Het KTM 790/890 Adventure topic Deel 1

Op de RDW site staat voor mijn kenteken (nog) geen terugroepactie. Heb het fenomeen ook niet ervaren.
Ik denk dat de RDW (blijft overheid ;-) pas later komt met het bijwerken van het overzicht.
Ik heb net de officiele brief ontvangen van KTM.
Met de uitleg van het mechanisme in de master rem cilinder en de veer, die wordt vervangen voor een zwaardere type.
En om de afspraak te maken met je dealer (maar die had ik al ;-).
 
Ik krijg net de brief in de bus. Moest vanmiddag toch al naar de dealer, kan ik meteen een werkplaatsafspraak inplannen.
D0A26339-6B75-4B1E-8EFA-957CA39DCC9E.jpeg
 
Heb hier van de week ook de recall brief gekregen. As zaterdag wordt de recall uitgevoerd.
 
Nee hoor. Ik heb net enkele jaren 25K/jaar op een 1290 GT gezet en was er helemaal niet ontvreden over. Vervelendste aan dat ding was de locatie van de dealer (te ver uit de baan). Grootste negatieve aan de motor zelf was de kwaliteit van de "extras" en het feit dat ie als duurste motor in de garage als enige de eerste twee jaar 's winters niet startte. Wat overigens simpel opgelost was, eens ik vervelend genoeg deed.
Ja, de voorremmen sleepten bij het verduwen, maar ik had er op zich weinig last van bij het rijden. Het is ook beter geworden met wat kms.

Ik rijd helemaal niet "yamaha", ik rijd waar ik zin in heb. Op dit moment is dat yamaha, suzuki, honda en (mijn favoriet) ducati. Kan zomaar volgend jaar weer anders zijn.
 
Geen idee dus waar jouw zuurtigheid vandaan komt, ik heb mijn ervaringen niet (enkel) van het internet. Oh ja, ik heb ook met de 790 adventure gereden. :+
(En de 390 adventure. En de gewone 790 bloterd. En de 1290 SAS. En een excf 450. Helaas niet de 1090 adventure R, want dat was wat ik destijds toen ik de gt kocht eigenlijk wilde)

Ik voel me bijgevolg gekwalificeerd om hier te reageren, positief of negatief, in functie van mijn persoonlijke ervaringen. :W
En af en toe een stekelig grapje te maken.
 
Laatst bewerkt:
Geen idee dus waar jouw zuurtigheid vandaan komt, ik heb mijn ervaringen niet (enkel) van het internet. Oh ja, ik heb ook met de 790 adventure gereden. :+
(En de 390 adventure. En de gewone 790 bloterd. En de 1290 SAS. En een excf 450. Helaas niet de 1090 adventure R, want dat was wat ik destijds toen ik de gt kocht eigenlijk wilde)

Ik voel me bijgevolg gekwalificeerd om hier te reageren, positief of negatief, in functie van mijn persoonlijke ervaringen. :W
En af en toe een stekelig grapje te maken.
Mijn zuurigheid? Lees je eigen reacties eens terug in 1290 sd, 1190 adv en 790 adv hoek, als iemand hier een negatieve zuurpruim is ben jij het wel. Whatever, hoiiii :W
 
Never mind, ik ga het niet persoonlijk nemen (Ondanks dat het blijkbaar wel zo bedoeld was?). Ik besef dat ik vaak minder genuanceerd overkom dan dat ik denk.

Je mag het best oneens zijn met wat ik zeg hoor over je brommer (en over mij). Je mag die mening ook gewoon uiten op dit forum zonder me daarom te haten.
Edit: mag ook met, als je m'n huis maar niet in brand komt steken. :+
 
Laatst bewerkt:
"Mijn kind, schoon kind"... geldt op de meeste motorfora wel heel vaak .
Ik heb daar geen last van en ventileer dan ook mijn kritiek op alle vehikels die ik heb (gehad) en dus goed ken, zonder onderscheid des merks...

Dat stuit ook vaak op onbegrip van aficionados van de desbetreffende merken, maar dat zal me aan de reet roesten : geen enkele motor is vrij van gebreken, maar KTM en ook BMW zijn wel erge zondaars op dat vlak.

Mijn enige motorfiets van de vele, vele exemplaren die ik heb gehad die écht probleemloos was, was mijn KAWA VERSYS 1000 , op de hielen gevolgd door een aantal YAMAHA's ...al de rest had in meer of mindere mate kwaliteitsproblemen....
 
Heb ik weinig last van hoor, kritiek op ktm is vaak terecht. ik word gewoon moe van eindeloos negatief doen, daar hebben een paar knakkers hier nogal last van.
 
Wel.. als mijn poging tot humor hierboven door een enkeling als eindeloos negatief doen geïnterpreteerd wordt, dan is dat maar zo.
mv250raid lijkt er toch om gelachen te hebben.
 
Nee nu probeer je mijn punt af te zwakken door te doen alsof ik het over 1 opmerking van jou heb, dat is uiteraard niet zo.
Maar het is denk ik makkelijker voor mij om je te negerem dan het voor jou is om zelfreflectie toe te passen
 
Dit is een discussie die nergens over gaat. ;)
Het spijt me, ik ben best gelukkig. Was ook zo toen ik een KTM had.

Maar daarmee zijn jouw schijven nog niet recht :+_O-
 
>150K km op ktm zonder problemen aan schijven oid. Alleen slave koppelingscilinder hield het niet vol, geen zorgen dus. Waarmee de afhandeling vanuit ktm niet minder slecht is
 
In alle eerlijkheid : ik heb ook geen klagen (gehad) over mijn 3 KTMs... alleen de voortdurende onbeschikbaarheid van wisselstukken is bijzonder ergerlijk.
Mijn Franse dealer is niet te beroerd om desnoods zijn showroom-exemplaren te slopen om me voort te helpen, maar het is toch niet zoals het hoort...
 
Ik was toch eens nieuwsgierig hoe hij zou klinken/rijden zonder dempen :+
IMG_0280.jpg


Oh nee ... ik moest de hele demper eraf halen om het passagierstepje aan die kant er af te kunnen krijgen zodat ik de Kriega ogen voor de OS-Base kon plaatsen (hier aan de andere kant):
IMG_0275.jpg


Daarna met het extra paar handjes van @gsuk de halve voorkant moeten demonteren om mijn Zumo XT te kunnen plaatsen:
IMG_0276.jpg


Dus hij is nu helemaal netjes aangekleed voor de 1000km a.s. maandag 🌟
 
Ik denk dat mijn buren op dat tijdstip er niet blij mee zouden zijn geweest 😋
Daarnaast stond ik in onze inpandige berging van 4x4 dus ook mijn vrouw was waarschijnlijk door het plafond gedaan 😁 (Dat had dan wel weer grappig geweest ...)
 
Lekker bezig S913 .. Na maandag geen limieten meer (op het behouden van je rijbewijs na dan ;))
Tzt, benieuwd hoe sporen op de Zumo XT worden weer gegeven... mooi dingetje :t

PS maandag geen sneeuw of vorst voorspelt _O-🤭
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: gsuk
Oh nee ... ik moest de hele demper eraf halen om het passagierstepje aan die kant er af te kunnen krijgen zodat ik de Kriega ogen voor de OS-Base kon plaatsen (hier aan de andere kant):
Ja, dat had ik vorige week ook. Ik had de passagiers-voeststeunen al meteen bij aanschaf gedemonteerd, maar ze moesten er nu even weer op. Mijn vriendin moest achterop toen haar motor naar de dealer moest voor een nieuwe oliekering.
Was een hele klus om die voetsteunen er weer op te zetten, want ik moest zelfs het carbon hitteschildje van mijn Wings demper verwijderen voor ik de klem los kon krijgen om de demper eraf te halen. Die voetsteunbevestiging had wel wel handiger geconstrueerd kunnen worden.
 
  • Wow
Waarderingen: zen
Terug
Bovenaan Onderaan