Nieuwe SV650S deel XII

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo nieuwe upgrade is binnen en geïnstalleerd (letterlijk 20min werk en kan volgens mij ook wel in 10min), binnenkort maar eens een nieuwe foto voor de TS maken.
Verschil is duidelijk te zien, ben benieuwd hoe dit gaat bevallen op de snelweg.

Na

Voor


Iemand nog opzoek naar een origineel kuipruitje?
 
Laatst bewerkt:
Eh. Ja.

424 euro voor 2 chromen binnenpoten staat nog minder in verhouding maar heb ze wel besteld :/
 
Haha ja.. idd...
Had me er iets beter in moeten verdieping alvorens ik dat ding kocht.. achja...

Iemand hier nog interesse in de vork.. ?
Wellicht iemand met heel erg beschadigde buitenpoten.. deze zijn wel netjes namelijk...
Heb het voor 170 gekocht dus voor die centen mag ie ook weg..
En zonder T-Stuk wel voor wat minder... :)
 
Ik heb hier steeds een probleem bij de brommer van m'n vrouw;

Tank is volgetankt; maar niet te vol.. als je in de dop kijkt staat de benzine met de motor schuin op de standaard gewoon onder de vulopening...
Als de motor in de zon staat en hij lekker heet is lekt hij uit 1 van de 2 slangentjes dus olie achtige troep; ruikt als benzine, het is vettig.. zou dus ook zomaar benzine kunnen zijn gezien het aan de tank zit.. ;)

Hebben jullie daar ook last van ?
Want ik heb dus nu steeds van die vlekken in mn natuurstenen.. :(

Bij gewoon niet zonnig weer dan doet ie het niet..
Dus zou het zijn omdat het zo heet wordt in de tank dat de boel uitzet ofzo en dan dus overdruk maakt en daardoor eruit gaat lekken... zoiets ?
Mijn witte SV, toen ie nog reed, doet dat niet namelijk...
 
Snap het ook niet..
Ding druppelt uitsluitend met warm weer heel langzaam ui het achterste slangentje van de tank, de dunne van de 2... heb er een luchtpompje opgezet; de lucht komt dan uit dat rode dopje naast de vulopening van de tank en vice versa...

Dus waarom dat ding daar nu uit moet lekken is mij een raadsel..
 
in dat slangentje zit halverwege aan 2 kanten een sneetje in..
Dacht even dat ie beschadigd was; maar bij die van mij zit op dezelfde hoogte ook zon sneetje dus dat zal wel goed zijn..

Daar lekt het dus ook langzaam uit alsmede uit de onderkant; maar alleen met de dop dicht op de tank.. dus fiets in de zon, tank loeiheet, kan mn hand er niet op leggen, en dan met dop dicht binnen 5 minuten een mini druppel maar met dop open 0 problemen..

Zou dus echt een overdruk of iets moeten zijn dan.. ?
 
Beste topic-people. Ik ga jullie helaas verlaten, omdat ik de achterste motor voor de voorste heb ingeruild. Ik heb het topic altijd met veel plezier gevolgd.
Have fun en rijd veilig.
440jvR9.jpg
 
Ik denk dat het er toch aan ligt dat die van jou wit is, en die van je vriendin waarschijnlijk een donkere kleur? Benzine kan in je tank in de volle zon nogal wat 'uitzetten'.
 
Zo nieuwe upgrade is binnen en geïnstalleerd (letterlijk 20min werk en kan volgens mij ook wel in 10min), binnenkort maar eens een nieuwe foto voor de TS maken.
Verschil is duidelijk te zien, ben benieuwd hoe dit gaat bevallen op de snelweg.

Na
[~[url="http://i.imgur.com/JEgC2yFl.jpg"]afbeelding~][/URL]
Voor
[~[url="http://i.imgur.com/3HTzqikl.jpg"]afbeelding~][/URL]

Iemand nog opzoek naar een origineel kuipruitje?

Al een beetje op de snelweg gereden? Ik heb het zelfde ruitje er dus opzitten nu maar vind het resultaat nogal tegenvallen....
 
Al een beetje op de snelweg gereden? Ik heb het zelfde ruitje er dus opzitten nu maar vind het resultaat nogal tegenvallen....

had gehoopt dat je dat niet ging zeggen ... ik ga 'm morgen testen vandaag kon ik niet met de motor naar 't werk ivm met spul wat niet past op een motor
 
Ff vraagje over ketting spannen.
Het lukt me niet de rechterkant te ontspannen. Aanspannen oke, stelbout naar rechts draaien, maar als ik naar links draai komt dat zilveren kapje los. Wat op zich logisch is maar het pijltje verschuift niet, alleen naar achter toe lukt het. Wat doe ik fout?

Grote asmoer helemaal los draaien. En dan stelboutjes linksom (ontspannen) rechtsom (spannen). Als ze goed staan asmoer weer vast draaien (100Nm). Als laatste de stelmoeren vast draaien.
 
Ik denk dat het er toch aan ligt dat die van jou wit is, en die van je vriendin waarschijnlijk een donkere kleur? Benzine kan in je tank in de volle zon nogal wat 'uitzetten'.

Dat klopt.. die van mn vrouw is zwart....




Ben vanmiddag weer lekker bezig geweest...
Ik had 2 weken terug ofzo, wellicht zelfs al 3, een mailtje gestuurd met foto van de tank met deuk naar Roland Meerman, Motopaint in Ridderkerk.
Stond bij dat als je niet al je gegevens invulde dat je geen antwoord zou krijgen. Dus ik netjes alles ingevuld.
Geen antwoord.

Dacht van nou; moet toch alles (toen nog) demonteren dus dat komt wel..
Enfin, alles dus nu gedemonteerd dus ik was in de buurt en ik dacht ik ga ff langs... kom ik daar, maandag tot en met vrijdag van 9 tot 5 ofzo.. en het was half 4. Nou mooi dicht dus. Denk ff bellen dan maar; geen mobiel nummer te vinden alleen vast. Nou vast nummer gedraaid; "Het nummer dat U gebeld heeft is niet in gebruik"

Volgens de buurman (timmerbedrijf) was ie er maar weinig, en had ie er een baantje bij omdat het niet zo goed ging. Nee begrijp ik als je als bedrijf zijnde niet bereikbaar bent voor je klanten. Dus weetje wat Roland; de tering :W


Ben hier bij wateringen geweest bij de Hornbach in de buurt.. daar waar het allemaal gebeurd is :$
Daar zit een Focwa spuiter; uitdeuken en ALLE kuipdelen spuiten; 750.
Denk ff verder kijken; en pal bij huis zit er dus 1 op zichtenburg (industrie gebied den haag) en die vraagt 550. Dus daar gaat ik morgen m'n meuck brengen... wordt ie weer mooi parelmoertje wit met een blanke lak..

Zojuist de tank leeggepompt.. heul handig door de pomp zelf..
Jouwbuis link voor de nieuwsgierigen..

Zit een vier polige stekker aan je pomp; geel/rood is +, zwart/wit is -..
12 volt erop en hoppekee...


En dan de plaatjes anders gaan jullie miepen :+

Toch nog ergens goed voor die ouwe accu..
IMG_0379.JPG


5 euro 25 liter jerrycan.. :)
IMG_0380.JPG


Slangentje eraan en hoppa..
IMG_0381.JPG


Pomp eruit.. nu weer opzoek naar nieuwe o-ring.. :/
IMG_0383.JPG


Dop eraf..
IMG_0384.JPG


Brandstof pomp mag even hier slapen voorlopig..
IMG_0386.JPG
 
Ff vraagje over ketting spannen.
Het lukt me niet de rechterkant te ontspannen. Aanspannen oke, stelbout naar rechts draaien, maar als ik naar links draai komt dat zilveren kapje los. Wat op zich logisch is maar het pijltje verschuift niet, alleen naar achter toe lukt het. Wat doe ik fout?

Grote asmoer helemaal los draaien. En dan stelboutjes linksom (ontspannen) rechtsom (spannen). Als ze goed staan asmoer weer vast draaien (100Nm). Als laatste de stelmoeren vast draaien.


Dat euveltje had ik gister ook..
Even handschoentjes aan is de tip, anders hebbie zwarte handen als ik;
Idd asmoer los en even het wiel beet pakken en flink naar achteren rukken.. dan komt ie wel mee.. en dan ff checken of ie mooi recht zit.. ik moest hem sowieso loshalen omdat na het ongeval het wiel een tikje scheef erin zat..

Bij mij zit er trouwens speling tussen die linker beugel-plaat-ijzer-geval-ding waarop je de streepjes afleest.. heel handig.. B|
Kan hem tijdens het vast draaien dus naar links of rechts duwen en dan geeft ie ineens een ander streepje aan... |(
 
Dat euveltje had ik gister ook..
Even handschoentjes aan is de tip, anders hebbie zwarte handen als ik;
Idd asmoer los en even het wiel beet pakken en flink naar achteren rukken.. dan komt ie wel mee.. en dan ff checken of ie mooi recht zit.. ik moest hem sowieso loshalen omdat na het ongeval het wiel een tikje scheef erin zat..

Bij mij zit er trouwens speling tussen die linker beugel-plaat-ijzer-geval-ding waarop je de streepjes afleest.. heel handig.. B|
Kan hem tijdens het vast draaien dus naar links of rechts duwen en dan geeft ie ineens een ander streepje aan... |(
Hehe, handig ja :').

Doe je dat ruk geven op de zijstandaard?
 
Zaterdag deed ik het ook even op de zijstandaard, geen 36mm dopje, dus de baco van mijn pa gebruikt. Gewoon links en rechts evenveel slagen maken met de stelschroeven, borgschroeven aandraaien, as weer vast en klaar!

Edit: hou de stelschroef even vast bij het aandraaien van de borgschroef.

Pakt weer veel geleidelijker op bij gasgeven in een bocht.
 
Laatst bewerkt:
Ff vraagje over ketting spannen.
Het lukt me niet de rechterkant te ontspannen. Aanspannen oke, stelbout naar rechts draaien, maar als ik naar links draai komt dat zilveren kapje los. Wat op zich logisch is maar het pijltje verschuift niet, alleen naar achter toe lukt het. Wat doe ik fout?

Grote asmoer helemaal los draaien. En dan stelboutjes linksom (ontspannen) rechtsom (spannen). Als ze goed staan asmoer weer vast draaien (100Nm). Als laatste de stelmoeren vast draaien.
Gewoon een flinke schop tegen je achterband geven *D
 
Vanochtend wou de sv niet starten... na wat gefriemel aan het kabeltje bij het stuur wel ineens weer.
Nu ik op m'n werk ben start hij helemaal niet meer... help! :( Gebeurt gewoon helemaal niks als ik op het knopje druk, killswitch staat wel goed...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan