Nordschleiffe 7 oktober!

Net terug :) HEERLIJKE dag gehad! Heel erg jammer van die schuiver (kweet zn naam niet). Hij is in de Schwalbenschwanz onnderuit gegaan, dus de linksdraaier VOOR de 2e Caroussel. Motor in de vangrail en die is weer teruggestuiterd tegen hem aan, vandaar zijn zere been :( Hij belde gelukkig zelf om te melden dat het wel OK met hem was. Hij moest alleen mee naar het ziekenhuis. Motor werd met de berging van de baan gehaald, kostte volgens mij 180 Pleuro´s om hem weer af te mogen laden en mee te nemen :(

Ik heb heerlijk gereden vandaag. 1e 2 rondjes waren nog redelijk nat, maar dat was goed te overzien. Daarna met (jullie weten wel wie ik bedoel) die Duitser met die lange haren op de rode CBR 2 rondjes gereden. Hij zou me de eerste ronde rustig wat lijnen laten zien, en de 2e ronde hard gaan......tuurlijk :j Eerste rondje bleek vanaf de pionnen tot aan de pionnen 8:37 te zijn, dus das ZEKER een 8:30 BTG...2e rondje ging nog VEEL harder, reed echt op het eind van mijn kunnen *D 1 keer mn achterwiel aan t glijden gehad bij de laatste bocht van de Hatzenbach en 1 keer mn voorwiel bij het aanremmen van Wehrseifen |( Duidelijk teken om t wat rustiger aan te doen :P Maar dat rondje was dus nog sneller als 8:30....toen wilde hij nog een 3e rondje (nog sneller dus), daar heb ik maar voor gepast :j Hij vertelde me dat ik vooral op de snelle stukken (flugplatz/schwedenkreuz en Keschelsen) zeker 15 seconde laat liggen, de langzame stukken vond ie dat ik ERG hard ging, daar stond ie van te kijken dat ik dat met mn standaard 600-tje kon :} icm met mn korte rij-ervaring. Hij rijdt bv op de Flugplatz (net voor het aanremmen van Schwedenkreuz) in de toerenbegrenzer in zn 6e (!!!) versnelling :} :} :} Tering ik haal daar de begrenzer soms net in zn 5 :z

Daarna nog 2 rondjes gereden, nog ff Joris en Joeri ingehaald voor en in de Hatzenbach. Joeri dacht dat mn glijpartij bij t aanremmen was om even te showen :+ terwijl ik zwaar hard bezig was om de bocht zo recht mogenlijk te maken zodat ik zo hard mogelijk kon remmen aangezien in de bocht rechtsaf niet zou gaan halen |( Moet er wel spectaculair uitgezien hebben 8-) En zo voelde het ook :z

Joris heeft nog even zn tank leeggereden op t rechtestuk |( Hij dacht dat 3 liter wel genoeg was voor 21 km *D NOT, moest t laatste stukkie lopen....

Op de terugweg kwam Plasticfantastic Mille R nog voorbij in Venlo :? WTF deed je daar :? Je reed een half uur eerder weg als ons!!

Al met al een heerlijke dag!

ps: Paul je hebt wat gemist :P
6657
6657
6657
6657
6657
6657
6657
6657
6657
6657
6657
6657
6657
6657
6657
 
Laatst bewerkt:
@Alexander: alles goed gegaan onderweg :? Je was ineens weg toen we gingen eten :) Hadden wel een stukje samen kunnen rijden :)
 
En nu je banden en ketting vervangen hé?

Fijn dat jullie zo'n mooie dag hebben gehad. Het is jullie gegund.

thxn mate *D

Bandje achter is nu toch echt wel weg ja, het weinige profiel wat er op een Super Corsa zit aan de randen is nu weg dussss :P Maar die nieuwe staat al klaar :)

En ja dat kettingkje, die kan nog wel ff :+ NOT! |(
 
IK BEN EEN RING-ADDICT AAN HET WORDEN 8-)

Het ging heerlijk vandaag. Heb in totaal 7 rondjes gereden. De baan begin ik nu steeds beter te kennen. De eerste rondjes gingen in ca 11.30 min. De laatste 3 rondjes zat ik rond de 10 minuten. Heb in die rondjes alleen Helldesker gezien.

10 minuten is een tempo dat voor mij zonder al te veel kunst en vliegwerk goed te behappen is ... veel sneller hoeft het van mij niet meer. Vandaag ook nog geleerd dat ik met 4 liter benzine geen 30 km kan rijden op de Ring. *D Moest dus de laatste 10 meter van het rondje lopen :P

Mannen en vrouw het was een leuke dag, zeker voor herhaling vatbaar. Jammer van die crash in Schwalbenschwantz, maar zulke dingen gebeuren nu eenmaal op de Ring.
 
KNIP

Ik heb heerlijk gereden vandaag. 1e 2 rondjes waren nog redelijk nat, maar dat was goed te overzien. Daarna met (jullie weten wel wie ik bedoel) die Duitser met die lange haren op de rode CBR 2 rondjes gereden. Hij zou me de eerste ronde rustig wat lijnen laten zien, en de 2e ronde hard gaan......tuurlijk :j Eerste rondje bleek vanaf de pionnen tot aan de pionnen 8:37 te zijn, dus das ZEKER een 8:30 BTG...2e rondje ging nog VEEL harder, reed echt op het eind van mijn kunnen *D 1 keer mn achterwiel aan t glijden gehad bij de laatste bocht van de Hatzenbach en 1 keer mn voorwiel bij het aanremmen van Wehrseifen |( Duidelijk teken om t wat rustiger aan te doen :P Maar dat rondje was dus nog sneller als 8:30....toen wilde hij nog een 3e rondje (nog sneller dus), daar heb ik maar voor gepast :j Hij vertelde me dat ik vooral op de snelle stukken (flugplatz/schwedenkreuz en Keschelsen) zeker 15 seconde laat liggen, de langzame stukken vond ie dat ik ERG hard ging, daar stond ie van te kijken dat ik dat met mn standaard 600-tje kon :} icm met mn korte rij-ervaring. Hij rijdt bv op de Flugplatz (net voor het aanremmen van Schwedenkreuz) in de toerenbegrenzer in zn 6e (!!!) versnelling :} :} :} Tering ik haal daar de begrenzer soms net in zn 5 :z

KNIP
(Afbeelding)(Afbeelding)(Afbeelding)(Afbeelding)(Afbeelding)(Afbeelding)(Afbeelding)(Afbeelding)(Afbeelding)(Afbeelding)(Afbeelding)(Afbeelding)(Afbeelding)(Afbeelding)(Afbeelding)


Dus je bent nu sneller dan mij? Proficiat!!!! :} :} :}
 
OKÉ!!!! 'k ben blij te lezen/horen dat jullie wederom een te gekke Ringdag gehad hebben :} :} :}
Zonde van die ene schuiver :( Hoe kwam dat?? Blijft een pokkebocht, zekers als je hem niet kent })
Enne ...Fabian, niet te overmoedig worden hè!! Ongeluk daaro zit in een klein hoekje! Tempo geleidelijk opvoeren............NIET op laten naaien daaro! :z

Voor eenieder.........tot volgend jaar weer een keer :}
*D
 
Mijn verslagje:

In de ochtend klaar om weg te rijden en jawel hoor druppeltjes van boven kwamen naar beneden, ik geen zin om regenkleding aan te doen en gokte erop dat het een kort buitje mocht zijn......and so it was :)

Bij pompstation De Lucht wachtte Arckira al een tijdje die de laatste posts niet meer had gelezen en hierdoor al een aantal koffies had gedronken en tijdschriften had gelezen.

