Normale prijs band plakken

Dat is al erg goedkoop van bandenwissel (er en er op) + balanceren.
Laat staan nog het werk en spullen voor t plakken :)

Vorig jaar met de auto.
Zo'n klein bandenboertje waar er bij ons 5 op een rij op een industrieterrein zitten.
Was met een paar minuten klaar: pluutje er in.
Wel wiel los aangeleverd.
 
Vorig jaar met de auto.
Zo'n klein bandenboertje waar er bij ons 5 op een rij op een industrieterrein zitten.
Was met een paar minuten klaar: pluutje er in.
Wel wiel los aangeleverd.

Was dat zo duur dat je de prijs er niet bij durfde te zetten, want daar vraagt TS naar
 
Zo had ik een keer een schroef in de autoband. De plaatselijke garage heeft er een plug in gebeund en bij de volgende APK werd hij afgekeurd op die prop.

Als ik met de motor een lekke band rijd gaat er een nieuwe band om.
 
Laatst bewerkt:
Heb wel eens een achterband opgereden (pirelli), met twee pluggen erin. Zelf erin gedaan, en totaal geen problemen mee gehad.
 
als het een normale mtor is moet deze de brug op, wiel moet er uit en daarna er weer is.
Band moet van de velg, schade moet worden bekeken, en dan de band van binnenuit schon en ruwslijpen nadat het gaatje op de juiste maat is gemaakt.
Dan balanceren, lood is niet gratis, en wiel moet er weer netjes in en de motor gaat weer de brug af.
Bij elkaar ben je toch rond de 45 minuten bezig, en zo,n pluutje is ook niet gratis, dus een normale prijs lijkt mij toch tussen de €.45 en €.60 in.
Maar ik kan me ook heel erg vergissen hoor.
Ben je niet veel te goedkoop als je een bedrag tussen 45 en 60 cent rekent ?
 
Volgende topics van TS:
wat kost een lampje vervangen?
wat kost olie verversen?
weet iemand nog een adresje voor goedkope benzine?
 
Zo had ik een keer een schroef in de autoband. De plaatselijke garage heeft er een plug in gebeund en bij de volgende APK werd hij afgekeurd op die prop.

Als ik met de motor een lekke band rijd gaat er een nieuwe band om.
In Italie, in een klein dorpje, de dag voor de terugreis. Schroef in de otobant. Elk dorpje heeft wel een gommista. Vaak bij de benzinepomp. Band eraf, binnenzijde wat wegslijpen, lijm erop, wachten, plakker erop, in de pers, nog meer wachten, klaar. Was iets van 15 euro meen ik.

Prop is handig voor nood, maar ik heb zelf meegemaakt dat deze weer begon te lekken.
 
Heb 2 jaar geleden wat pech gehad: nieuwe bandenset - 200 km later een schroef in achterband. ANWB heeft prop gezet en ik ben naar de bandenboer gereden voor weer nieuwe band. Kosten: 200 euro.
Weer 200 km later: klein spijkertje in loopvlak. -O-
Hard opgepompt, naar bandenboer gereden, parapluutje laten zetten. De volgende 10.000 km probleemloos mee doorgereden.
Heb maar een tientje betaald voor het pluutje omdat ik tijdens het wachten een hele mooie buddytas heb gezien...was ik alsnog weer een kleine 200 euro lichter....
 
Laatst bewerkt:
In Italie, in een klein dorpje, de dag voor de terugreis. Schroef in de otobant. Elk dorpje heeft wel een gommista. Vaak bij de benzinepomp. Band eraf, binnenzijde wat wegslijpen, lijm erop, wachten, plakker erop, in de pers, nog meer wachten, klaar. Was iets van 15 euro meen ik.

Prop is handig voor nood, maar ik heb zelf meegemaakt dat deze weer begon te lekken.

Ja dus ik moet naar Italie om mijn band te laten plakken :? B|

Zet dan iig de prijs in Lire erbij , daar vroeg TS naar... :/
 
Ik heb gewoon de ANWB gebeld, band had 4000 km erop staan. Proppie erin gedaan en er nog 6000 bij gezet,
Weliswaar dat ik een Piaggio X10 heb.
En over eerlijkheid van bandenboeren, ik heb Motoport Rockanje gebeld die me aangaven dat ik het kon laten zitten als hij in het midden zat. Gewoon eerlijk dus.
 
Nooit aan beginnen op een motor, dan maar een nieuwe band. Het karkas krijgt altijd een opdonder, en wordt vaak heter. Zwakke plek dus. Zo'n bandje is goedkoper dan vallen door klapband. En langzaam leeglopen is ook vervelend op de vluchtstrook in de regen als je lekker naar je gezin wilt na een werkdag.
 
Nooit aan beginnen op een motor, dan maar een nieuwe band. Het karkas krijgt altijd een opdonder, en wordt vaak heter. Zwakke plek dus. Zo'n bandje is goedkoper dan vallen door klapband. En langzaam leeglopen is ook vervelend op de vluchtstrook in de regen als je lekker naar je gezin wilt na een werkdag.

Ik heb nu al zoveel banden met een prop er in helemaal opgereden dat ik de tel kwijt ben. Nog nooit wat van gemerkt.

Goed fixen dan loopt die ook niet zomaar leeg op de vluchtstrook. In de regen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan