Normale prijs band plakken

Vinn

Die hard MF'er
9 mei 2015
477
0
Velserbroek
Hallo,

wat kost het om een band te laten plakken? incl band eraf/op halen.

wat is er een normale/gemiddelde prijs voor?
 
Hallo,

wat kost het om een band te laten plakken? incl band eraf/op halen.

wat is er een normale/gemiddelde prijs voor?
Voor een fiets 8,50
Een band plak je niet meer daar doe je gewoon een nieuwe in. En zeker voor een motor.
 
ja ik snap dat ik een bandenboer kan bellen maar vraag mij af wat een normale prijs is dus incl montage.

Dus een band die zo goed als nieuw is en in het midden een hele dunne spijkertje zit kan je niet laten maken? binnenuit
 
hangt er van af wat je wil waar de band lek is en of er een binnenband in zit.
de kosten van het plakspul is meestal niet zo veel maar als je er van binnen uit een plakker in wil zijn ze zomaar een kwartiertje bezig en die betaal j. als je een lekreparatie neemt die van buiten ingebracht wordt bespaar je de werkkosten.
van binnen uit repareren met een los wiel aangeleverd moet je rond de 25 euro wel klaar zijn van buiten af moet het nog een stuk goedkoper kunnen. dat is natuurlijk als je een bedrijf kan vinden die het wil doen want de meeste doen het niet en verkopen liever een nieuwe band.
 
Laatst bewerkt:
Band gaat er af en word vanaf binnen uit geplakt en wiel moet (gede)monteert worden.
 
als je alles laat doen ongeveer een euro of 40 als je een bedrijf kan vinden wat het wil doen en dat wordt waarschijnlijk je grootste probleem want dat worden er steeds minder vanwege de aansprakelijkheid.
 
Wij hebben onlangs een weekendje vogezen gedaan, en kregen in luxemburg een lekke band, en een alleraardigste bandenboer aldaar heeft geheel gratis een pluutje in de band gemaakt, dus als je het mij vraagt niets dus

was wel een bandenboer voor koekblikken, en het sleutelen hebben we zelf mogen doen, maar mochten zijn gereedschap en brug gebruiken
 
Laatst bewerkt:
als het een normale mtor is moet deze de brug op, wiel moet er uit en daarna er weer is.
Band moet van de velg, schade moet worden bekeken, en dan de band van binnenuit schon en ruwslijpen nadat het gaatje op de juiste maat is gemaakt.
Dan balanceren, lood is niet gratis, en wiel moet er weer netjes in en de motor gaat weer de brug af.
Bij elkaar ben je toch rond de 45 minuten bezig, en zo,n pluutje is ook niet gratis, dus een normale prijs lijkt mij toch tussen de €.45 en €.60 in.
Maar ik kan me ook heel erg vergissen hoor.
 
Ik heb mijn achterband al een keer laten repareren. Plakker aan binnenkant.
Het wiel met band los gebracht en voor 15 euro klaar. Band eraf, plakken, oppompen en klaar. +- 25 min. (lijm 15 min drogen) Als je de motor compleet brengt zal dit natuurlijk duurder zijn.
Was btw een bandenhandelaar voor auto en motorbanden.
 
Een nieuwe Pirelli Gt Angel lek gereden na nog geen 130 km. Band kon gelukkig van binnenuit gevulcaniseerd worden en was dan weer zo goed als nieuw. Kostte me 5 tientjes, enkel de motor afgeleverd bij m'n vaste motorzaak.
 
ja ik snap dat ik een bandenboer kan bellen maar vraag mij af wat een normale prijs is dus incl montage.

Dus een band die zo goed als nieuw is en in het midden een hele dunne spijkertje zit kan je niet laten maken? binnenuit

Ik had een vrijwel nieuwe battax achterop toen ik een schroef erin kreeg.
Karkas leek niet beschadigd, daarom gerepareerd met een pluutje.

Ik heb de band gewoon 'OP' kunnen rijden.
Ik heb wel die plek regelmatig in de gaten gehouden. Erger als een iets donkerder kleur rubber was nooit waarneembaar.
 
Ik doe er altijd gewoon zelf een prop in. Er gaat om 1 of andere vage reden bijna geen achterband bij mij er doorheen zonder dat er iets in zit. Ook nu zit er weer een prop in.

Nooit problemen mee gehad en met 5 minuten klaar.
 
Laatst bewerkt:
Band gaat er af en word vanaf binnen uit geplakt en wiel moet (gede)monteert worden.
Pluutje incl de-montage band en balanceren: €25,-

Werk wiel uit motor halen: werkplaatstarief. Kan 5 minuten zijn, kan 2 uur zijn...
 
ja ik snap dat ik een bandenboer kan bellen maar vraag mij af wat een normale prijs is dus incl montage.

Dus een band die zo goed als nieuw is en in het midden een hele dunne spijkertje zit kan je niet laten maken? binnenuit

Ja dat kan, mits de spijker op de juiste plek zit.
Kost 10 tot 15 euro.

Edit: bij los aangeleverd wiel
Als jij m zelf uit moet bouwen wordt het wat meer natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Of je nu met een los wiel of met de hele motor komt, wij rekenen werkplaatstarief (50 Euro per uur).
Soms gaat het in 20 minuten, soms heb je bijna 3 uur nodig (b.v. Goldwing 1500 achterwiel)
 
Ja dat kan, mits de spijker op de juiste plek zit.
Kost 10 tot 15 euro.

Edit: bij los aangeleverd wiel
Als jij m zelf uit moet bouwen wordt het wat meer natuurlijk.
Dat is al erg goedkoop van bandenwissel (er en er op) + balanceren.
Laat staan nog het werk en spullen voor t plakken :)
 
Propje in de band laten zetten kostte me laatst 10Euro.
Propje zal idd veel goedkoper zijn. Zeker als er geen andere werkzaamheden, zoals controle band binnenzijde en balanceren aan vast zitten.
 
er kwam laatst een klant met een fijne michelin pilot road met een dunne naald onder een hoek van 75 graden in zijn band of ik er even een parapluutje in wilde zetten (los wiel)

Dan moet je weten dat
  • de pilot serie een honingraad structuur aan de binnenkant heeft, die glad moet worden
  • een paraplu niet onder een grote hoek kan
  • het gat groter gemaakt moet worden
  • je echt niet even exact dat gaatje kan volgen, dus voor je het weet heb je 2 gaten
  • je voor een plakker een nog groter oppervlak vlak moet maken

en nog veel meer geleuter, dus ik heb de man een plakker etc gegeven en succes gewenst *D

is het gelukt robvangulik ???
 
er kwam laatst een klant met een fijne michelin pilot road met een dunne naald onder een hoek van 75 graden in zijn band of ik er even een parapluutje in wilde zetten (los wiel)

Dan moet je weten dat
  • de pilot serie een honingraad structuur aan de binnenkant heeft, die glad moet worden
  • een paraplu niet onder een grote hoek kan
  • het gat groter gemaakt moet worden
  • je echt niet even exact dat gaatje kan volgen, dus voor je het weet heb je 2 gaten
  • je voor een plakker een nog groter oppervlak vlak moet maken

en nog veel meer geleuter, dus ik heb de man een plakker etc gegeven en succes gewenst *D

is het gelukt robvangulik ???

En n michelin heeft heel weinig rubber. Voor je t weet frees je teveel weg. Krijg m dan maar eens weer tubeless
 
Tja en dan komt de volgende vraag, wie repareert m dan t beste? Ik zelf zou er lekker een nieuwe opgooien. T is me ook al 2x gebeurd ;(
 
Terug
Bovenaan Onderaan