Het KTM 790/890 Adventure topic Deel 1

Op hoeveel levensduur (kilometers) kan ik rekenen met de Karoo3? Ik reed pas verrassend snel de (originele) middenbok al aan het asfalt met deze banden. Op sportiever rubber zal dat wel eens een dingetje kunnen worden. Hebben anderen ook deze ervaring hier?

Na 1700 km bergritten, waarvan de helft met duo, was de grip van mijn originele Karoo 3 op asfalt en steenpistes wég... wél nog profiel, maar geen grip... beangstigende ervaring... na er PIRELLI SCORPION TRAIL 2 op te hebben gelegd, draai ik rondjes omheen sportmotoren in de bergen...
 
Ik heb nu de Dunlop mischion trail eronder zitten hier in Italië.
Bandjes functioneren, zijn geen noppen
 

Bijlagen

  • 15999276560582571569275539898395.jpg
    15999276560582571569275539898395.jpg
    1,8 MB · Weergaven: 14
Een maatje van me met een YAM T7 (dé grote concurrent van onze fietsen) legde er zopas de Continental TKC 80 op voor het betere offroad werk en is er danig tevreden over (wel een aanzienlijke slijtage, maar die lijkt me onvermijdelijk)... heeft er iemand hier ervaring mee ?
Op mijn 701 heb ik tkc80 en ik vind ze verschrikkelijk.
Mijn broer met zijn anakee wilds en gs800 kwam verder dan ik.
Dat terwijl ik motocross/offroad ervaring heb
Tevens is de voorband niet fijn op asfalt ik ging onderuit met mijn motor op een rotonde, terwijl mijn broer nergens last van had.
De shinko 804/805 vind ik fijner
 
Sjonge, goed om weten... mijn maatje rijdt gebruikelijk als een halve wilde en beweert dat zijn TKC 80 enorme grip bieden, zelfs op asfalt, maar wel voelbaar meer trillen bij lage snelheid...
Ik vrees echter dat hij zijn hand niet omdraait voor een slippartij, die mijzelf de stuipen op het lijf zou jagen...
 
hulp vraag!

ik heb een setjes orginele koffers, nu is alles gemonteerd en zit er beweging in van links naar recht.
ik heb toen aan de achterkant de 2 bouten(links en rechts) steeds aan beide kanten een stukje vaster gezet...

echter nu is er 1 afgebroken.. (krijg hem er waarschijnlijk wel uit, dus even nieuwe bout regelen)
Mijn vraag hoe zit dit bij jullie? hoort deze beweging.. gaat dat aanschroeven van die 2 boutjes zwaar..

ik kan er in de handleiding niks over vinden..
 
De KTM-koffers hebben een ingebouwde zijdelingse beweging, omdat dit de stabilteit van de motor ten goede komt.
De topcase van mijn Versys 1000 heeft dat ook... dat lijkt een beetje verontrustend, maar het spul komt echt niet los...

oké wist ik niet🙈 thx voor het snelle antwoord.
 
hulp vraag!

ik heb een setjes orginele koffers, nu is alles gemonteerd en zit er beweging in van links naar recht.
ik heb toen aan de achterkant de 2 bouten(links en rechts) steeds aan beide kanten een stukje vaster gezet...

echter nu is er 1 afgebroken.. (krijg hem er waarschijnlijk wel uit, dus even nieuwe bout regelen)
Mijn vraag hoe zit dit bij jullie? hoort deze beweging.. gaat dat aanschroeven van die 2 boutjes zwaar..

ik kan er in de handleiding niks over vinden..
bekijk dit filmpje vanaf 1min 12
is van een 1290 maar principe is hetzelfde

aanleiding van het systerm was een ongeluk in Duitsland met een even uit mijn hoofd een 1190 met stabiliteits problemen op hoge snelheid met power parts koffers(oude type koffers)
 
Even wat passen en meten of dit zou kunnen passen de uitlaat diameter is hetzelfde en de aansluiting ook
 

Bijlagen

  • 2490AE37-9E7C-4E54-9B19-773F2A5A0CE3.jpeg
    2490AE37-9E7C-4E54-9B19-773F2A5A0CE3.jpeg
    789,8 KB · Weergaven: 23
Dit was meer een probeersel
het is een uitlaat van een Ktm 690 duke en wilde even passen en meten en kijken of dit leuk zou staan
ik heb laatst gekeken naar de sharon rally exhaust maar ben bang dat het geluid wat te veel gaat worden
omdat de catylisator/ tussendemper er dan tussenuit gaat
als ik van de winter wat tijd heb zal ik deze eens pasmaken en kijken wat er gebeurt
 
Gisteren de VRO Allroad gedaan (KNMV/Berrt). Was erg leuk en leerzaam. Ik overweeg nog een stap verder te gaan: de Allroad Intermediate Training (Berrt).
Heeft iemand deze al eens gedaan en zijn er nog alternatieve opleidingen te volgen in Nederland?
IMG_4206.jpg
 
ik heb paar keer les gehad van Frans Verhoeven in de Ardennen. Heel erg gaaf, heel vriendelijk en goede leraar. En bijzonder goede rijder natuurlijk.
Zal eens kijken of hij zoiets nog doet. Ik heb nog wel een uitnodiging van hem om nog eens te komen rijden, kunnen we wellicht ook met een groep van hier doen.
Moet ik wel even een enduro regelen, we reden destijds op 450 enduro.
Zitten ook stukken super mul zacht zand bij, wij strijden op 80 rijdt hij dakar stijl 180 km/h voorbij, bizar om te zien
 
Gisteren de VRO Allroad gedaan (KNMV/Berrt). Was erg leuk en leerzaam. Ik overweeg nog een stap verder te gaan: de Allroad Intermediate Training (Berrt).
Heeft iemand deze al eens gedaan en zijn er nog alternatieve opleidingen te volgen in Nederland?
Bekijk bijlage 1546435
Leuk! Ik heb onlangs een korte beginnerscursus bij Action Planet gedaan. Ik zat zelf ook al te kijken naar de BERRT intermediate. Ik weet alleen niet of mijn beginnerscursus voldoende is om daarvoor in te mogen schrijven.
 
Gisteren de VRO Allroad gedaan (KNMV/Berrt). Was erg leuk en leerzaam. Ik overweeg nog een stap verder te gaan: de Allroad Intermediate Training (Berrt).
Heeft iemand deze al eens gedaan en zijn er nog alternatieve opleidingen te volgen in Nederland?
Bekijk bijlage 1546435

Toine van Dijk...jij bepaalt wat je wilt leren, hij biedt daarop een programma aan. Onlangs gevolgd via husqvarna Nederland...
 
Terug
Bovenaan Onderaan