Nou, ik moet anders zeggen dat de overstap van MT5's en MTX-en naar een Aprilia RS50 (ook zo'n raceding dus) een hele goede stap geweest is. Fatsoenlijke banden, fatsoenlijke remmen, fatsoenlijke vering, spiegels en een remlicht.
't heb het ding nog steeds, en het rijd lekker. Sterker nog: de vering en remmen van dat ding zijn echt stukken beter dan die van mijn ZZR-600.
Tsja, dat er 80 mee gereden word is toch niet zo raar? Dat deden jullie vroeger op de puchs/MT-5/MB-5/MTX-en toch ook neem ik aan? Of voor de nog ouderen: op kreidlers e.d.? Mijn honda's waren toch meestal voorzien van 70cc/ 20+mm carbs. De RS50 niet; het originele cylindertje en 12mm carbje loopt al bijna net zo lekker als een MTX met 70cc imitatie en 20mm Mikuni.
't is simpel: kwa 50cc is zo'n R6-replica of RS50 oid toch echt het beste en relatief veiligste wat je hebben kunt.