Nieuwe kettingset

MajestiC

Die hard MF'er
25 okt 2008
693
0
Ik ben op zoek naar een nieuwe kettingset voor mijn zx6r uit 2003. Nu ben ik op ebay een goedkope aanbieder tegengekomen. Nu twijfel ik alleen over 3 setjes:

http://cgi.ebay.nl/DID-X-Ring-Kette...ptZMotorrad_Kraftradteile?hash=item5183c56e89

DID X-ring + JT tandwielen EUR 118,90

Het beste lijkt mij maar ook het duurst?

http://cgi.ebay.nl/X-Ring-Kettensat...ptZMotorrad_Kraftradteile?hash=item3c9ab0ee07

Iris X-ring + JT tandwielen EUR 97,90

Een goed alternatief? Google laat weinig resultaten zien over Iris kettingen, meer over DID die prima lijken. Is Iris echter (bijna) net zo goed?

http://cgi.ebay.nl/DID-VX-Ring-Kett...ptZMotorrad_Kraftradteile?hash=item5183c56dd0

DID VX-Ring + JT tandwielen EUR 88,90

Geen idee wat dit is? VX?
 
Ik heb bij verschillende motorfietsen DID gebruikt, en tot op heden altijd positief. Wel gebruik ik tegenwoordig een OSCO om de boel goed vet te houden. Sinds ik de ketting dus met regelmaat smeer, doe ik er minimaal twee keer zo lang mee.
 
Volgens dit stuk s het verstandiger een goede smeertechniek, in combinatie met een goede soort kettingvet, toe te passen dan een hartstikke dure ketting te nemen.

Als ik het goed begrepen heb kan je zelfs zover gaan een "gewone"ketting, zonder afdichtingsringen, te nemen, in combinatie met een (automatisch) kettingsmeersysteem.

Verder bevelen zij een X-ring afdichting aan ipv een O-ring omdat de X-ring beter afdicht en niet zo hard samengedrukt hoeft te worden als een O-ring, wat dan weer minder wrijving oplevert.

DID schijnt, volgens het stuk, toch wel een van de betere, zo niet de beste te zijn en Regina juist een minder goede.

Nu ben ik binnenkort aan een nieuwe toe en ik denk dat het een DID X-ring gaat worden.
Ook al omdat je voor DID een kettingpons (van Rothewald®) kunt kopen, wat vlgs mij, een goed stukje gereedschap is, tegen een redelijke prijs.

Iemand ervaring met dat DID ponsgereedschap?
 
Mijn ketting ligt er nu al 34000 kilometer op, nog steeds de originele ketting.
Er zitten nog geen strakke stukken in, en ik kan de ketting bijna niet oplichten van het achtertandwiel. Ik moet wel zeggen dat ik tot voor kort vrij lange stukken snelweg aan constante snelheid deed.

Ik spuit na elke tankbeurt mijn ketting in met vet, en echt wel niet het goedkoopste dat ik kan vinden, maar hetgeen het beste blijft plakken in mijn ervaring (motech denk ik, moet eens kijken naar het merk). Dat wil zeggen na ongeveer elke 300 km.

Blijkbaar doe ik toch iets goed.........
 
heb een DID ketting met Scottoiler, maar hij is nu al naar 30000 km versleten. Heb er wel in de winter mee doorgereden en gemerkt dat de Scottoiler dan slecht werkt. Heeft iemand ervaring met de dual injector van Scottoiler, lijkt mij wel schelen dat de ketting langs twee kanten gesmeerd wordt, maar volgens mij zijn de meningen verdeeld en ben dus benieuwd naar ervaringen.

Heb zelf ook ervaring met DID ponsgereedschap, werkt simpel en goed. Je kunt er ook de ketting mee 'breken'. Heb hierbij er wel voor gekozen om eerder de uiteinden van de schakel af te slijpen zodat je minder kracht hoeft te zetten.
 
heb een DID ketting met Scottoiler, maar hij is nu al naar 30000 km versleten. Heb er wel in de winter mee doorgereden en gemerkt dat de Scottoiler dan slecht werkt. Heeft iemand ervaring met de dual injector van Scottoiler, lijkt mij wel schelen dat de ketting langs twee kanten gesmeerd wordt, maar volgens mij zijn de meningen verdeeld en ben dus benieuwd naar ervaringen.

Heb zelf ook ervaring met DID ponsgereedschap, werkt simpel en goed. Je kunt er ook de ketting mee 'breken'. Heb hierbij er wel voor gekozen om eerder de uiteinden van de schakel af te slijpen zodat je minder kracht hoeft te zetten.
dual injector is TOP! ;) heb hem erop zitten, ketting loopt als een tierelier. Wel opletten dat je in de winter zeker de blauwe olie gebruikt van scottoiler en niet de rode, en je moet het 'kraantje' ook wel wat verder opendraaien... Nadeel van de dual is wel dat je weer moet afstellen en ook meer olie verbruikt, ketting gaat wel langer mee natuurlijk :)
 
zijn er mensen hier die teflon spray gebruiken als smeermiddel? ik heb het op mn brommertje gebruikt (20~pk) en dat werkt eerlijkgezegd best wel fijn. trekt lang niet zoveel zooi aan als regulier kettingvet..
 
Ik zeg...
Goeie uilenzeik, samen met een mix van 20% paarde, en 80% kakkerlakkenstront.
Dit in combinatie met de ALLERGOEDKOOPSTE kettingset, levert levenslang plezier op van je goede besluiten.
Geloof de mensen niet die je allerlei dure dingetjes aanpraten, ze roven alleen je zakken leeg!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan