal stilvalt als ie warm wordt en niet alleen maar in gaat houden. Bij (een) kapotte bobine(s) is dat wel zo, dus dat was vervolgens de hoofdverdachte.
Bij het vernieuwen van de bougies bleek dat de dop van de middelste bougie niet goed vast zat en er ook niet goed meer op te krijgen was. Dus eerst maar eens een setje nieuwe bougiedoppen met kabels gehaald bij Joris. Dat was een stuk voordeliger dan 3 nieuwe bobines. Thuis gekomen meteen “gemonteerd” en uiteraard een proefrit gemaakt. Dat was de oplossing dus ! Hij loopt weer als een tiet !
Oh ja, toen de bougies er uit waren meteen maar even de compressie gemeten. Die is voor alle 3 de cilinders super in orde !
 
Nog meer gewichtsreductie, de Belgische eigenaar was geen poetser....
 
Om bij het voortandwiel te kunnen komen moet je eerst de motorolie aftappen omdat de peilstok in het deksel zit waar het tandwiel achter zit.

Als je dat verwijderd hebt wil je natuurlijk de smeerboel die zich altijd ophoopt rond dat voortandwiel schoonmaken. Maar dan moet je weer oppassen dat de helft van die smeerboel niet in het blok terecht komt.

Daarom maar een kunststof plaatje gemaakt wat ik er voor kan schroeven zodat de vuiligheid veilig weg gehaald kan worden.

Maar ik blijf het een vreemde constructie vinden zo, rare jongens die Engelsen....
 
Ze vonden het zelf ook niet zo’n geweldige constructie want bij de latere modellen is dit aangepast.
 
Het Daytona achterwiel zit erin.

Volgende klus is een remklauw verankering maken, want dat is op de Daytona weer heel anders dan op de Trophy. Beide manieren zijn in dit geval niet meer bruikbaar, dus moet ik zelf wat ontwikkelen. Dit zal wel lijken op het Trophy systeem.
 
Mooi!
Remanker: gewoon een duwstang maken tussen rechtse bout van klauw en en ori bevestiging op brug .. das het eenvoudigste maar niet het mooiste
 
Dat wilde ik eerst ook, maar de remklauw moet kunnen schuiven over die bout, dus dat gaat niet. Denk dat ik een stang maak tussen de ori bevestiging op de brug en het rechthoekige blokje wat bij de Daytona in een uitsparing schuift.