nieuwe remschijven , nieuwe blokken..?

Oemoemenoe

Banned user
5 apr 2006
8.200
7
als je nieuwe remschijven steekt moet je dan ook de blokken perse vervangen ?
blokken zien er nog prima vlak uit
 
of het echt moet weet ik niet. Maar ik heb wel nieuwe blokken bij de nieuwe schijven gedaan, ook al had ik nog redelijk veel over op de blokken.
In mijn WPHB staat in ieder geval dat je bij nieuwe schijven steeds nieuwe blokken moet monteren.
Ik kan me wel moeilijk voorstellen dat de nieuwe schijven gaan inslijten op het profiel van de oude blokken, het zal eerder omgekeerd zijn, maar zeker is zeker.
En voor de kost van een paar nieuwe blokken moet je het eigenlijk ook niet doen dacht ik...
Het blijven toch je remmen hé
 
maak je remcilinders ook maar eens goed schoon ;)

deze blokjes bewaren, nieuwe blokjes steken, als die op zijn, huidige erop zetten (wel sporen weggeschuurd)

Ik denk dat ik dat ook zou doen. Eerst ff de nieuwe schijven netjes in laten lopen met nieuwe blokken.

@Oemoemenoe: hoeveel km's heb je met de schijven gereden?
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik dat ook zou doen. Eerst ff de nieuwe schijven netjes in laten lopen met nieuwe blokken.

@Oemoemenoe: hoeveel km's heb je met de schijven gereden?


ik heb wel nieuwe blokken liggen......

ik heb een set winter en een set zomerwielen
op de zomerwielen heb ik achter/voor nieuwe schijven gemonteerd
ouwe schijven op winter-voorwiel hebben nou 107.000km gemaakt en zijn nog goed
achterschijf is helemaal weg.

zomerwielen gaan er onder als de pekel weg is 8-)
misschien toch maar met nieuwe blokken
bewaar ik de blokken die nog goed zijn als het weer winter wordt
horen immers bij de ouwe schijven

t,is FF puzzele
maar dan heb je ook wat :+
 
Het advies is om áltijd nieuwe blokken op nieuwe schijven te gebruiken.
Daarmee voorkom je dat nieuwe schijven meteen al verkeerd inslijten.

Het gebruik van oude blokken is gewoon verkeerde zuinigheid. Die schijven hebben je al een aardig bedrag gekost, waarom het dan niet meteen góed doen?
 
Laatst bewerkt:
yep, net wat die aarbei hierboven zegt, op dat bedrag kunnen er vast nog wel een paar remblokkies af, ik heb gister via aebay engeland 2 setjes ferodo blokken besteld, setje co9.11 is 24 pond, setje ferodo platinum geloof ik 11 pond, bedrijfje heet evotech performance.
 
Terug
Bovenaan Onderaan