Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
wat ik wel bijna zeker weet is dat er heus straks een prijs verschil is tussen de 890 en de 790,Vraag is dan wel wat je met een goede tuning van je 2018 fiets kan bereiken.
Maar de klant bij de kassa zal misschien toch meer naar de cijfers kijken (790 <> 890 met bijbehorend vermogen en koppel) dan naar hoe mooi de fiets in praktijk loopt (wat je bij aanschaf moeilijk kan beoordelen).
de S hebben ze een overschot van,Hier in BE kregen we zonder onderhandeling al €1900 korting op een S, nog voor de 890 was aangekondigd...
Als het verschil net zo groot is als tussen de Duke 790 en de Duke 890R (die ik nu heb, naast mijn 790 Adventure S), dan zijn het twee totaal verschillende motorfietsen. De Duke 890R is zoveel beter in bijna alles, daarvoor schieten superlatieven te kort. Maar dan heb ik het, naast het geweldige punchy blok (dat echt zoveel meer bruikbaar koppel en vermogen biedt, en een veel soepeler gasopname), ook over de instelbare vering voor en achter, en de onvergeljkbaar betere remmen. Ik zag in de filmpjes en op de site trouwens wel dat de nieuwe 890 adventures nog steeds over die halfbakken remmen van die Spaanse fabrikant beschikken. KTM doet voorkomen of ze vernieuwd zijn, maar meer dan nu een stalen remleiding achter is er volgens mij niet verbeterd. Dat valt me eerlijk gezegd tegen van KTM, want als je eenmaal de superankers van de Duke 890R hebt geproefd, voelen die 790 Adventure remmen echt heel slap en knudde aan.wat ik wel bijna zeker weet is dat er heus straks een prijs verschil is tussen de 890 en de 790,
zeker als de 790 ook gewoon volgend jaar verkocht mag worden!!
en anders komt er heus wel een of ander aktie van KTM.
ik geloof zelfs dat er op het moment zelfs een aktie is met 1000 euro inruil premie op de 790 en 1500 euro op een 1290.
vandaag weer een lang ritje gemaakt met mijn
790 adv R
kan bijna niet voorstellen dat de 890 sneller de toeren in kan klimmen dan de 790 (heerlijk die felheid)
zeker als de 890 een zwaardere vliegwiel heeft.
uiteraad ga ik proef rijden
maar inruilen gaat toch niet gebeuren
hij is precies hoe ik hem wil op wat kleine dingen na
met deze wil ik minstens 3 jaar doen
Zoals gezegd, ik ook niet. Ben heel blij met m‘n 790s, maar er zijn wel wat verbeterpuntjes om hem helemaal naar mijn smaak te maken.De 790 Adventure had reeds een betere gasrespons en een aangenamere tuning dan de 790 Duke, volgens de journalisten.
De 890 zal zeker meer punch en koppel hebben en misschien ook een meer regelmatige loop bij lage toerentallen wegens het zwaardere vliegwiel, maar een nog armer afgestelde motor ten behoeve van EURO 5 boeit me niet erg.
De remmen van een Adventure die tevens off road rijdt moéten wel minder bruusk aangrijpen dan die van een hevige, pure straatmotor, zoals de Duke.
Als je de 790 en de 890 back to back rijdt, zal de nieuwste wel "beter" zijn, maar ik ga na een half jaar écht niet overwegen om over te stappen... pffff
Bij. blinq graphixwaar heb je deze sticker set gekocht Dukey? (ziet er goed uit)
ja heb 't ook.. sinds kort heeft KTM nu wèl een versie waarbij dit verholpen zou moeten zijn. tot afgelopen juni//juli was dit niet het geval, je kon de tellerpartij wel vervangen onder garantie maar grote kans dat het probleem weer terug kwam. Wat ik van m'n dealer begreep zou er nu dus een permanente oplossing zijn. moet zelf ook nog een afspraak maken.Even wat anders. Ik heb gelezen dat het een onderkend probleem is maar zijn er meer mensen met condens in het instrumentarium? Heeft KTM daar al iets op verzonnen?
echt he, pfff en binnenkort een 890 SMT... ik voel het komen...Als je die opsomming van de nieuwe 890 zo leest, dan hebben wij met onze antieke 790 een echte brolmotor.
je moet het natuurlijk ook in perspectief zienHet is aan de 2e handsprijzen te zien dat de opvolger vd 790 adventure er aan komt.
8800 euro , voor een duitse 790 s adventure van 2020 met minder dan 3000km op de klok .
En nee geen demo , gewoon van een particulier met wat accessoires.