Nieuwe Honda SH300i deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo, Bulldozer, goed bezig. Maar hoe komt die rommel daarin dan?

Dat vraag ik me ook af, alles is geheel afgedicht met rubbers, ook aan de uiteinden.
Ik denk dat de binnenkabel die voorzien is van plastic coating langzaam is doorgesleten (geeft uiteindelijk schilvers die stapelen) en samen met metaaldeeltjes vast is gaan zitten. Toen heb ik er nog wat dikke olie bij gedaan.
Dat geeft over 2 meter lengte x 2 kabels, te veel wrijving, die nu eruit is gewassen.
 
Dat vraag ik me ook af, alles is geheel afgedicht met rubbers, ook aan de uiteinden.
Ik denk dat de binnenkabel die voorzien is van plastic coating langzaam is doorgesleten (geeft uiteindelijk schilvers die stapelen) en samen met metaaldeeltjes vast is gaan zitten. Toen heb ik er nog wat dikke olie bij gedaan.
Dat geeft over 2 meter lengte x 2 kabels, te veel wrijving, die nu eruit is gewassen.

Dan zul je het regelmatig moeten smeren want er is natuurlijk wel slijtage gekomen.
 
Dan zul je het regelmatig moeten smeren want er is natuurlijk wel slijtage gekomen.

Dat is waar, maar er is ook veel meer ruimte om de slijtage weer op te vangen.
En als het soepel loopt, is er weinig slijtage hoop ik, we zullen zien, voorlopig ben ik gered..
 
Laatst bewerkt:
Gisteren mijn HBM200 heftafel gekocht en vandaag al aan het sleutelen. Waarom ik dat ding al niet eerder aangeschaft heb, is mij een raadsel. Eindelijk geen rugpijn meer met werken.
De SH een beurt gegeven en kwam tot m'n schrik er achter dat de naafolie nagenoeg weg was. Zat nog iets van 30cc in. Moet je voorstellen dat volgens het boekje 1200km geleden de scooter een beurt heeft gehad.
Morgen de remblokjes en remolie verwisselen.
 
Laatst bewerkt:
Dat is mooi toch? Moet je wel een redelijke ruimte/schuur hebben. Ik zou dat ook graag willen ivm rug, maar ik kan zoiets gewoon niet kwijt. Shitzooi.
 
Gisteren mijn HBM200 heftafel gekocht en vandaag al aan het sleutelen. Waarom ik dat ding al niet eerder aangeschaft heb, is mij een raadsel. Eindelijk geen rugpijn meer met werken.
De SH een beurt gegeven en kwam tot m'n schrik er achter dat de naafolie nagenoeg weg was. Zat nog iets van 30cc in. Moet je voorstellen dat volgens het boekje 1200km geleden de scooter een beurt heeft gehad.
Morgen de remblokjes en remolie verwisselen.


Weet je zeker dat je de aftap plug te pakken hebt?
Bij mij kwam er ook maar 30mL uit dat was uit het peil gat.
Helemaal onderop zit de aftap plug.

(Had hem daarna bijgevuld, met lekkage als gevolg... ;) )
 
Weet je zeker dat je de aftap plug te pakken hebt?
Bij mij kwam er ook maar 30mL uit dat was uit het peil gat.
Helemaal onderop zit de aftap plug.

(Had hem daarna bijgevuld, met lekkage als gevolg... ;) )

Volgens mij wel. In het boekje staat trouwens inhoud transmissieolie 0.28 liter. En wel, er ging 0,25 liter in.
 
Gisteren mijn HBM200 heftafel gekocht en vandaag al aan het sleutelen. Waarom ik dat ding al niet eerder aangeschaft heb, is mij een raadsel. Eindelijk geen rugpijn meer met werken.
De SH een beurt gegeven en kwam tot m'n schrik er achter dat de naafolie nagenoeg weg was. Zat nog iets van 30cc in. Moet je voorstellen dat volgens het boekje 1200km geleden de scooter een beurt heeft gehad.
Morgen de remblokjes en remolie verwisselen.

Ik heb een maand geleden de HBM 200 gekocht. Ook tot volle tevredenheid. Heeft de eerste sleutelklus (kleppenstellen PCX) al achter de rug.
Kan nu gewoon staand aan de scooter werken. Verder fungeert de heftafel tijdens het sleutelen als werkbank en heb het noodzakelijke gereedschap direct onder handbereik.

Bij de laatste klus zonder heftafel moest ik platliggend de olieaftapplug verwijderen/terugdraaien. PCX-je is compact gebouwd.
Met een service-beurt is de heftafel terugbetaald.

Bij niet-gebruik staat de heftafel in de hoek van de garage met daarbovenop de DT. Neemt nauwelijks ruimte in. Het oprij-deel zou nog eraf geschoven kunnen worden, echter heb geen plek in de garage op deze op te bergen.

IMG_6063-1_zps002bfb88.jpg
 
Laatst bewerkt:
Met een service-beurt is de heftafel terugbetaald.

Idd, Vandaag maar eens verder gegaan, remblokjes vervangen,remolie verwisseld. Spijtig is alleen dat ik mn hele ruit en kap moet verwijderen. Mja, het zit er weer op.
Vroeg de laatste keer aan de dealer hoeveel me dat zou gaan kosten, Beurt, naafolie, remmen en olie...ong. 375 euro. Tja, zei hij, het zijn de arbeidsuren die kosten. Ik heb mn heftafel weer terug verdiend en een ervaring rijker. :o
 
..... prijs is ex. 12 euro's verzendkosten. Idd iets voordeliger dan die van jou, maar in vergelijk met die van Mesmanmotors (€89 in/ex verzending?) is het een aanrader!
Het was een moeilijke en kon het niet uitstaan dat ook ik het echt nergens kon vinden,
en hem ook alleen voor geld tegen kwam... das niks voor mij, dus:

Hier is hij dan 511 pagina's 28 Mb groot en gratis,
Ik noem hem publiekelijk even niet bij naam en verzoek jullie dat ook nog eventjes niet te doen maar download hem maar uit mijn Google drive.

Url.......: Honda_SH300i_Service Manual(full_Jan_permission).pdf

Mvg. Jan a.k.a. WebEngine :)
 
Laatst bewerkt:
Gewe...ldig!, inderdaad, nu heb ik hem ook digitaal. :)
Een aanrader voor allen hier op het SH300 topic! *O*

Hulde aan WebEngine! :}
 
Laatst bewerkt:
THX maar Bulldozer,

zou je s.v.p. dat "S-M" woord even uit je bericht willen verwijderen waar ik juist om had gevraag omdat nog eventjes niet te gebruiken, dit i.v.m. dat het als zoek hit via Google zo erg makkelijk wordt gelinkt aan de SH 300.
En misschien vindt de persoon waar ik het van heb het niet fijn om te zien dat ik jullie er gelijk al mee bevoorraad, het had namelijk nogal wat voeten in de aarde voor ik het kreeg.
En aangezien je voor de rest alleen op onzin uitkomt als je deze tref woorden googelt is het
voor mijn verstrekker ook een eitje om alhier uit te komen.
Het is weliswaar iemand uit Verweggistan, maar daar maakt een Google-search geen onderscheid in.

In ieder geval wel allemaal veel plezier ermee, en dat jullie er maar veel screenshots uit mogen halen om elkaar op MF te ondersteunen :)

Cheers WE Jan
 
Laatst bewerkt:
Geen dank, ik had er eigenlijk nog even mee willen wachten maar was wat bang dat jullie al aan het bestellen waren geslagen, dus vandaar maar wat eerder het publiek in geslingerd.

Een prettige zondag gewenst :)
 
Even gewijzigd, dacht zo voor het naar bed gaan qua naam dat je de verstrekker bedoelde vandaar.
Excuus voor het ongemak!
 
Prima zo Bulldozer, zodra we één of twéé pagina's verder zijn, mag je het beestje wat mij betreft bij zijn naam noemen.

Ciao wau wau 8-)
 
Laatst bewerkt:
Een mooi initiatief van webengine Jan, dank daarvoor, dat komt zeker handig van pas ondanks dat ook ik de papieren bezit.


Er is 1 maar: de file is beschermt met naar het laat aanzien de standaard pdf beveiliging die verhinderd dat je kan kopieren en evt de pdf veranderen,afdrukken kan alleen in lage kwaliteit.
Daar aanvullend kan er nog een andere beschermings truuk op zitten die over een paar maanden in ene actief kan worden en dan verder openen en gebruiken van de file verhinderd, die bescherming zit vaak op zo'n pdf als je hem van ebay oid koopt.
Die bescherming kun je niet eerder aantonen dan wanneer hij actief word en mbv van een stukje software die ook die bescherming kan verwijderen.

full


full



Enfin, ik heb er de software om de boel te fixen, ik zal hem vanavond ergens online zetten voor de geïnteresseerden.
En @ Jan; wellicht ook even terug koppelen aan jouw leverancier?
 
Laatst bewerkt:
Goed dat je mij even op de restricties wijst!

Het was laat vannacht, dus ik heb nu nog even de puntjes op de 'I' gezet!
Overigens bestond de pdf wel al wat langer, en de source had hem niet via Ebay,
dus had niet echt de vrees dat hij zou verdwijnen..... maar goed
nu is hij echt van ons, en kun je er mee doen wat je wil.

"Full permission"

Alle restricties aangehaald door "robber57" zijn er nu dus af!

Nieuwe url toegevoegd in oorspronkelijke bericht.
Dus mensen gewoon even opnieuw uit mijn Google Drive downloaden.


Oud:
lg0f.jpg


Nieuw:
gid8.jpg


Nieuw:
jwum.jpg



Once more:
Allemaal veel plezier ermee,
en dat jullie er maar veel screenshots uit mogen halen om elkaar op MF te ondersteunen ;)

Cheers Jan a.k.a. WebEngine
 
Laatst bewerkt:
Het was een moeilijke en kon het niet uitstaan dat ook ik het echt nergens kon vinden,
en hem ook alleen voor geld tegen kwam... das niks voor mij, dus:

Hier is hij dan 511 pagina's 28 Mb groot en gratis,
Ik noem hem publiekelijk even niet bij naam en verzoek jullie dat ook nog eventjes niet te doen maar download hem maar uit mijn Google drive.

Url.......: ##############################
Mvg. Jan a.k.a. WebEngine :)
_O-

Chapeau!!! :}

(Die van de XC400 had ik al... }) , maar deze is wél een gevoelige tik... :( :+ )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan