Nieuws omtrent de ZX10R deel 5!!! (jubileum)

Status
Niet open voor verdere reacties.
8-) ------------------------------------------------------------------------ 8-)
Zaterdag 30 juli ZX10R midzomermeeting omgeving apeldoorn, rit en BBQ included!

wie komt???

:) Zoeperman
:) Snake Eye
:) ZX10R
:) Gizmo88
:) Brander
:) ArjanR1
:) Meangrean
:) Burgerking
:) Rene-10
:) ZX-Speed
:) Hans S
:) ZX10Rwin
:) HenkZX10
:) Granny smith
:) NOSfearatu .... wel of geen BBQ....
;( BaZx , moet z'n familiefeestje nog afzeggen ;)

we verzamelen om ongeveer 11:00 uur op een nader bekend te maken plaats... toertochtje en aansluitend BBQ.... Hardcore ZX10R only

heren wie gaan er nog mee, ik wil de BBQ bevestigen....

Laten wij op mooi weer rekenen voor zaterdag en positief blijven. :Y
Ik heb echt zin in een dagje knalluuuuuuhh'. *D
 
Laatst bewerkt:
heb je er wat aan als ik regel dat die bandjes ergens in zoetermeer liggen?
lijkt me een goed plan jaap ,maar wacht eerst het weer ook ff af als het slecht is kom ik toch met de auto en kan ze dan zo meenemen .
maar gelukkig wordt het goed weer breng ze dan maar in zoetermeer als het lukt bij van wijk soms?
ik hoor het wel
 
Woensdag weer MACZandvoort avond zie ik in de agenda. Hoop dat het weer een beetje meewerkt. Tot nu toe waren alle avonden mooi dit jaar. NOS, Brander, zijn jullie er ook?
ik hoef niet naar duitsland , maar ga met dit shitweer niet naar zandvoort :( :(
 
:( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(

ge-lazerd |( |( |( |( |( |( |(

Overtreding 30-35 km/h (98 - correctie)
Je mag er 60
Was ook geklokt met 120, maar hanteerde de eveneens geklokte 98 :} :}
Dus rijbewijs houden en ben er zaterdag gewoon bij *O* *O* *O* *O* *O*

Ciao
 
:( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(

ge-lazerd |( |( |( |( |( |( |(

Overtreding 30-35 km/h (98 - correctie)
Je mag er 60
Was ook geklokt met 120, maar hanteerde de eveneens geklokte 98 :} :}
Dus rijbewijs houden en ben er zaterdag gewoon bij *O* *O* *O* *O* *O*

Ciao
das geluk hebben ik 3 weken terug bellen in de auto :( :( :( ook € 140 daar wordt je ook niet vrolijk van.
 
Vraagje, tijdens een snelle rit gisteren met wat rondjes op een industrieterrein kreeg ik naar mijn mening last van fading bij de voorrem. Ik kan de remhandel helemaal tot het stuur intrekken, terwijl bij een maat die een GSX-R K5 rijdt de rem nog keihard aanvoelde, absoluut geen last van te hete remmen. We reden hetzelfde tempo

Ook trilt de voorrem erg hard bij het aanremmen, als ik dan door rem is dit verdwenen. Ook bij extreem hard afremmen op hoge snelheid trilt mijn hele motor. Ik neem aan dat dit niet normaal is, heeft een van jullie hier ervaring mee?

Ik heb hem nieuw gekocht en is van april dit jaar, er staat nu 7000 km op.
 
Heb nooit last gehad van trillingen die echt irritant waren.
En dat je last van fading heb komt omdat de blokken niet van superieure kwaliteit is.
Remt ie nou wel goed of niet????
Anders ff je blokken eruit halen en lichtjes opschuren.
Dan haal je die verglaasde (fading) laag eraf zodat je weer normaal kan remmen.
Ook kan je nieuwe blokken kopen van bijv. Luicas oid.
De K5 heeft wel een radiale pomp en de zx10r niet. Maar dat moet op zich nie tzoveel uitmaken. Fading is fading.
Maar fading (verglazing) is dat je blokken/schijven te heet ((is) zijn geweest. Gevolg is dat je met een X remdruk niet meer/slecht kan remmen.
Je remdruk moet op zich hetzelfde blijven (mag iets) minder.
Vapour lock betekent dat je remmen ook heet zijn geweest met als gevolg dat je remvloeistof gaat koken (% water in vloeistof, aangezien remvloeistof hygroscopisch=wateraantrekkend is). Wat je dan krijgt is luchtbellen in je remsysteem. Zoals je weet (denk ik O-) kan je lucht wel samenpersen met als gevolg dat je remhendel toto je stuur komt (zelfs nog verder als mogelijk is).
Wat je kan doen is opnieuw ontluchten (als je pas staal omvlochten remslangen hebt gemonteerd) of nieuwe (lees betere) remvloeistof dr in doen. (bremboracing bv).
Wil je helemaal top of the bill........radiale pompkopen, wave schijven, stalen remleidingen, andere blokken. En wil je je onderscheiden van ons.....brembo monoblocks!!!!

O ja das waar ook. De vering van de 10 staat erg hard afgesteld. Probeer daar eens wat mee. Misschien dat ie dan minder/niet gaat stempelen. O-)
 
Laatst bewerkt:
Vraagje, tijdens een snelle rit gisteren met wat rondjes op een industrieterrein kreeg ik naar mijn mening last van fading bij de voorrem. Ik kan de remhandel helemaal tot het stuur intrekken, terwijl bij een maat die een GSX-R K5 rijdt de rem nog keihard aanvoelde, absoluut geen last van te hete remmen. We reden hetzelfde tempo

Ook trilt de voorrem erg hard bij het aanremmen, als ik dan door rem is dit verdwenen. Ook bij extreem hard afremmen op hoge snelheid trilt mijn hele motor. Ik neem aan dat dit niet normaal is, heeft een van jullie hier ervaring mee?

Ik heb hem nieuw gekocht en is van april dit jaar, er staat nu 7000 km op.
3 circuitdagjes gehad, en nergens last van gehad, remde perfect.
 
Ook trilt de voorrem erg hard bij het aanremmen, als ik dan door rem is dit verdwenen. Ook bij extreem hard afremmen op hoge snelheid trilt mijn hele motor. Ik neem aan dat dit niet normaal is, heeft een van jullie hier ervaring mee?

Ik heb hem nieuw gekocht en is van april dit jaar, er staat nu 7000 km op.

Ik heb ook (nog) nergens last van, hoewel ik moet zeggen dat na 6600 op de tellert de remvloeistof qua kleur meer weg heeft van pickwick thee dan van iets anders. Zou het kunnen zijn, zoals me is verteld, dat dat (mede) komt door het rijden onder - erg - hoge temperaturen?
 
Vraagje, tijdens een snelle rit gisteren met wat rondjes op een industrieterrein kreeg ik naar mijn mening last van fading bij de voorrem. Ik kan de remhandel helemaal tot het stuur intrekken, terwijl bij een maat die een GSX-R K5 rijdt de rem nog keihard aanvoelde, absoluut geen last van te hete remmen. We reden hetzelfde tempo

Ook trilt de voorrem erg hard bij het aanremmen, als ik dan door rem is dit verdwenen. Ook bij extreem hard afremmen op hoge snelheid trilt mijn hele motor. Ik neem aan dat dit niet normaal is, heeft een van jullie hier ervaring mee?

Ik heb hem nieuw gekocht en is van april dit jaar, er staat nu 7000 km op.

Dit hoor ja vaak bij ZX10-en. Vindt de mijne ook niet optimaal en heb er al snel stalen remleidingen opgezet. Dit help al iets. Beter nog om er ander remolie, die tegen een hogere temparatuur kan, en andere blokken erin te zetten. Een radiale rempomp maakt het dan helemaal af.

Trillen kan met je vering te maken hebben. Als je er nog nooit wat aan verstelt hebt, staat het gegarandeert te hard. Alles terugdraaien en nog eens proberen. Een kromme schijf kan natuurlijk ook maar minder waarschijnlijk.
 
kloten die snelheidscontroles. Ik zie ook overal BOA's, als er een oto vlak achter mij zit, kijk ik eerst wie er in zit, alvorens ik gas geef,

Bij viaducten op snelwegen, waar ze vaak staan, gas terug,

Ook bij bosjes, en tankstations, houd ik ze in de gaten..

En dan heb je nog de lasers, dei je geeneens ziet, die gasten kunnen je op 900 meter laseren...

eigenlijk is hard rijden in Nederland een te groot risico..

Daar komt nog bij dat als je ze je pakken met 200 km per uur, je ook nog kans loopt dat je opnieuw examen moet doen. bij het CBR


Daar moet ik helemaal niet over nadenken.
Je rijbewijs kwijt...
500 euro boete
Vier maanden niet rijden
en dan ook nog een examen erachter aan..

Dus ik doe het rustiger aan, en ik ga wel naar Duitsland voor het scheurwerk...
gizmo
 
kloten die snelheidscontroles. Ik zie ook overal BOA's, als er een oto vlak achter mij zit, kijk ik eerst wie er in zit, alvorens ik gas geef,

Bij viaducten op snelwegen, waar ze vaak staan, gas terug,

Ook bij bosjes, en tankstations, houd ik ze in de gaten..

En dan heb je nog de lasers, dei je geeneens ziet, die gasten kunnen je op 900 meter laseren...

eigenlijk is hard rijden in Nederland een te groot risico..

Daar komt nog bij dat als je ze je pakken met 200 km per uur, je ook nog kans loopt dat je opnieuw examen moet doen. bij het CBR


Daar moet ik helemaal niet over nadenken.
Je rijbewijs kwijt...
500 euro boete
Vier maanden niet rijden
en dan ook nog een examen erachter aan..

Dus ik doe het rustiger aan, en ik ga wel naar Duitsland voor het scheurwerk...
gizmo
of voor het betere scheurwerk ff je kentekenplaat eraf dan kan je naar de flitswagens :W :W :W alleen je eigen niet :N :N laten pakken , want dat gaat extra zeer doen :Y :Y
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan