Nieuwe motoren worden lelijker?

Vind ik niet mooier, veel te rond.

een stoere motor is wat hoekig (niet te hoekig zoals alle 2012 modellen beginnen te worden btw)
 
Motor die nog nooit door een ander merk of model overtroffen is, en het ook nooit meer zal kunnen (puur door de mooie 2t pijpen)

NSR250
[afbeelding]

beat this!


over mooie 2t pijpen gesproken })
Foto-AB7PHUFI-D.jpg
 
Er zijn zat 2dehandse Honda CB's en Yahama XS'n uit de jaren 70 op de markt maar ik vind het jammer dat er niks nieuws in europa wordt uitgebracht.
2dehands is maar 2dehands, 40 jaar weersinvloeden laat z'n sporen wel na + ik wil brandstof zuinige techniek van de hededaagse motoren.
Met geduld en goed zoeken heb voor tussen 1500 en 2500 euro een zgan cb-tje. Vers in de poedercoat rondom en met opgefriste techniek. Met het 400tje haal ik 1op23 normaal gesproken.
Alleen komt er mogelijk wel minder 'schoon' uitlaatgas uit t.o.v. modern.


Vanaf '78 zijn alleen de retro modellen nog mooi...


...in mijn ogen. :P
 
Vanaf '78 zijn alleen de retro modellen nog mooi...
:}


Idd zoek een mooie CB400F (of een zwaardere), mooi reviseren, en laat deze afstellen op de Dyno.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zei iemand iets over de grote uitlaten van de zzr1400?

die neemt een voorbeeld aan de Hayabusa...

2008_GSX1300R_black_800.jpg


RC8 (om modern te noemen) vind ik heel bizar en toch echt niet heel erg lelijk... ik den kdat de mens gewoon even moet wennen aan het hoekige futuristische idee van dit soort nieuwe motoren. Vroeger waren de auto's toch ook gewoon vierkant...

2009-ktm-1190-rc8-1.jpg
 

Brommert 8-)

ik vind die nieuwe dingen ook niet zó geweldig mooi hoor. houd zelf ook meer van oudere style. als het op auto's en motoren aan komt. (oh en ik ben nog maar 18 hoor :9 )
op dit soort zooi kwijl ik nog wel weg.. dat vind ik wél mooi

Maar ik wil wel voor een 'Xt600e gaan. maar die motoren met simpele ronde koplampen enzo *D


en deze

Hipster motor ofzo?
 
Laatst bewerkt:
Gevonden! Honda dream 50
4 takt 2 cilinder 50cc.

Vind ik best wel stoer hoor, dat ze in die tijd met een 4takt tussen de 2 takten racde *O*
honda-dream-50-01.jpg


Hierboven is trouwens volgensmij de niet race versie die wel gewoon 1 cilinder is -O-
 
Laatst bewerkt:
Noem me smaakloos, maar ik vind juist die jaren 80 modellen waar iedereen met lof over praat totaal niet mooi. 2012 modellen daarentegen juist weer wel.
(ja ik ben verdumme 18 :') )
Moet wel zeggen dat als je naast bijv een 2012 zx6r staat (extreem hoekig en wespig enzo), de lijnen een stuk minder extreem leken voor mij. Kwam naar mijn idee voor een gedeelte door belichting en manier van nemen van de foto.

Voorkeur gaat toch echter wel uit naar periode 2004-2006, strak, gestroomlijnd, simpel
 
Nu de intermot is begonnen weten we al aardig wat meer over de nieuwe modellen die in 2013 komen. Maar zelf vind ik de meeste geen vooruitgang op het huidige model.

Ik zou graag eens een nieuwe allroad (of wannabe-allroad) zien zonder die verplichte snavel. Niet dat ik die snavels per definitie lelijk vind, maar ik vind het getuigen van een volstrekt gebrek aan fantasie.
 
Merk bij mezelf dat ik een jaartje nodig heb om te wennen aan de nieuwe supersportmodellen. Eerst vind ik het niks, maar na een jaartje raak je er aan gewend en ga je het toch mooi vinden. Bij de nakeds is er juist een positieve ontwikkeling waarbij vormgeving belangrijk is geworden. Jaartje of 10 geleden zagen alle nakeds er nog hetzelfde uit en zag ik mezelf nooit op zo'n ding rijden, tegenwoordig ogen ze lekker agressief en zou ik er zo één kopen.
 
Nu de intermot is begonnen weten we al aardig wat meer over de nieuwe modellen die in 2013 komen. Maar zelf vind ik de meeste geen vooruitgang op het huidige model.

1200GS:

Oud:
[afbeelding]

Nieuw:
[afbeelding]

Z750/Z800:

Oud:
[afbeelding]

Nieuw:
[afbeelding]

Street Triple:

Oud:
[afbeelding]

Nieuw:
[afbeelding]

V-strom 1000:

Oud:
[afbeelding]

Nieuw:
[afbeelding]


*Ik heb geprobeerd foto's uit dezelfde hoek te zoeken maar was niet altijd mogelijk*

wat die bmw betreft, je vergelijkt 2 verschillende modellen, de gsa en de gs...
 
Motorrijders zijn gewoon aartsconservatief, nieuwe dingen zijn eng.. :)

Een beetje off-topic, maar als ik zie hoeveel mensen de sociale druk voelen om een nieuw model te moeten kopen waarbij er in veel gevallen flink voor geleend wordt, ben ik blij dat ik lekker conservatief ben.
 
Zei iemand iets over de grote uitlaten van de zzr1400?

die neemt een voorbeeld aan de Hayabusa...

[afbeelding]

RC8 (om modern te noemen) vind ik heel bizar en toch echt niet heel erg lelijk... ik den kdat de mens gewoon even moet wennen aan het hoekige futuristische idee van dit soort nieuwe motoren. Vroeger waren de auto's toch ook gewoon vierkant...

[afbeelding]

koplamp van de RC8 blijf ik zum kotsen vinden, met een racekuip erop :9~
nieuwe model R1 trouwens van het zelfde, met lichten niet om aan te zien, met race kuip erop prachtig.
 
Een beetje off-topic, maar als ik zie hoeveel mensen de sociale druk voelen om een nieuw model te moeten kopen waarbij er in veel gevallen flink voor geleend wordt, ben ik blij dat ik lekker conservatief ben.
Als je naar de verkoopcijfers kijkt zul je zien dat die druk sinds 2008 sterk is afgenomen. -O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan