Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Vet :D ziet er goed uit. De kleur stelling is ook wel gaaf. Wat heb je trouwens voor banden op die S4R liggen.
De R1 is juist helemaal niet kleiner gewordendaarom rijd ik nou nog steeds op mijn fireblade uit 94. daar zit je tenminste nog n beetje IN. wilde eerst graag een R1. maar dat zal er dan eentje uit 98 worden denk ik. daarna zijn het net puchies...
Maar jij bent ook wel erg groot XDe R1 is juist helemaal niet kleiner geworden
Maar dan nog ik ben ruim over de 2 meter en dan lijkt elke motor klein
Exactly! Voor één keertje dat de kleine mensjes eens wat meeval hebbenProefrit gemaakt op de nieuwe Fireblade. Deze voelde voor mij exact goed aan, qua formaat. Niet leuk voor de "grotere" mensen. Wel leuk voor mij
Dit is gewoon het tijdsbeeld en wat de markt vraagt. Kijk maar naar de motorfietsen in de 60-er jaren, dat waren pas brommers. Vervolgens kwam er een tijd waarin de motoren steeds groter werden naar de top in de 80-er jaren. Toen waren ook de auto's lekker dik en werd je niet vreemd aangekeken als je met een Chevrolet etc kwam aanrijden. In de huidige tijd past dat soort modellen niet meer, aantal uitzonderingen daargelaten zoals de Goldwings e.a., maar vraagt de markt (wij dus) om steeds rankere modellen met betere prestaties die beter aansluiten bij ons tijdsbeeld. Vraag (=markt) creeert het aanbod in dit geval en daarbij heb je je dus aan te sluiten bij wat de massa wil.
En om het bovenstaande nog even lekker te ontkrachten:
Grappig dat je ook juist de S4R noemt. Ik rij een S4R en ben 1.92m lang en dat past prima.
Ik pas er veel beter op dan op m'n andere monster van 15 jaar terug.
Dus hij lijkt mss kleiner (wat hij niet is, kijk maar naar de foto) maar is ergonomisch veel beter in elkaar gezet.
(onderstaande foto is 15 jaar monster-evolutie)
Langs de ene kant een superioriteitscomplex van jewelste omdat
"De Hollanders toch met kop en schouders boven de rest van de wereld uitsteken",
+
Dat is het beeld dat Belgen van Nederlanders hebben. Nederlanders zien zich zelf niet zo.
ik heb pas een yamaha xt 660 x gehuurd met 48 pk
als je een paar keer het gas open trekt rij je gelijk 170
met een motor met 150 pk moet je constant je eigen inhouden
ik rij liever op een motor zoals ik vroeger op een opgevoerde brommer reed
bij elke versnelling het gas helemaal open
dus rij ik liefst op een motor met 40 pk ofzo, dan kan ik teminste
elke keer het gas open gooien
vroeger had ik een gs 500 en dan reed ik ook vaak 180 waar ik maar 80 mocht s'nachts
lijkt me helemaal niet leuk om op een zware motor hele kleine beetjes gas te geven
en met vol gas rij ik me gelijk te pletter
dus liever een kleintje voor mij
Maar vragen wij als kopers nou om kleinere motoren of hebben wij gewoon geen keuze?
Die S4R is een hele mooie motor vandaar dat ik hem eens in het echt wilde bekijken.
Ik vond hem heel erg klein vergeleken met de gemiddelde motor in een motorzaak.
Dat is een heel verschil met hoe die op de foto´s in de bladen naar voren wordt gebracht.
Geeft verder niet maar naar mijn persoonlijke smaak is die te klein.