Nieuwe motoren worden steeds kleiner

daarom rijd ik nou nog steeds op mijn fireblade uit 94. daar zit je tenminste nog n beetje IN. wilde eerst graag een R1. maar dat zal er dan eentje uit 98 worden denk ik. daarna zijn het net puchies...
 
Laatst bewerkt:
Vet :D ziet er goed uit. De kleur stelling is ook wel gaaf. Wat heb je trouwens voor banden op die S4R liggen.

Thanks *D
L Bridgestone BT014 / motor volledig in carbon uitgevoerd / bj 1993
R (S4R) Michelin Pilot Power / titanium red :Y / bj 2008
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Komt omdat een lichtere motor met kleinere wielbasis wendbaarder is. Het gemakelijkst gewicht besparen is alles wat kleiner maken. Alleen niet echt handig kwa ruimte voor de langers mensen. Een van de redenen dat ik voor de VFR blijf kiezen is dat deze wat groter is. Ok, ook iets zwaarder maar ik denk dat dit deels gecompenseerd wordt door mijn eigen gewicht en lengte.

Tja of het mooi is nee ik zie ook wel lange mensen op kleine motoren in kikker stand en inderdaad geen gezicht maar moeten ze zelf weten. Als ze maar lol hebben.
 
Persoonlijk(!) vind ik het wel een goede ontwikkeling. Kan ik met mijn 1.65 ook standaard op motoren zonder er eerst een verlagingskitje eronder te gooien :P

Proefrit gemaakt op de nieuwe Fireblade. Deze voelde voor mij exact goed aan, qua formaat.

Niet leuk voor de "grotere" mensen. Wel leuk voor mij O-)
 
daarom rijd ik nou nog steeds op mijn fireblade uit 94. daar zit je tenminste nog n beetje IN. wilde eerst graag een R1. maar dat zal er dan eentje uit 98 worden denk ik. daarna zijn het net puchies...
De R1 is juist helemaal niet kleiner geworden :N

Maar dan nog :X ik ben ruim over de 2 meter en dan lijkt elke motor klein -O-
 
ik heb pas een yamaha xt 660 x gehuurd met 48 pk
als je een paar keer het gas open trekt rij je gelijk 170
met een motor met 150 pk moet je constant je eigen inhouden
ik rij liever op een motor zoals ik vroeger op een opgevoerde brommer reed
bij elke versnelling het gas helemaal open
dus rij ik liefst op een motor met 40 pk ofzo, dan kan ik teminste
elke keer het gas open gooien
vroeger had ik een gs 500 en dan reed ik ook vaak 180 waar ik maar 80 mocht s'nachts
lijkt me helemaal niet leuk om op een zware motor hele kleine beetjes gas te geven
en met vol gas rij ik me gelijk te pletter
dus liever een kleintje voor mij
 
Met mijn nieuwe motor echt geen probleem dat ie te laag is. In tegendeel zelfs. :X

De SE heeft een zithoogte van 965mm en een grondspeling van 330mm. *O*
 
Hmm. nja mn 954RR zat prima, ZXR400 was wat krapjes (knie tegen de kuip an) Maar mn Superblackbird zit fenomenaal. De CBR600RR zit opzich ook goed maar vind het er niet uit zien als je 1.90 bent zoals ik.
Hoop dat ze de opvolger van de superblackbird ook weer lekker fors maken.
En dat van geen gas kunnen geven met een 160pk motor valt zat mee vind ik.alleen in 1 en 2 moet je rustig gassen maar daarna kun je het spul lekker open trekken hoor zonder stuntwerk.
 
ik ben het met je eens van mij mogen ze best wel wat forser worden
het is natuurlijk wel persoonlijk maar van mij mag de tank van een blade ook wat groter
 
Vind het wel stoer zo'n grote motor, zolang ze maar goed zitten uiteraard :Y
De R1 is juist helemaal niet kleiner geworden :N

Maar dan nog :X ik ben ruim over de 2 meter en dan lijkt elke motor klein -O-
:Y Maar jij bent ook wel erg groot X
 
Laatst bewerkt:
Langs de ene kant een superioriteitscomplex van jewelste omdat
"De Hollanders toch met kop en schouders boven de rest van de wereld uitsteken",
en langs de andere kant miepen omdat je motor te klein wordt..

sja..

Ik ben 1m72 (3 cm kleiner dan de gemiddelde man in België) en een dwergje naar jullie standaarden, maar ik kan wel op een sportmotor rijden zonder me belachelijk te maken met m'n ellebogen aan m'n oren :+
 
Proefrit gemaakt op de nieuwe Fireblade. Deze voelde voor mij exact goed aan, qua formaat. Niet leuk voor de "grotere" mensen. Wel leuk voor mij
Exactly! Voor één keertje dat de kleine mensjes eens wat meeval hebben 8-)

(Voor mij leek hij zelfs redelijk krap).
 
Dit is gewoon het tijdsbeeld en wat de markt vraagt. Kijk maar naar de motorfietsen in de 60-er jaren, dat waren pas brommers. Vervolgens kwam er een tijd waarin de motoren steeds groter werden naar de top in de 80-er jaren. Toen waren ook de auto's lekker dik en werd je niet vreemd aangekeken als je met een Chevrolet etc kwam aanrijden. In de huidige tijd past dat soort modellen niet meer, aantal uitzonderingen daargelaten zoals de Goldwings e.a., maar vraagt de markt (wij dus) om steeds rankere modellen met betere prestaties die beter aansluiten bij ons tijdsbeeld. Vraag (=markt) creeert het aanbod in dit geval en daarbij heb je je dus aan te sluiten bij wat de massa wil.

En om het bovenstaande nog even lekker te ontkrachten: :P
Grappig dat je ook juist de S4R noemt. Ik rij een S4R en ben 1.92m lang en dat past prima.
Ik pas er veel beter op dan op m'n andere monster van 15 jaar terug.
Dus hij lijkt mss kleiner (wat hij niet is, kijk maar naar de foto) maar is ergonomisch veel beter in elkaar gezet.
(onderstaande foto is 15 jaar monster-evolutie)

Maar vragen wij als kopers nou om kleinere motoren of hebben wij gewoon geen keuze?

Die S4R is een hele mooie motor vandaar dat ik hem eens in het echt wilde bekijken.
Ik vond hem heel erg klein vergeleken met de gemiddelde motor in een motorzaak.
Dat is een heel verschil met hoe die op de foto´s in de bladen naar voren wordt gebracht.
Geeft verder niet maar naar mijn persoonlijke smaak is die te klein.
 
KTM RC8 = ook een wat grotere fiets. Vind ik mooier dan de Japanners. KWestie van smaak maar zit ook een stuk relaxter. Trouwens ook een kwestie van smaak
 
Hmmm, ja ben 1,96 en aan het lessen op een CB500... wat moet ik er van zeggen, dat is wel enigsinds opvouwen ja :P
 
Als ik brommer wil rijden koop ik wel een Sparta. Een motor moet wel een motor zijn en geen fisherprice loopgeval. Het viel mij bij motoport Leeuwarden van de zomer ook al op al die kleine gebakjes. Maar goed ik las dat hier mensen van 1,90 m lang heel gelukkig van worden. Ik wordt er met mijn 1,77m niet blij van. Maar ja is ook net wat je gewend bent misschien. ;)
 
ik heb pas een yamaha xt 660 x gehuurd met 48 pk
als je een paar keer het gas open trekt rij je gelijk 170
met een motor met 150 pk moet je constant je eigen inhouden
ik rij liever op een motor zoals ik vroeger op een opgevoerde brommer reed
bij elke versnelling het gas helemaal open
dus rij ik liefst op een motor met 40 pk ofzo, dan kan ik teminste
elke keer het gas open gooien
vroeger had ik een gs 500 en dan reed ik ook vaak 180 waar ik maar 80 mocht s'nachts
lijkt me helemaal niet leuk om op een zware motor hele kleine beetjes gas te geven
en met vol gas rij ik me gelijk te pletter
dus liever een kleintje voor mij


Kleine beetjes gas is ook niet leuk met een zware fiets dus ik weet zeker dat ik me te pletter ga rijden een keer,,,,,,,,, want ik gooi toch vaak het gas helemaal open. Stomme ik. Fout,fout,fout,fout,fout,fout. Ga morgen meteen 100 pk of zo inleveren want jouw bericht heeft waarlijk mijn ogen geopend. Dus nooit meer 200 - 250+ voor mij. Dat die anderen zich maar te pletter rijden maar wij lekker niet hè. :Z :Z :Z
 
Maar vragen wij als kopers nou om kleinere motoren of hebben wij gewoon geen keuze?

Die S4R is een hele mooie motor vandaar dat ik hem eens in het echt wilde bekijken.
Ik vond hem heel erg klein vergeleken met de gemiddelde motor in een motorzaak.
Dat is een heel verschil met hoe die op de foto´s in de bladen naar voren wordt gebracht.
Geeft verder niet maar naar mijn persoonlijke smaak is die te klein.

De markt/meerderheid en dus wij als kopers (als groep) vragen om dit soort aanpassingen.
Maar ben met je eens dat dit een kip en het ei-verhaal is. Nieuw model, wordt met veel lof ontvangen, mensen kopen de motor omdat men denkt dat dat de nieuwe trend is en deze vraag creeert de mogelijkheid om door te gaan met de vernieuwingen.
Edit: 888 kan even niet zo snel op een model komen dat bij introductie door het publiek is uitgekotst en een misser werd. Hoewel Triumph in het verleden wel z'n best heeft gedaan

Mijn foto laat alleen een specifiek model zien waarbij je deze vernieuwing dus niet terug ziet. Wat je wel ziet is dat de monster 15 jaar geleden een unicum was en dat nu eigenlijk ieder merk wel een naakte fiets in zijn program heeft.
In dit geval heeft het aanbod (naked productiebike) de vraag gecreeert maar daarna heeft weldegelijk de vraag om meer naked bikes uit de markt het aanbod mede bepaald.

Dat je uiteindelijk het model niet vind passen bij jouw lengte is inderdaad persoonlijke smaak.
En de monster is inderdaad kleiner dan andere fietsen maar dat was hij dus 15 jaar geleden ook al. Doet echter niets af aan jouw idee dat motoren steeds kleiner worden denk ik.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is nou weer een typische reactie van een Duc-rijder.......

Ducati was zeker niet de eerste met een naakte fiets. Leuke fiets, die Monster, ga je me niet over horen. Maar op zich niet uniek of de eerste in z'n soort.
 
Ik heb bij de aanschaf van mijn motor ook 'moeten kiezen' voor een 900RR ipv een 600RR, simpelweg omdat ik gebroken van de 600 afkwam omdat deze zo klein was. Ik ben 1.87 trouwens.
 
voor hans 50

ils ik vlakbij duitsland zou wonen zou ik ook een snelle motor willen
maar waar ik woon is het allemaal maximaal 100 km /uur
 
Terug
Bovenaan Onderaan