In Nederweert de rest van de groep ontmoet en op naar mijn voorheen slechte eerste ervaring: de B258.
Tot mijn verbazing ging het voor mijn kunnen en doen hartstikke lekker, kon de heren goed volgen en dat was tevens ook een goede warmup voor de Ring.........alhoewel, het was wel brrrrr op het fietsje waardoor je sommige bochten goed kan verpesten door weinig of niet te bewegen/veroeren in de bocht.
Daar aangekomen, 1pm ;( hadden de meesten al een paar rondjes gereden, wij hadden eerst gegeten en daarna ging iedereen een kaartje halen en jahaaa, ikke ook meedoen, kon een ritje kopen van Arco die een 6 rittenkaart had overgenomen..........nog 2 te gaan hè Lolliepop! *D

DGM nam Arckira en mijzelf op sleeptouw en dat ging goed, van te voren mijn verlanglijstje opgegeven, niet harder dan de 3e versnelling, liefst aangeven wanneer je een versnelling moet schakelen naar boven en beneden en niet te hard remmen in bochten en........blah, blah, blah! :+

What can i say, een mooie indruk heeft het op me gemaakt, vooral nu ik er op terug kijk. Mooie track met mooie bochten erin en een paar gemenerikken. Alhoewel er stukken waren waarvan je dacht, oké, en nu ophouden met het gestuiter en jezus wat een snelheid naar beneden en je kunt nog sneller maar laten we dat maar niet doen en hoppa weer naar boven, gingen de 20 kilometertjes toch snel voorbij, ahum, voor mijn eerste gevoel.

Het was rustig op de Ring, heerlijk om zo te beginnen maar..........helaas heb ik een auto acher mij niet gezien, kreeg achteraf te horen dat ie aardig dicht op mijn kont zat.....wel hoorde ik getoeter maar toen zat ie gelukkig een metertje of 5 achter mij...........en ja, liet hem voorbij en zag dat ie op zijn voorhoofd zat te slaan/tikken. |( |( |(

Toen ik terug kwam helm, jasje, handschoenen uit en ging even zitten drinken en toen pas voelde ik alsof ik een 8baanritje had meegemaakt......wow, was kicken. :9~

Op de terugweg met Plastic Power en Arckira via de B258 richting huis gegaan, in Nederweert nog bij de Mac gestopt om te eten, een beetje regen gehad en precies om 10.30pm was ik thuis met 750.4 km op de teller.

:} Mijn dank is groot aan DGM, top van je en de volgende keer mag je me weer meenemen!! :9
Ik hoop dat je video geslaagd is en dat er nog leuke piccies op je "gevallen" (AUW!) digitale camera zitten, hopelijk niet teveel schade.

Geen GSM gevonden en der zat nogwel zo'n mooi hoesje erom heen. ;)

Leuke piccies 2FAST4YOU.....misschien ook wel de enige??

Yaaahoooo, mijn eerste Ringritje zit erop!!! }) .......Op naar de volgende! :]
 
Klinkt toch wel weer als een geslaagde dag (op die schuiver na dan).

Ben al een aantal keer in de Eiffel geweest maar nooit de ring aangedaan :z .
Maar na al die enthousiaste verhalen hier moet het er dan toch maar eens van komen. Ik ga jullie zeker een keer vergezellen. Kben allen bang dat het dan niet bij 1 keer zal blijven }) }) }) .
 
Nou, hierbij mijn verslag (via Word, want als ik een heel verhaal intik dan is de page expired?E lekker..)
Een groot deel van de dag is gelijk aan dat van Saimonie, maar wat wil je als dik 600km samen rijdt! Vroeg eruit en op pad door de drukke Randstad op maandagmorgen, KL*T* dus..allemaal koekblikken met mensen die niet naar hun werk willen en er zit geen gang in ook! Nou ja, het is goed om het reactievermogen op peil te houden en je bent gelijk wakker...
Om 08.00 uur op de afgesproken plaats, getankt en koffie...oh ja, telefoon ff aanzetten!
SMSje van Saimonie, of een half uurtje later ook goed is? Ja, wat zeg je dan? O.K.!
Na een moeizame start want koud, twijfel, geen zin , toch maar wel, nu al(?) een leuke rit over de snelweg(?) en B258 en rond 13:00 op De Ring?Eaangekomen, ff wat happen en dan klaarmaken?Eom voor de eerste maal de baan op te gaan. En wat gebeurt er dan? Juist! Hij wordt gesloten...Er ist einer gesturzt, niet zo mooi. Half uurtje later is het dan toch so weit en rijden Saimonie en ik achter DGM de baan op. Het tempo is lekker, hoewel ik merkte dat het harder kon, maar voor een 1ste ronde ging het prima! Ja, dan ben je bijna een kwartier verder en zit het er op, dan rij je de parking op en ik had zoiets van...Wow, Yes! Meer! En dus ging ik nog een ronde, alleen. Lekker de ruimte maar geen richtpunten, hm, da's minder. Wordt ik daar voorbij geblazen door een Corsa! Die ging in elke bocht sideways, maar ik kon wel mooi aanpikken, althans een paar bochten..
Daarna kwam er een Golf in beeld en die wilde aan de kant gaan, maar ik durfde er niet echt langs want de bocht liep omhoog. Dan maar volgen, echt rustig reed 'ie niet! Bij het uitkomen van Döttinger Höhe (rechte eind op) pak ik 'em dan wel op acceleratie , maar hard gaat het wel!
Na ff rondgehangen te hebben op de parking besluit ik om nog een ronde te doen, samen met Plastic Power en Twisted Paul (toch?). We gaan de baan op en omdat mijn motor, en ik, niet echt afgekoeld zijn gaat het gas er direct op en verlies de jongens al snel uit het zicht. Waar ik eerder nog inhield bij Quiddelbacher Höhe?Een Flugplatz?Ehou ik nu het gas er meer op en dat voelt?Egoed! Adenauer Forst?Egaat redelijk?Een de volgende bochten ook, hoewel naar boven bij ?EEx Mühle?Etegenvalt..net als Bergwerk?E
Als ik op snelheid ben (180km/u) door Hesselchen?Ezie ik een koplamp in m'n spiegel. Hm..toch Plastic? Whoeeeam, en erlangs is 'ie, nee, niet Plastic, maar die Duitser met z'n CBR. Wat gaat 'ie hard zeg, griezelig! Nee, bewonderenswaardig! Ronde afgemaakt en ik kijk alweer uit naar de volgende keer, want die kom(t)en er zeker! Jongens en meisje, ik vond het leuk om eens wat gezichten bij de Nicknames te zien en heb het onwijs naar m'n zin gehad! Jammer voor diegenen die niet zijn gegaan, maar die conclusie hadden ze denk zelf ook al gemaakt, gniffel (bij gebrek aan smilies moet een ieder zelf maar beoordelen hoe iets bedoeld wordt..)

Of toch :?
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij is de pc van DGM gecrashed. Een dag later en nog niks :? :? :?

Waar blijft zijn super kleine verslagje met foto's :? :? :?
 
Heb hier nog wel een piccie ... let niet op de gelaatsuitdrukkingen :P

full


Vraag me niet waar ze naar kijken :?
 
Vanwege de downtime en andere lollige dingen enigszins vertraagd:

@Alexander: alles goed gegaan onderweg :? Je was ineens weg toen we gingen eten :) Hadden wel een stukje samen kunnen rijden :)
Ik heb het crash-slachtoffer ook nog meegenomen (kon amper lopen) & die stond te wachten bij het ziekenhuis, dus ben ik maar gegaan... Hopelijk was de reis niet al te eenzaam, zo met z'n tweetjes... ;)

De motor van John (slachtoffer) staat nu in de achtertuin, is een SZR660 eenpittertje... Heftige schade aan kuip enzo, maar met een beetje geklungel... Gast was alleen WA verzekerd, dus niet erg goedkoop grapje zo... Belachelijk duur ook alles daar zeg... bijna 500 euro voor de ambulancerit, 200 voor het vervoer van de fiets (die paar bochten!) enzovoorts, mazzel dat de vangrail al beschadigd was... :}

Rondjes waren leuk, laatste rondje sloeg de fiets op reserve, maar verder zaaalig... Voor een eerste rondje op de ring ging het best goed met Saimonie & Ackira, schat zo rond de 12,5 minuut BTG Edit: De video zegt: 11.28!! Da's heel netjes :) ... Da's niet beroerd voor een eerste rondje...

Wel het eerste rondje wat geglij gehad bij Fuchsrohre (nog voor de échte bocht) en later ook nog bij Adenauer Forst (de rechter erna), door zand...

Was rond 9 uur weer thuis, rond half 11 is John bij mij opgehaald met last van z'n nek & voet... Niet gek gezien de bandensporen op z'n helm en de staat van z'n alpinestars laarzen... Hele zool lag los & de hiel lag open (van de laars)... Moet niet kunnen, toch?

De dag afgesloten met een heftige schadepost, eerst de digicam laten stuiteren op de trailer van Fabian, niet te repareren vind ik (met mazzel 150-200 euro, misschien moet er ook nog een nieuwe lens in, want die rammelt wat & dan... En dat voor een 2 jaar oude 1,3 MP...) De pics zijn wel heel, zal ze later proberen online te gooien...

Daarna nog een tikkie schade aan de fiets opgelopen... Ondanks de solide snoer- en testwijze van vriend Fabian, die zo aardig was een stuntelende Muis bij te staan, was er toch een haakje losgeschoten ==> ZX-6R + SZR660 in een innige omhelzing... ;( Lullig, maar kan gebeuren, zullen we maar zeggen... Baal wel, want het was een érrug net uitziende Kawa (als ie gepoetst was ;) ). Nu is het mooie er wel een beetje af... Het zijn maar smalle stukjes (kuiprand, 15-20 cm afgeschaafd, twee scheurtjes, een van 3-4 cm, een van 0,5 cm, hapjes bij de ram-air, achter wat lakbeschadigingen, handvat geschaafd), maar het blijft zonde...

Natuurlijk wel effe Fabian een 'boze' mail gestuurd... :+ Effe stangen... :P

Al met al een duur weekend... En dat zonder de fun van het zelf crashen erbij... ;) Wordt voorlopig geen Ring (eerst een nieuwe digicam)

Wel nog even een vraagje voor de forummers die mee waren en de SZR rijder nog gezien hebben: Waarom heeft niemand hem op MF gewezen?????
Kwam er pas rond tienen achter dat hij het MF niet kende... Leek hem wel leuk, dus misschien zien we hem nog... :)

Filmpjes: Het is me nog gelukt om die krengen te capturen met die goedkope pinnacle troep ook nog... Geen al te beste kwaliteit (kaart van 29 euro!) en de enge stukken zijn zwart of wit (eigen initiatief camera, tot twee keer toe zwart bij de springheuvel bijvoorbeeld), maar er is film... Wel 2 flink: 471 & 487 MB! Verkleinen door een goede codec moet nog gebeuren...

Foto's: Volgen nog. De kaart was nog heel, alleen de cam kaduuk... 21 foto's, 12 MB... 6 met kapotte cam, wel aardige effecten ;)
 
Laatst bewerkt:
De camera doet weer iets met wat crea duw & trekwerk... Op de kop, als er geen daglicht of fel licht is, kan ik nog redelijke pics schieten... Er ligt iets los in de lens, wat ervoor valt als ie niet op de kop ligt... Zodoende toch nog een schadepiccie of wat:
De lelijkste schade:
full
 
echt kut van je motor, help je een ander, wordt je er zelf slechter van.

Sterkte iig.

We wachten met smart op filmpjes en foto's.
 
echt kut van je motor, help je een ander, wordt je er zelf slechter van.

Sterkte iig.

We wachten met smart op filmpjes en foto's.
Dank je...
Zal effe kijken of ik een edit voor je heb van het filmpje... Vast wel leuk... Wel een paar blackouts, dus verwacht er niet teveel van... :)
 
DGM, misschien dat een goeie lakstift al mooi wat kan verhelpen, mail eens met de mensen van www.Japarts.nl, die kunnen precies de goeie kleur leveren voor je Kawa.
 
Terug
Bovenaan Onderaan