Nieuwe motor gekocht, band op na 6k km?

met mijn pilot road 2 haalde ik al gauw rond de 18000. Scheelt toch wel wat geld aan banden :)

heb ook pr2's en die zitten al op 16k, achterband wordt langzamerhand vierkant, maar echt nog best veel profiel erop , makelijk nog 3mm boven indicatiepunt :(

edit: diepte nog na gemeten :P
 
Laatst bewerkt:
Prachtig altijd die verhalen over hoe kort mensen met een set banden doen, allemaal valentinos hier als je dat mag geloven... :z


:Y

Mijn fabrieksbandje na 700km. _O-

an02052008444tn2j
 
Dit is een bekend probleem met de "af fabriek" banden op de NC.
In Duitsland zijn er mensen die onder garantie nieuwe banden hebben gekregen omdat de Dunlops binnen 2000 km op waren.
Ik zit nu op 7000 km en kan ze binnenkort gaan vervangen, ben ik gelukkig ook van dan geglij in de regen af :X
 
Prachtig altijd die verhalen over hoe kort mensen met een set banden doen, allemaal valentinos hier als je dat mag geloven... :z

Ik heb de versleten band + foto van de kilometerstand tijdens de wissel nog, wil ik beide best opsturen hoor :+ Feit is dat Dunlop zichzelf voor l*l zet door hele zachte banden voor een spotprijs aan motorfabrikanten verkoopt die ze vervolgens op veel middenmoot motoren monteert. De Dunlops op mijn vorige motor (z750-R) en huidige (MT-09) hadden een type codering die een bandenboer of motoport niet na kan bestellen. Kan zijn dat Dunlop best goede banden heeft maar door deze stunt shop ik liever bij Michelin of Bridgestone.

De srandaard Dunlops op m'n Z750 en Z750R destijds waren echt om te huilen. Op na 3000km en ik deed echt niks geks. Maar goed, ik las overal slechte ervaringen met die dingen, was zeker de enige niet. Heb er toch een negatief gevoel aan overgehouden, Dunlop banden.. Nog beter, denk niet dat ik snel nog eens Dunlop neem. Slechte reclame dus die meuk bij aflevering..

Michelin, ook de standaard banden bij levering nieuwe motor, deden het altijd vele malen beter. Dus ben nu Michelin fan :P

Blij dat ik niet de enige ben :') Yamaha Frankrijk levert hun motoren wel met Michelins om zo slechte reclame te voorkomen.

EDIT: Z750-R na een weekeindje Eifel (km stand 3200)

DSCF2443.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik krijg binnenkort mijn ducati monster 821 met pirelli diablo rosso 2 banden. Als ik de 6000 ermee haal ben ik al aardig tevreden. Na 700 km nieuwe banden is gewoon absurd
 
Laatst bewerkt:
Na 6.000km een kale band is niet ongebruikelijk, voor een sportfiets met bijbehorende banden. Bij dit soort motoren met bijbehorende banden moet makkelijk 10.000km gehaald kunnen worden.

De fiets heeft net aan 50pk joh echt geen sportfiets. Daarom vind ik deze band erg snel opgaan.

Maargoed zoals ik het begrijp lekker Pilot roadjes eronder gooien en prima. Misschien contact opnemen met de dealer en vragen uit coulance de arbeid gratis te doen (aangezien ik me banden altijd online koop)
 
De fiets heeft net aan 50pk joh echt geen sportfiets. Daarom vind ik deze band erg snel opgaan.

Maargoed zoals ik het begrijp lekker Pilot roadjes eronder gooien en prima. Misschien contact opnemen met de dealer en vragen uit coulance de arbeid gratis te doen (aangezien ik me banden altijd online koop)

Banden haal je online maar het geval garantie leg je vervolgens bij je dealer neer :?
 
De fiets heeft net aan 50pk joh echt geen sportfiets. Daarom vind ik deze band erg snel opgaan.

Maargoed zoals ik het begrijp lekker Pilot roadjes eronder gooien en prima. Misschien contact opnemen met de dealer en vragen uit coulance de arbeid gratis te doen (aangezien ik me banden altijd online koop)

Zou de tekst van olifant nog eens goed lezen ;)
 
Zou de tekst van olifant nog eens goed lezen ;)

De mening van olifant is 10.000km, echter vind het meerendeel 6000km voor een afleverband niet raar.

Ik kan altijd de dealer natuurlijk nog bellen zodra me band op is en kijken wat hij er van vind. (lijkt me beste optie)
 
Banden haal je online maar het geval garantie leg je vervolgens bij je dealer neer :?

Band online, €120
Band bij (oude) dealer was €170

zit aardig verschil in. heb ik het wel over 1,5 jaar geleden ofzo.Ik weet niet de huidige stand v zaken
 
Ik zou zeker terug gaan naar je dealer, dan onder garantie een nieuwe band laten monteren.
Ik vind 6000 km een beetje erg weinig voor een motor met net 50 pk.
De band voldoet niet aan je verwachting, de verwachting is rond de 20.000 km.
Ik denk dat je dealer er wel in mee zal gaan.


_O-
 
het hangt allemaal af van de bandenspanning en het rijgedrag.
Als je elke keer als een malloot wegtrekt bij een stoplicht dan gaat het rap met je achterband.

Zelfde dus voor relatief zachte banden.

Garantie op verbruiksonderdelen is gewoon complete onzin.
Je gaat toch ook niet bij een ijscoman zeuren dat je ijsje te snel op is?
 
het hangt allemaal af van de bandenspanning en het rijgedrag.
Als je elke keer als een malloot wegtrekt bij een stoplicht dan gaat het rap met je achterband.

Zelfde dus voor relatief zachte banden.

Garantie op verbruiksonderdelen is gewoon complete onzin.
Je gaat toch ook niet bij een ijscoman zeuren dat je ijsje te snel op is?
dikke vette bullshit. als jou achterwiel verkeerd (lees: scheef) wordt gemonteerd, kan het snel gaan.

en als een malloot wegtrekken, merk je weinig tot niets aan betreft slijtage.
 
Dat zeggen ze altijd, maar dan vraag ik me toch af, al die rook als ik snel wegrij, die moet toch ergens vandaan komen?

Bent u een jongeman, met jas met bontkraag, veel gel in het haar, Gucci tasje, Botticelli schoenen, en een GSX-R met verlengde achterbrug? Dan weet ik de oorzaak denk ik wel.. En dan heb ik ook het vermoeden in welke hoek u staat a.s. zondag in Veenendaal. ;)
 
Ik moet stoppen met de drank denk ik ..... het leek net of je 20.000 km zei... _O-

iets meer dan 3000 is het snelst geweest bij mij met een nieuwe band.
het langst weet ik niet meer, maar bij lange na geen 20k.

Het mooie van banden is trouwens dat als je lekker lang doorrijd je op gegeven moment het kanvas erdoor ziet, maar als je zodra je je kanvas ziet nog ff van flevoland naar oostenrijk rijdt dat ter hoogte van keulen je band weer zwart is. Dan is het kanvas op namelijk.

Heb het asfalt in keulen van zeeeer nabij mogen bestuderen, maar deed wel heel lang met de band. Ik heb veel geleerd in de 25 jaar motorrijden na die val.... |(

Heidenau scouts, woon werk, 20 000 km voor en achter, achter is nu over de helft, voor gaat nog wel 25000 mee... R1200gsa :P
 
dikke vette bullshit. als jou achterwiel verkeerd (lees: scheef) wordt gemonteerd, kan het snel gaan.

en als een malloot wegtrekken, merk je weinig tot niets aan betreft slijtage.


Als een malloot wegtrekken bij verkeerslichten verdubbeld mijn slijtgage.

Ik rijd al heel wat setjes met dezelfde banden, een achterband die na 15 000 versleten is bij telkens stoplicht sprintjes te doen, ik dacht dat zoiets normaal was.

Nu ik dat niet meer doe haal ik 30 a 40000 uit dezelfde band.

Dat vierkant rijden komt niet van snelweg kilometers, dat komt vooral van zoals een malloot wegrijden! :P
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de versleten band + foto van de kilometerstand tijdens de wissel nog, wil ik beide best opsturen hoor :+ Feit is dat Dunlop zichzelf voor l*l zet door hele zachte banden voor een spotprijs aan motorfabrikanten verkoopt die ze vervolgens op veel middenmoot motoren monteert. De Dunlops op mijn vorige motor (z750-R) en huidige (MT-09) hadden een type codering die een bandenboer of motoport niet na kan bestellen. Kan zijn dat Dunlop best goede banden heeft maar door deze stunt shop ik liever bij Michelin of Bridgestone.
Beetje erg kortzichtige reactie, vindt je niet?
Dunlop beslist niet voor die goedkope banden, dat doet de motorfabrikant! Daar komt de vraag/opdracht vandaan.
En het is niet alleen Dunlop die dat doet, er zijn meer merken die budgetbanden leveren aan de motorfietsfabrikanten.
 
.........en als een malloot wegtrekken, merk je weinig tot niets aan betreft slijtage.
OK, bedankt voor de tip.
Ik zal het voortaan doorgeven aan de paar duizend klanten die ik voor banden heb. Ik heb ze namelijk dan altijd verkeerd voorgelicht. |(

Vraagje.....
Waarom maakt het dan vrijwel niets uit? Mijn basiskennis van natuurkunde zegt namelijk iets anders, net zoals alle bandenfabrikanten.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan