Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Niet aan fikkie maar aan ducie
Lang niet van jou gehoord Mr Duc.
Kom je 5 oktober ook even neuzen bij de imitatieducs
www.hyosung-motorclub.nl
5 oktober toerrit met Hyosungs en motorrijders die het merk wel eens willen zien
Ook van de eerste lichting met veel kmters zijn erbij
Kun je tenminste echt en eerlijk oordelen
Ik ga nu met mijn hyosung naar Spanje.
10 dagen rondrijden aldaar
A moi
Beleefd sla ik de royale uitnodiging af, onder dankzegging.
Ik ben niet dermate in H. geïnteresseerd dat ik daar een zeldzame vrije dag aan offer.
Maar ik wens eenieder die daar aan mee doet een hele mooie dag en heel veel plezier, en ik zal duimen voor mooi zonnig en droog weer.
Veel plezier gewenst in Spanje, hopelijk zonder panne of lekke banden, het is die kanten op op dit moment trouwens prachtig weer. Benijd je, ben niet in de gelegenheid om tijd
voor vakantie uit te trekken dit jaar.
volgende Motoplus wordt er eindelijk een Hyosung getest .
we gaan het lezen.
Je zet de wereld nu even op zijn kop: omdat iedereen er vanuit gaat, dat "het toch wel bagger zal zijn", voelen de rijders zich genoodzaakt om hun gelijk te bewijzen. Jullie beseffen tevens niet, hoeveel van de motoren uiteindelijk in japanse en in de toekomst duitse fietsen geplaatst worden...Toch eigenlijk te gek voor woorden om nog te moeten schrijven na pas 4jaartjes; "Hij doet het nog.."
Vind het net een Kawasaki Z, en die SM heb wel wat weg van een Husq.. Ik vind het ook niet echt iets om te letten op details.. Welke?
Je zet de wereld nu even op zijn kop: omdat iedereen er vanuit gaat, dat "het toch wel bagger zal zijn", voelen de rijders zich genoodzaakt om hun gelijk te bewijzen. Jullie beseffen tevens niet, hoeveel van de motoren uiteindelijk in japanse en in de toekomst duitse fietsen geplaatst worden...
Het blijft hetzelfde met al die andere dingen uit korea: auto's / boten en weet ik al niet wat meer: eerst moet het zich bewijzen en da's logisch. En omdat wat Kilowattknijper terecht noemt motorbladen gesponsord worden zijn zij erbij gebaad om de goedkope nieuweling buiten de grenzen te houden.
Hoeveel is nu echt waar van de critiek? Zelfde geldt i.m.h.o. ook voor chinese auto's.
Mat dat laatste, alle waar naar z'n geld, ben ik het absoluut eens, al zitten daar best wat nuances in. Het is ook relatief.
Ik kan bepaalde Duc modellen aanwijzen, waarvan ik vind dat ze het geld absoluut niet waard zijn geweest. Een Duc liefhebber zal me onmiddellijk corrigeren en op zijn manier zal die nog gelijk hebben ook.
Dat Hyosung geen liefde voor motoren zou hebben en andere merken wel vind ik een niet te onderbouwen bewering.
Natuurlijk, een fabrikant maakt een product om het te verkopen en er dus winst op te maken. Niks mis mee. Maakt een fabrikant geen winst dan gaat ie uiteindelijk onderuit, hoeveel liefde hij ook voor z'n product heeft......
Er is één factor waar fabrikanten nauwelijks invloed op hebben en dat is de manier waarop motorrijders tegen hun producten aankijken.
Kijk maar naar een Harley in verhouding tot Japanse cruisers. Voor heel wat minder dan het bedrag dat je voor een Harley neertelt, staat een kwalitatief minstens zo goede, zo niet betere, Japanse cruiser voor je deur. Maar toch krijg je een échte HD rijder met geen stok van z'n fiets af..... Hij/zij heeft op zijn manier gelijk, al zul je mij nooit op zo'n apparaat aantreffen.
Dat geldt dus ook voor een Hyosung........ maar gelukkig mag iedereen daar zelf z'n keuze in maken.
Die mening deel ik absluut met je . Ik kan waanzinnig genieten van een geweldige Duc, Bimota en ook van een HD of een oudere BMW. Waarom? Omdat het wat je zegt pure passie is. Maar ik probeer een open mind te houden voor andere vormen van passie en soms komt er echt iets voorbij wat je positief raakt en je blij maakt.Een Duc die voor de liefhebber interessant is, is voor de normale rijder z'n geld niet waard. Helemaal terecht. Tweedehands zijn Duc's prijzig, speciale modellen zijn kostbaar. Maar dan krijg je ook wat bijzonders, prachtige spullen zitten er dan op.
Juist die merken die bijna kapot gaan door de passie maken de allermooiste dingen. Bimota bijvoorbeeld, onvergetelijk mooi. Ze gingen stuk op de Vdue, maar wat zou ik graag een Vdue willen hebben. Schitterend, uitmuntend, geweldig, superlatieven zijn noodzakelijk voor een dergelijke fiets en andere Bimota's. Heerlijk gewoon dat er merken zijn die alles op alles zetten.
Amen Jij maakt gelijk korte mette met deze discussieDie mening deel ik absluut met je . Ik kan waanzinnig genieten van een geweldige Duc, Bimota en ook van een HD of een oudere BMW. Waarom? Omdat het wat je zegt pure passie is. Maar ik probeer een open mind te houden voor andere vormen van passie en soms komt er echt iets voorbij wat je positief raakt en je blij maakt.
Ik oordeel pas wanneer ik er zelf mee te maken gehad heb. Goed, mijn mening over motorbladen was wat ongenuanceerd gepost hier, maar ik wilde alleen maar aangeven, dat er meer belangen zijn die meespelen en die zijn echt niet alleen op techniek en ontwerp geent. Dat is denk ik wel duidelijk geworden
Het is een gaveAmen Jij maakt gelijk korte mette met deze discussie
Indirect. Een medeforumlid had hem aan de telefoon en heeft het gevraagd. Ik kan de post niet meer vinden, maar het schijnt dat ie rond de vier ruggen moet gaan kosten.Al een reactie?
Een Duc die voor de liefhebber interessant is, is voor de normale rijder z'n geld niet waard. Helemaal terecht. Tweedehands zijn Duc's prijzig, speciale modellen zijn kostbaar. Maar dan krijg je ook wat bijzonders, prachtige spullen zitten er dan op.
Juist die merken die bijna kapot gaan door de passie maken de allermooiste dingen. Bimota bijvoorbeeld, onvergetelijk mooi. Ze gingen stuk op de Vdue, maar wat zou ik graag een Vdue willen hebben. Schitterend, uitmuntend, geweldig, superlatieven zijn noodzakelijk voor een dergelijke fiets en andere Bimota's. Heerlijk gewoon dat er merken zijn die alles op alles zetten.
Jij vindt het prachtige spullen, voor een ander is het overprijsde meuk. Beiden hebben gelijk, denk ik dan maar.
Ik kan ook genieten van een fraai uitgefreesd detail of een bijzondere oplossing. Maar ik kan me prima voorstellen dat anderen zeggen: boeien..... ik wil een motor die goed rijdt, meer niet.
Over Ducati: een Paso bijvoorbeeld vind ik eigenlijk gewoon lelijk. En tóch heeft het ook wel wat...... Een 916 daarentegen is een van de mooiste fietsen ooit gebouwd. Ik snap dus wat je bezielt. Maar ik zal nooit een Duc kopen. Zegt iets over mij......niet over Ducati.
En inderdaad, soms denk ik wel eens dat op elke 10000 "maffe" klanten, er een "maffe" constructeur is, zoals Bimota. Dat is maar goed ook. Dat houdt deels de sjeu in motoren/motorrijden en zorgt voor nieuwe ideeën.
Overigens: BMW wordt nog altijd gezien als een wat "saai" merk. Maar ook BMW heeft heel wat vernieuwingen en "maffe" dingen op z'n naam staan. Alles is relatief.