Nieuwe BMW motorscooter

Babies beginnen nog niet te wenen als ze me zien, maar in de winkelruit zie ik toch een erg grote vent ietwat gewrongen op een relatief klein scootertje zitten...

En erg veel plaats heb ik toch niet om mijn 45 nog verder naar achter te plaatsen... Neen, mijn voeten een beetje schuin tegen de opstaande treeplank zetten gaat nog het best en dan mijn knieën naar buiten zwaaien als er kort gedraaid moet worden.

De modale Fukihara San in Kobe zal toch iets comfortabeler op een TMax zitten dan een boomlange Koos Smits in Sneek, vermoed ik.

En die BMW scooter wordt ook als niks, formaatgewijs.... Tsja.....

Grtz,

Marc
 
.... erg veel plaats heb ik toch niet om mijn 45 nog verder naar achter te plaatsen... Neen, mijn voeten een beetje schuin tegen de opstaande treeplank zetten gaat nog het best en dan mijn knieën naar buiten zwaaien als er kort gedraaid moet worden....
Hoe zit jij op jouw BMW ? Leg je de benen op de cilinders ?

Ik heb toch dezelfde lengte (mijn schoenmaat is zelfs groter dan de jouwe) en ik pas er wel gewoon op; kwestie van dezelfde zitpositie innemen als bij een schakelmotor...

Mocht dit niet voldoende zijn dan kun je de buddyseat nog aan (laten) passen. Daar valt nog een hoop zithoogte en beenruimte te winnen.
 
Op mijn R1200GS staat al een verhoogd zadel gemonteerd en dan kan ik met mijn voeten gewoon plat op de grond. En bij lange ritten leg ik inderdaad mijn onderbenen op de cylinderkoppen.
Kort lijfje en lange benen en toch motor willen rijden... Tsja...
Gelet op mijn luxepositie van ook nog een GS te hebben, dient de TMax voornamelijk voor kortere ritten en hoef ik geen amputatie te overwegen.
Nog niet.

Grtz,

Marc
 
Babies beginnen nog niet te wenen als ze me zien, maar in de winkelruit zie ik toch een erg grote vent ietwat gewrongen op een relatief klein scootertje zitten...

En erg veel plaats heb ik toch niet om mijn 45 nog verder naar achter te plaatsen... Neen, mijn voeten een beetje schuin tegen de opstaande treeplank zetten gaat nog het best en dan mijn knieën naar buiten zwaaien als er kort gedraaid moet worden.

De modale Fukihara San in Kobe zal toch iets comfortabeler op een TMax zitten dan een boomlange Koos Smits in Sneek, vermoed ik.

En die BMW scooter wordt ook als niks, formaatgewijs.... Tsja.....

Grtz,

Marc
Dirty-Harry-Magnum.jpg


:+



Mss de sportieve concept C, maar het andere model wordt geen sportief ogend uitvoering, wellicht meer een touring...
 
Laatst bewerkt:
De nieuwe silverwing 600 had ik net genoeg ruimte maar de burgman 650 moet je haast wel oppassen want die heeft het meeste ruimte ,is alleen een plmpe scooter.
Ga voor de gijn ook is op een yamaha xmax 2011 zitten ,daat zit ik ook ruim op.
Op mijn beverly zit ikzelf het beste en heb de meeste ruimte ,ondanks dat ik het jammer vind dat er geen systeemhelm onder het zadel past terwijl er bij de nw xmax 2 onder passen.
Het is gewoon jammer dat de motorscooters gemaakt worden in landen waar gemiddeld mens de lengte heeft van een smurf.
En wij lange natnekken nergens ruim op passen.
Wat een ellende


Grappig.
Ik heb de X-MAX 2011 Buisiness. Ik denk dat grote personen er feilloos mee rijden kunnen zonder met blauwe knieën thuis te komen.
En nu komt het ... de X-Max is een jap. ... het land van de smurfen en... als je met 1 voet steunen wil kom ik net gepast recht met de scoot. Ikzelf ben 1.84m niet bepaald klein dus. Dus die is aardig groot en hoog gemaakt.
M'n vrouw daarintegen... 1.60m Ikke haar motiveren om ermee te rijden... Zo ver zo goed... Zegt ze nog tegen me, ik kan bijna niet steunen met m'n voeten op de grond zonder m'n poep helemaal naar voren tussen stuur en zetel te zetten... OK ... ze doet een toertje... komt terug... stopt de motor en gaat niet snel genoeg tussen stuur en zetel... en dan.. U raad het al ... BAF daar lag tie dan. Remhendel lichtjes geschaafd op het bolletje en de plastieken beschermer van de uitlaat paar krasjes. Das alles. Wat een geluk. Let op de X-MAX (voor wat het is) weegt rijklaar toch ook 176kg.
Voor de rest is dit een super machine voor in het stad, binnendoor, gewone wegen en voor diegen die het durven ook op de snelweg. Voor mij is het een ideale manier om veel mee te nemen en toch niet te hoeven file te rijden, met nog laag verbruik ook...
Met de extra case achterop is het ook wel zeer handig. Ook te gebruiken met rugsteun.( Zo bots je niet steeds met helm als passagier tegen jou helm.)

Ook ondervind ik minder last van rijwind op m'n benen in vergelijking met m'n vorige X-Max model 2009. Maar de buisiness versie heeft van die extra zijlatten als stootrand. Werkt goed als wind protectie.
Ik heb speciaal handwindkappen erop laten zetten (origineel Yamaha)maar dit is geldverkwisting helpt totaal niet. Op model 2009 zat die vast met het stuur, werkte super... maar ja.. die is in rook opgegaan.
 
De Bezuinigerrrrrrrrr;
Ik heb ook de Xmax 2011 abs ,ook met zijlatten en kappen (inderdaad weggegooit geld)en mooi verhoogd scherm.
Ik ben 1.92 en kan er goed op zitten ,maar heb hem puur gekocht voor de vakantie ,want voor lange stukken ,verder dan 40km pak ik de beverly 500 want daar zit ik veel beter op ,maar die past weer niet in de garage van de camper.
Verder is de xmax een heerlijke scooter waar ik niets verkeerd over wil zeggen,alleen dat hij na het inlopen wel wat opgevoerd gaat worden .
Maar blijf erbij dat de scooter ontwerpers wel iets meer op beenruimte mogen letten.
Maarja disign gaat voor denk ik.
 
De Bezuinigerrrrrrrrr;
Ik heb ook de Xmax 2011 abs ,ook met zijlatten en kappen (inderdaad weggegooit geld)en mooi verhoogd scherm.
Ik ben 1.92 en kan er goed op zitten ,maar heb hem puur gekocht voor de vakantie ,want voor lange stukken ,verder dan 40km pak ik de beverly 500 want daar zit ik veel beter op ,maar die past weer niet in de garage van de camper.
Verder is de xmax een heerlijke scooter waar ik niets verkeerd over wil zeggen,alleen dat hij na het inlopen wel wat opgevoerd gaat worden .
Maar blijf erbij dat de scooter ontwerpers wel iets meer op beenruimte mogen letten.
Maarja disign gaat voor denk ik.


Opvoeren, jaha...

Weet jij misschien hoe en wat of waar. Ik ben motorvoertuigkundige, maar voor zover ik weet en nagevraagd heb zal het nog wat duren eer zulke stukken op de markt komen.
Wel weet ik dat er een 150cc-blok bestaat i.p.v. de 125cc maar het verbruik verdubbeld wel !!!! Bestaat er een chip misschien? Heb op het vorig model 2009 toen der tijd al nagevraagd en was toen net hetzelfde, weinig of niets te vinden om beetje op te voeren.
Zal binnen enkele maanden m'n wrak (uitgebrande 2009 model X-MAX) terug krijgen van de verzekering. Ik ga die op een statief plaatsen en testen. M'n motor en CVT is nog in tackt en ga kijken hoe de riem, cvt-schijven reageren en wanneer ze schuiven en op welke snelheid om zo te kunnen optimaliseren. Zo kan ik misschien de maximumsnelheid wat beïnvloeden. We zien wel.


:] :}
 
Wel, dat bevestigt toch mijn verwondering over de bouwwijze van deze Jap-scooters...

Ben je wat boonstakerig uitgevoerd, dan slaat het stuur je constant blauwe knieën, maar kan je comfortabel met de voeten aan de grond... ben je echter dermate normaal gebouwd, dat je voldoende plaats hebt terwijl je rijdt, dan donder je omver bij stilstand....

Dat is ook de reden dat mijn plannetje mislukte om mijn vrouw van de duozit op mijn R1200GS vlotjes op een wat snellere scooter over te hevelen, zodat wel allebei op onze eigen brommer konden gaan rijden...

Zij komt op de T-Max met haar 1,68 m lengte gewoon met haar pootjes niet op de grond...

Waarom, o waarom ?

Marc
 
Jep, en mijn hoop dat die me beter zou passen qua lengte en waarom het nu niet zo goed gaat op een Jap.... gezellig, dus....
Btw, weet JIJ al meer over die BMW Scooter ?
Zo ja, dan luister ik zeker en vast ademloos (als jarenlange BMWrijder zéker !).

Grtz,

Marc
 
Misschien dat de BMW-bouwers dit forum lezen en een variabele ophanging maken voor kleinere en grote mensen. Zodra je snelheid lager dan 15 km per uur gaat, de motor gewoon z'n ophanging tot onderaan brengt en de kleine man/vrouw toch met de voeten op de grond kan... O-) of afstelbaar volgens groote.
Misschien toekomst muziek...

de groeten, :W
 
Laatst bewerkt:
de bezuinigerrrr;
Ik heb het niet over 125 cc maar over de 250cc.
Mijn neef heeft meerdere motor/scooterzaken in italie en die vertelde dat het opvoeren van een x250 geen probleem is .
Blijkt ook dat ze de computer opn kunnen inlezen bij zowel 125 als 250
Augustes ga ik naar hem toe en neem de x mee .
De 125 cc was ook geen probleem.
Ik vraag het voor je als ik er ben en laat het je weten.
 
BMW neemt radicale Concept-C in productie

BMW neemt radicale Concept-C in productie



Een half jaar na de officiële voorstelling als prototype heeft BMW te kennen gegeven dat het de Concept-C, zeg maar de radicaal gestylde motorscooter, in productie zal nemen.

Begin november 2010 zette het persbericht over de Concept-C de deur naar productie al op een kier. Volgens de Britse pers heeft BMW nu bevestigd dat de motorscooter daadwerkelijk van de band zal rollen en dat we daar bovendien niet lang meer voor zullen hoeven te wachten. De Concept-C zou vanaf 2012 te koop zijn.

Het is sinds de C1 dat BMW zich terug aan motorscooters waagt. De Concept-C is een opmerkelijke gestylde motorscooter, die voorzien is van een tweecilinder in lijn die via CVT het achterwiel aandrijft. Vooraan is de motorscooter voorzien van dubbele remschijven met radiaalgemonteerde tweezuigerremklauwen. Ook ABS zal van de partij zijn.

Verwacht wordt dat BMW het productiemodel eind dit jaar in Milaan zal voorstellen. Of dat model traditionele achteruitkijkspiegels zal hebben, is nog niet geweten, maar allicht zullen de in de achterkant ingebouwde camera’s die het beeld achteraan filmen en weergeven op het dashboard de finale versie van de Concept-C niet halen. Over de blauwe banden kunnen we wel uitsluitsel geven: die zullen er niet bij worden geleverd.
 
Laatst bewerkt:
mmm, als ie dit daadwerkelijk gaat worden, valt ie mij zwaar tegen. Uiteraard kan het ook heel goed zijn dat dit het andere model gaat worden, naast de concept. Lijkt me wel.
 
Wel, dat bevestigt toch mijn verwondering over de bouwwijze van deze Jap-scooters...

Ben je wat boonstakerig uitgevoerd, dan slaat het stuur je constant blauwe knieën, maar kan je comfortabel met de voeten aan de grond... ben je echter dermate normaal gebouwd, dat je voldoende plaats hebt terwijl je rijdt, dan donder je omver bij stilstand....

Dat is ook de reden dat mijn plannetje mislukte om mijn vrouw van de duozit op mijn R1200GS vlotjes op een wat snellere scooter over te hevelen, zodat wel allebei op onze eigen brommer konden gaan rijden...

Zij komt op de T-Max met haar 1,68 m lengte gewoon met haar pootjes niet op de grond...

Waarom, o waarom ?

Dat hoeft geen verwondering te wekken, want het merendeel van de productie is bestemd voor Europa en misschien USA. In Zuid-Oost Azie situeert zich het merendeel der scooters of lichte motorfietsen in de 100-135 cc klasse. De Honda PCX die in Thailand gebouwd wordt is wel geschikt voor kleinere personen en overigens ook bloedmooi, dus zal zeker in de smaak vallen bij de dames, aan een prijs van 2400 Euro in Belgie ook onslaagbaar gunstig in vergelijk tot de concurentie.

Marc
 
Zullen ze er een minarelli blok in gaan gooien?

Als ze namelijk hiervoor een motorblok moeten gaan ontwikkelen, dan gaat het prijskaartje erg hoog worden.

Het moet wel interessant blijven.
 
Zullen ze er een minarelli blok in gaan gooien?

Als ze namelijk hiervoor een motorblok moeten gaan ontwikkelen, dan gaat het prijskaartje erg hoog worden.

Het moet wel interessant blijven.
Waarschijnlijk niet, het zal naar alle waarschijnlijkheid een Husqvarna 2 cilinder blok worden.


Stukje bedrijfshistorie van Husqvarna
In 1987, the Husqvarna motorcycle division was sold to Italian motorcycle group Cagiva and became part of MV Agusta Motor S.p.A. and production commenced in Varese, Italy. In the final months of 2007, Husqvarna Motorcycles was acquired by the prestigious BMW Group which has many modern production sites all over the world. All development, production, design, sales and marketing activities are centralized in Husqvarna Motorcycles’ worldwide headquarters in Varese, Italy, which is one of the numerous cutting-edge BMW Group manufacturing facilities.


Dit meld Husqvarna over de Nuda 900
Husqvarna is about to write a new and important chapter in its history, producing the first powerful two-cylinder road bike which we will be presented today in its almost final build.
 
Beste allen,

kwam onderstaande foto en tekst tegen vanochtend.
Gaat duidelijk om een electrische variant maar het model lijkt wel op het concept model zoals hij is gepresenteerd.



BMW has unveiled a concept electric scooter which, it claims, uses new innovations in electric drive technology to offer a similar level of performance to a 600cc petrol-driven equivalent.

Although far from the first electric scooter design to show up, BMW claims that the E-Scooter is a very different beast to its spiritual predecessors: featuring impressive acceleration, a range of over 60 miles, and the ability to charge from completely flat in just three hours using a standard home electricity supply, BMW is hoping that the concept vehicle could change people's attitudes about electric scooters.

Designed as a future-oriented vehicle for commuting between urban areas and the city centre, BMW looked to combine the performance of a maxi-scooter with relatively long range capabilities, with the speed required for reliable overtaking on urban motorways even when laden down with two people.

Unlike a traditional combustion-engined scooter, the E-Scooter doesn't feature a main frame. Instead, the aluminium battery casing - which also contains the electronic system required for battery monitoring - takes over the function of the frame, with the steering head support, rear frame, and left-hand mounted single swing arm connected directly to it.

The E-Scooter also ditches the idea of a hub motor with direct drive or planetary gearbox. Instead, the high-performance electric machine is mounted behind the battery casing. The secondary drive consists of a toothed belt from the electric machine to the belt pulley mounted coaxially on the swinging fork pivot with drive pinion. From here, power transmission occurs via a roller chain to the rear wheel.

Sadly, despite its impressive specifications, BMW has not announced any immediate plans to commercialise the E-Scooter.


full
 
Terug
Bovenaan Onderaan