Nieuwe fiets

MeanYellowBoy

MF veteraan
23 mrt 2015
1.578
797
Vechtdal
Mijne heren en dames,

Ik ben weer op zoek naar een nieuwe motor.
Nu wil ik graag wat meer comfort. De power van een Blackbird maar het comfort van een toermotor enig idee waar ik dan moet kijken ?

Met power bedoel ik dan vooral onder in de topsnelheid interesseert me wat minder alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
Ik vraag me af in hoeverre die ook comfort technisch beter zou zijn aangezien het ook een sport is en ik wil wel de power van sport maar ik wil rechter op kunnen zitten.
 
Overigens wordt mijn zinsopbouw gedaan door Siri zonder punten en leestekens excuus daarvoor. Typen is op dit moment nog vrij lastig
 
Ik had al wat moeite met de text. Maar het is helemaal begrijpelijk nu. ;)


Wij van wc-eend adviseren een Tuono. :)

Of een S1000R.
 
Laatst bewerkt:
Ik had al wat moeite met de text. Maar het is helemaal begrijpelijk nu. ;)


Wij van wc-eend adviseren een Tuono. :)

Of een S1000R.

en jij denkt dat die meer comfort bieden dan een BB....
Dat is al een halve toermotor....
Ik rijd met regelmaat met een groep, en daar zitten FJR1300 bij, BMW, KTM adventure, enz....en vind de FJR toch echt een comfortabele beul van een machine
 
Ik zou het echt niet weten :?
Maar goed dat anderen er zo veel verstand van hebben :t
 
Laatst bewerkt:
ZRX! ,stuurt erg lekker en trekt als een beer, snelweg is goed te doen, als je een r of s hebt :t
 
ik zou zeggen alles met een dikke motor en voldoende comfort. hoe meer cc's hoe meer power onderin. ooit een proefrit gemaakt op een triumph rocket 3 met die 2.3 liter 3 cilinder en dat gaat een partij rap vooruit. dan rij je voor je gevoel heel rustig de oprit op je schakelt snel door en 1 keer op de snelweg vraag je je af waarom iedereen toch zo langzaam gaat totdat je op je meter kijkt en dan is het heel snel duidelijk. je moet wel met het uiterlijk kunnen leven en je kan je in de bochten ook wat minder uitleven maar power onderin heb je zat.
maar ook motoren als BMW K1600GT(L) honda goldwing 1800 zullen je goed verrassen met hoe snel die dingen zijn. je merkt het minder omdat het allemaal zo makkelijk gaat en het gaat allemaal niet zo plat door de bocht als een BB maar dat is 1 van de kosten van comfort.
 
Ik zou het echt niet weten :?
Maar goed dat anderen er zo veel verstand van hebben :t
Waarom nu op deze manier antwoorden...
Hij geeft toch in zijn OP aan dat hij op zoek is naar comfort, en volgens mij betekend dat als je van een BB af komt, dat je lekker uit de wind wilt toeren....Dat is waar ik naar refereerde
niet naar koppel of vermogen...
 
Ga zelf bedenken wat je wilt. Ga proefrijden.
Lees dit hele forum. Bergen met informatie over heel veel motoren. :W
 
Ik zit ook te kijken naar een snelle toermotor en ik kom zelf uit op een BMW K1200-1300S, FJR 1300, een GTR 1400 en een VFR 1200
 
Waarom nu op deze manier antwoorden...
Hij geeft toch in zijn OP aan dat hij op zoek is naar comfort, en volgens mij betekend dat als je van een BB af komt, dat je lekker uit de wind wilt toeren....Dat is waar ik naar refereerde
niet naar koppel of vermogen...

Ik reageerde helemaal niet op jouw joh :P (heb niet eens gelezen wat je getyot hebt :+ )
Meer algemeen : het zoveelste : wat zal ik gaan rijden en : koop mijn motor topic :Z
 
Laatst bewerkt:
Rij nu ook op een BB, als er wat anders komt neig ik meer naar een KTM950/990 of een duc multistrada. Wellicht ook iets voor jou
 
Comfort en vermogen onder in? Kijk eens naar de grote Guzzi's.(Norge, Stelvio, Breva)

grtz,

Cees
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan