nieuwe hyosung 650cc en 450cc in 2008

Niet aan fikkie maar aan ducie
Lang niet van jou gehoord Mr Duc.
Kom je 5 oktober ook even neuzen bij de imitatieducs
www.hyosung-motorclub.nl
5 oktober toerrit met Hyosungs en motorrijders die het merk wel eens willen zien
Ook van de eerste lichting met veel kmters zijn erbij
Kun je tenminste echt en eerlijk oordelen
Ik ga nu met mijn hyosung naar Spanje.
10 dagen rondrijden aldaar
 
Niet aan fikkie maar aan ducie
Lang niet van jou gehoord Mr Duc.
Kom je 5 oktober ook even neuzen bij de imitatieducs
www.hyosung-motorclub.nl
5 oktober toerrit met Hyosungs en motorrijders die het merk wel eens willen zien
Ook van de eerste lichting met veel kmters zijn erbij
Kun je tenminste echt en eerlijk oordelen
Ik ga nu met mijn hyosung naar Spanje.
10 dagen rondrijden aldaar

A moi :W

Beleefd sla ik de royale uitnodiging af, onder dankzegging.

Ik ben niet dermate in H. geïnteresseerd dat ik daar een zeldzame vrije dag aan offer.

Maar ik wens eenieder die daar aan mee doet een hele mooie dag en heel veel plezier, en ik zal duimen voor mooi zonnig en droog weer.

Veel plezier gewenst in Spanje, hopelijk zonder panne of lekke banden, het is die kanten op op dit moment trouwens prachtig weer. Benijd je, ben niet in de gelegenheid om tijd voor vakantie uit te trekken dit jaar.
 
Laatst bewerkt:
A moi :W

Beleefd sla ik de royale uitnodiging af, onder dankzegging.

Ik ben niet dermate in H. geïnteresseerd dat ik daar een zeldzame vrije dag aan offer.

Maar ik wens eenieder die daar aan mee doet een hele mooie dag en heel veel plezier, en ik zal duimen voor mooi zonnig en droog weer.

Veel plezier gewenst in Spanje, hopelijk zonder panne of lekke banden, het is die kanten op op dit moment trouwens prachtig weer. Benijd je, ben niet in de gelegenheid om tijd
voor vakantie uit te trekken dit jaar.



Dank je duc,
Jammer dat je er niet bij kan zijn ;)
Het valt niet op hoor, een duc in de groep :+
Ieder zijn mening, gelukkig :P
Anders wordt het wel heel erg saai op de weg :Y
Je bent tenminste wel iemand die met respect met andere meningen omgaat :} :}
Dank je ;)
Ik ga tot sinas
*O*
 
volgende Motoplus wordt er eindelijk een Hyosung getest .
we gaan het lezen. 8-)

Nou, ik ben benieuwd ;)
Ik hoop wel dat het dit keer een ECHT onafhankelijke test is :o
En niet zo`n k.. test als in de promotor :(
Die was nml "sponsered by Suzuki" :+
Daar hadden ze hun mening al klaar voor de test :o

Als je echt een (langeduur)test wil lezen kun je beter op motor-forum blijven ;)
Die eten er nml niet van en zijn dus echt onafhankelijk :Y

Hyosung... Is dat wat of niet?
vervolg
Hyosung dat is het

*O* *O* *O* *O*
 
Laatst bewerkt:
net de Twintest in Motoplus(18) aan het lezen.
Hyosung GT650i komt er niet best vanaf.
termen als : niet echt nauwkeurig en stabiel in de bochten/remmen zeer slecht/middelmatige zitpositie/ongunstige gewichtsverdeling zorgt voor slechte handling en onrustig rijgedrag bij topsnelheid/ondanks veel PK toch erg langzaam in doortrekken/meeste last van trillingen en overslaan in de warmloopfase van het motorblok/geen feedback van het voorwiel/stuur ligt slecht in de hand/ondanks lage aanschafprijs heeft ie de kortste onderhoudsintervallen en de hoogste kosten.

in vergelijk met bv. de aprillia sl750 shiver komt de hyosung over-all 72 punten tekort.
dat is behoorlijk veel.
voorlopig is er veel werk aan de winkel voor Hyosung.
ze zijn nog lang niet op het niveau van de Jappen en de Europese fabrikanten. :N
 
De test's in de motorbladen zijn afhankelijk van wie de test doet en door wie e.e.a. wordt gesponsord. Lang geleden geloofde ik nog in de beloftes die ze schreven over een motor maar inmiddels daar schade en schande tussentijds wijzer geworden.

Maar wat de Hyosung betreft weet ik nog steeds niet wat ik eraan zou kunnen hebben. In het ene verhaal lees ik dat de verf loslaat en de eigenaar alles zelf aan het stralen en overspuiten is. Probeeer dat maar eens als je een Hyosung hebt en geen werkplaatsje, dan roest dat ding gewoon weg.
Verdere posts (ik heb ze niet allemaal doorgelezen) gaan in de trend van Ik heb hem al 4 jaar en hij doet het nog steeds.

Je moet voor zo'n test alles bijhouden, in schema's zetten.
Kosten, onderhoudsbeurten (interval)+kosten, reparaties, benzineverbruik, olie.
En dan nog algemeen wat je zelf van de motor vindt , of die nog goed rijdt of steeds slechter gaat lopen, of gaat roken bijv.
Je hebt dan inwendig nog niets gezien dus weet je ook niet of e.e.a. versleten is, maar het geeft al weer wat een dergelijke fiets op een traject van 30.000 - 50.000 km gaat kosten.
Het beste is iemand die woon-werk rijdt met zo'n 70-100 km/dag.
 
Toch eigenlijk te gek voor woorden om nog te moeten schrijven na pas 4jaartjes; "Hij doet het nog.."

Vind het net een Kawasaki Z, en die SM heb wel wat weg van een Husq.. Ik vind het ook niet echt iets om te letten op details.. Welke? :?
 
Alle waar naar z'n geld. Hyosung is bijzonder aantrekkelijk geprijsd en voor de centen die een nieuwe van dat merk kost, koop je amper een gebruikte. Mijn brommer kostte in 1993 maarliefst € 14.500,--. Stel een hyosung kost omgerekend in die tijd € 1.500,--. Als je die €13000 op rente had gezet had je iedere twee jaar een nieuwe H. gekocht en nog geld over gehad waarschijnlijk.

Anyways, de test zoals die werd aangehaald bevestigt wel het beeld dat H. bij me oproept als ik zo'n fiets zie. Het is tamelijk inferieur allemaal. Dan hebben we het nog niet eens over de slaafse nabootsing van andere modellen en merken.

Doet allemaal niks, die dingen doen het gewoon en voor weinig geld rij je dus wel nieuw. Een uitstekend alternatief voor de jappenrijders. Ik ga gewoon lekker door met mooie Ducs tot het midden van de jaren '90. Heerlijk en prachtig.
 
Toch eigenlijk te gek voor woorden om nog te moeten schrijven na pas 4jaartjes; "Hij doet het nog.."

Vind het net een Kawasaki Z, en die SM heb wel wat weg van een Husq.. Ik vind het ook niet echt iets om te letten op details.. Welke? :?
Je zet de wereld nu even op zijn kop: omdat iedereen er vanuit gaat, dat "het toch wel bagger zal zijn", voelen de rijders zich genoodzaakt om hun gelijk te bewijzen. Jullie beseffen tevens niet, hoeveel van de motoren uiteindelijk in japanse en in de toekomst duitse fietsen geplaatst worden...

Het blijft hetzelfde met al die andere dingen uit korea: auto's / boten en weet ik al niet wat meer: eerst moet het zich bewijzen en da's logisch. En omdat wat Kilowattknijper terecht noemt motorbladen gesponsord worden zijn zij erbij gebaad om de goedkope nieuweling buiten de grenzen te houden.

Hoeveel is nu echt waar van de critiek? Zelfde geldt i.m.h.o. ook voor chinese auto's.
 
Je zet de wereld nu even op zijn kop: omdat iedereen er vanuit gaat, dat "het toch wel bagger zal zijn", voelen de rijders zich genoodzaakt om hun gelijk te bewijzen. Jullie beseffen tevens niet, hoeveel van de motoren uiteindelijk in japanse en in de toekomst duitse fietsen geplaatst worden...

Het blijft hetzelfde met al die andere dingen uit korea: auto's / boten en weet ik al niet wat meer: eerst moet het zich bewijzen en da's logisch. En omdat wat Kilowattknijper terecht noemt motorbladen gesponsord worden zijn zij erbij gebaad om de goedkope nieuweling buiten de grenzen te houden.

Hoeveel is nu echt waar van de critiek? Zelfde geldt i.m.h.o. ook voor chinese auto's.

Ik denk dat jouw wereld dan op de kop staat. Ook geloof ik niet dat motorbladen een perfect product onterecht enorm afkraken (beetje gekleurd wel) maar een toekomstige adverteerder is wel wat waard. Hyosung zit gewoon op het pad van veel voor weinig, weinig productontwikkeling en amper passie voor de motoren. Het gaat daar gewoon om geld verdienen. Er bestaat daar ook geen cultuur op het gebied van motoren voor de fun of racerij. Niks mis mee, maar zonder passie, emotie en gedrevenheid komt de wereld niet vooruit. Het zal nog tientallen jaren duren voordat men daar überhaupt zover is dat er een begin is van een cultuur.

Gewoon realistisch en objectief kan vastgesteld worden dat een Hyosung voldoet aan de minimale eisen die wettelijk aan een motorfiets gesteld worden waardoor de typegoedkeur afgegeven kan worden. De onderdelen zijn van voldoende tot redelijke kwaliteit, maar niet meer dan dat. Technisch voldoende is echter vanuit het perspectief van de Nederlandse markt ook al snel inferieur. De afwerking, de detaillering etc. is grof.
Het ontwerp wordt slaafs nagebootst van andere fabrikanten.

Alle waar naar z'n geld.
 
Misschien. Ik een BMW heb gehad, die i.m.h.o. slechter is ontwikkeld, dan deze hyosungs. Misschien hebben ze geen passie voor ontwerp, maar technisch hebben deze jongens echt wel een passie. Kijk maar naar de motoren / auto's / schepen die daar gebouwd worden.

Ik deel je mening dan ook niet, maar goed, daarvoor is dit dan ook een forum. Ik snap je punt trouwens wel, maar we zullen de tijd moeten afwachten om te zien wie er gelijk gaat krijgen.
 
Mat dat laatste, alle waar naar z'n geld, ben ik het absoluut eens, al zitten daar best wat nuances in. Het is ook relatief.
Ik kan bepaalde Duc modellen aanwijzen, waarvan ik vind dat ze het geld absoluut niet waard zijn geweest. Een Duc liefhebber zal me onmiddellijk corrigeren en op zijn manier zal die nog gelijk hebben ook.

Dat Hyosung geen liefde voor motoren zou hebben en andere merken wel vind ik een niet te onderbouwen bewering.
Natuurlijk, een fabrikant maakt een product om het te verkopen en er dus winst op te maken. Niks mis mee. Maakt een fabrikant geen winst dan gaat ie uiteindelijk onderuit, hoeveel liefde hij ook voor z'n product heeft......

Er is één factor waar fabrikanten nauwelijks invloed op hebben en dat is de manier waarop motorrijders tegen hun producten aankijken.
Kijk maar naar een Harley in verhouding tot Japanse cruisers. Voor heel wat minder dan het bedrag dat je voor een Harley neertelt, staat een kwalitatief minstens zo goede, zo niet betere, Japanse cruiser voor je deur. Maar toch krijg je een échte HD rijder met geen stok van z'n fiets af..... Hij/zij heeft op zijn manier gelijk, al zul je mij nooit op zo'n apparaat aantreffen.
Dat geldt dus ook voor een Hyosung........ maar gelukkig mag iedereen daar zelf z'n keuze in maken.
 
ik hoef niet het gelijk van een motortest in een blad te gaan bewijzen.
neem nou maar aan dat deze testen goed uitgevoerd worden en dat ze imo nog erg mild zijn geweest voor de Hyosung.
de hyosung kost weliswaar maar 6095,00euro , maar leg je daar 646euro bij dan heb je een Kawa ER-6n die op alle fronten de Hyosung de baas is.

ik kocht ooit een door de motorbladen bejubelde SV1000s , hij was prima en degelijk maar zeker geen fijne motor.
als de motorbladen dit soort termen gaan gebruiken als ze voor de Hyosung doen , berg je dan maar.
wat volgens een bladentest goed is , is voor mij vaak niet goed.
ik ga voor uitmuntend.
 
Mat dat laatste, alle waar naar z'n geld, ben ik het absoluut eens, al zitten daar best wat nuances in. Het is ook relatief.
Ik kan bepaalde Duc modellen aanwijzen, waarvan ik vind dat ze het geld absoluut niet waard zijn geweest. Een Duc liefhebber zal me onmiddellijk corrigeren en op zijn manier zal die nog gelijk hebben ook.

Dat Hyosung geen liefde voor motoren zou hebben en andere merken wel vind ik een niet te onderbouwen bewering.
Natuurlijk, een fabrikant maakt een product om het te verkopen en er dus winst op te maken. Niks mis mee. Maakt een fabrikant geen winst dan gaat ie uiteindelijk onderuit, hoeveel liefde hij ook voor z'n product heeft......

Er is één factor waar fabrikanten nauwelijks invloed op hebben en dat is de manier waarop motorrijders tegen hun producten aankijken.
Kijk maar naar een Harley in verhouding tot Japanse cruisers. Voor heel wat minder dan het bedrag dat je voor een Harley neertelt, staat een kwalitatief minstens zo goede, zo niet betere, Japanse cruiser voor je deur. Maar toch krijg je een échte HD rijder met geen stok van z'n fiets af..... Hij/zij heeft op zijn manier gelijk, al zul je mij nooit op zo'n apparaat aantreffen.
Dat geldt dus ook voor een Hyosung........ maar gelukkig mag iedereen daar zelf z'n keuze in maken.


Een Duc die voor de liefhebber interessant is, is voor de normale rijder z'n geld niet waard. Helemaal terecht. Tweedehands zijn Duc's prijzig, speciale modellen zijn kostbaar. Maar dan krijg je ook wat bijzonders, prachtige spullen zitten er dan op.

Juist die merken die bijna kapot gaan door de passie maken de allermooiste dingen. Bimota bijvoorbeeld, onvergetelijk mooi. Ze gingen stuk op de Vdue, maar wat zou ik graag een Vdue willen hebben. Schitterend, uitmuntend, geweldig, superlatieven zijn noodzakelijk voor een dergelijke fiets en andere Bimota's. Heerlijk gewoon dat er merken zijn die alles op alles zetten.
 
Hyosung bezitters zijn zo positief over deze motor.
Motorbladen zijn zo negatief over deze motor.

Ik geloof niet dat een motorblad betaald om een motor de grond in te stampen, en ik ben wel een beetje van mening dat Hyosung bezitters weinig heel sportief rijden en lekker aan het gas hangen en kneedowns maken enz.

Ennum, Ducati 1098? De terug gebrachte 1098's zijn niet op 2 handen en 2 voeten te tellen hoor :W
 
Laatst bewerkt:
Een Duc die voor de liefhebber interessant is, is voor de normale rijder z'n geld niet waard. Helemaal terecht. Tweedehands zijn Duc's prijzig, speciale modellen zijn kostbaar. Maar dan krijg je ook wat bijzonders, prachtige spullen zitten er dan op.

Juist die merken die bijna kapot gaan door de passie maken de allermooiste dingen. Bimota bijvoorbeeld, onvergetelijk mooi. Ze gingen stuk op de Vdue, maar wat zou ik graag een Vdue willen hebben. Schitterend, uitmuntend, geweldig, superlatieven zijn noodzakelijk voor een dergelijke fiets en andere Bimota's. Heerlijk gewoon dat er merken zijn die alles op alles zetten.
Die mening deel ik absluut met je :Y. Ik kan waanzinnig genieten van een geweldige Duc, Bimota en ook van een HD of een oudere BMW. Waarom? Omdat het wat je zegt pure passie is. Maar ik probeer een open mind te houden voor andere vormen van passie en soms komt er echt iets voorbij wat je positief raakt en je blij maakt.

Ik oordeel pas wanneer ik er zelf mee te maken gehad heb. Goed, mijn mening over motorbladen was wat ongenuanceerd gepost hier, maar ik wilde alleen maar aangeven, dat er meer belangen zijn die meespelen en die zijn echt niet alleen op techniek en ontwerp geent. Dat is denk ik wel duidelijk geworden O-)
 
Laatst bewerkt:
Die mening deel ik absluut met je :Y. Ik kan waanzinnig genieten van een geweldige Duc, Bimota en ook van een HD of een oudere BMW. Waarom? Omdat het wat je zegt pure passie is. Maar ik probeer een open mind te houden voor andere vormen van passie en soms komt er echt iets voorbij wat je positief raakt en je blij maakt.

Ik oordeel pas wanneer ik er zelf mee te maken gehad heb. Goed, mijn mening over motorbladen was wat ongenuanceerd gepost hier, maar ik wilde alleen maar aangeven, dat er meer belangen zijn die meespelen en die zijn echt niet alleen op techniek en ontwerp geent. Dat is denk ik wel duidelijk geworden O-)
Amen :} Jij maakt gelijk korte mette met deze discussie :j
 
Een Duc die voor de liefhebber interessant is, is voor de normale rijder z'n geld niet waard. Helemaal terecht. Tweedehands zijn Duc's prijzig, speciale modellen zijn kostbaar. Maar dan krijg je ook wat bijzonders, prachtige spullen zitten er dan op.

Juist die merken die bijna kapot gaan door de passie maken de allermooiste dingen. Bimota bijvoorbeeld, onvergetelijk mooi. Ze gingen stuk op de Vdue, maar wat zou ik graag een Vdue willen hebben. Schitterend, uitmuntend, geweldig, superlatieven zijn noodzakelijk voor een dergelijke fiets en andere Bimota's. Heerlijk gewoon dat er merken zijn die alles op alles zetten.

Jij vindt het prachtige spullen, voor een ander is het overprijsde meuk. Beiden hebben gelijk, denk ik dan maar.
Ik kan ook genieten van een fraai uitgefreesd detail of een bijzondere oplossing. Maar ik kan me prima voorstellen dat anderen zeggen: boeien..... ik wil een motor die goed rijdt, meer niet.

Over Ducati: een Paso bijvoorbeeld vind ik eigenlijk gewoon lelijk. En tóch heeft het ook wel wat...... Een 916 daarentegen is een van de mooiste fietsen ooit gebouwd. Ik snap dus wat je bezielt. Maar ik zal nooit een Duc kopen. Zegt iets over mij......niet over Ducati.

En inderdaad, soms denk ik wel eens dat op elke 10000 "maffe" klanten, er een "maffe" constructeur is, zoals Bimota. Dat is maar goed ook. Dat houdt deels de sjeu in motoren/motorrijden en zorgt voor nieuwe ideeën.
Overigens: BMW wordt nog altijd gezien als een wat "saai" merk. Maar ook BMW heeft heel wat vernieuwingen en "maffe" dingen op z'n naam staan. Alles is relatief.
 
Jij vindt het prachtige spullen, voor een ander is het overprijsde meuk. Beiden hebben gelijk, denk ik dan maar.
Ik kan ook genieten van een fraai uitgefreesd detail of een bijzondere oplossing. Maar ik kan me prima voorstellen dat anderen zeggen: boeien..... ik wil een motor die goed rijdt, meer niet.

Over Ducati: een Paso bijvoorbeeld vind ik eigenlijk gewoon lelijk. En tóch heeft het ook wel wat...... Een 916 daarentegen is een van de mooiste fietsen ooit gebouwd. Ik snap dus wat je bezielt. Maar ik zal nooit een Duc kopen. Zegt iets over mij......niet over Ducati.

En inderdaad, soms denk ik wel eens dat op elke 10000 "maffe" klanten, er een "maffe" constructeur is, zoals Bimota. Dat is maar goed ook. Dat houdt deels de sjeu in motoren/motorrijden en zorgt voor nieuwe ideeën.
Overigens: BMW wordt nog altijd gezien als een wat "saai" merk. Maar ook BMW heeft heel wat vernieuwingen en "maffe" dingen op z'n naam staan. Alles is relatief.


Eens. Objectieve beoordeling, subjectieve beleving.

BMW is voortuitstrevend in techniek en briljant in het ontwikkelen. Ontwerp, Duits, ze slagen er in om te maken wat ze bedoelen en ze hebben passie voor de perfectie van de techniek. Ze zijn eigen in hun ontwerp, echt duits. Ze hebben een eigen identiteit en visie. Zo ook HD, veel Italiaanse merken, ook Triumph, Buell enzovoort.

Dan komen de Jappanners met perfectie. Meestal conservatief, maar o zo goed.

Daarna komen de exoten aan de onderkant van de markt. Hyosung en wat andere merken. Het is net zo goed een uitdaging om een exoot aan de onderkant van de markt te rijden als aan de bovenkant van de markt. Maar onvergelijkbaar met de exoten aan de bovenkant van de markt. Moet je ook niet willen. Vergelijken met Japans is realistisch.

Maar ook heel realistisch en objectief, voor een 2 tot 3 duizend meer dan een Hyosung kan je echt een geweldige gebruikte exoot kopen....... Kies je voor relatieve veiligheid van nieuw of het waanzinnige van een megadure fiets met eerdere bezitter(s)? Dat zegt wat over mensen. (zonder enig waardeoordeel overigens!)
 
BMW = Techniek :? De F-serie komt toch echt van Rotax en de motor van de g450x van....HYOSUNG.
 
Terug
Bovenaan Onderaan