NX250 meer cc's?

Iedereen is begonnen als noob, waarom zeik je die jongen dan zo af?

Enig zelfrespecterend NOOB, houd verstandelijk ze'n hoofd dicht en gaat zich eerst verdiepen in de techniek. Hoe dat spul allemaal werkt. En als internetsite's over techniek of site's van fabrikanten met producten geen uitkomst bieden en er in forums er nog geen discussie over is gevoert dan kan je eens op het idee komen om wat te gaan posten.

Maar als je je zelf dusdanig heb verdiept in de techniek, en genoeg heb gelezen op het forum, kom je vanzelf tot de conclussie dat een nx250 cc "opvoeren" met een bigbore cilinder een beetje kansloos is.
 
Hee wacht even..

Er zit standaard een nicasiel (moeilijk woord) wand in dit blok, vandaar dat er geen standaard bigbore kits voor te krijgen zijn..
Als je echter naar een goede eencylinder tuner of gewoon naar zaak als Jan Smits Power Parts gaat dan hoor je dat ze die standaard 22.5Pk met een tiental paardennkrachten kunnen verhogen.
Dit doen ze door een overmaatse zuiger, geflowde kop en een verslepen nokkenas.
Met die nokkenas wel uitkijken dat je niet zo'n hobby bopper krijgt die hem gewoon alleen meer lift geeft (gemakkelijker voor hem te maken) inplaats met de timing/overlapping te rommelen.
Door die vele lift haal je namelijk niet veel kilometers zonder blokschade.

Een groter blok kun je schudde.
Honda maakt maar een zo'n model blok.
Welk model XL of XR je ook pakt, ze hebben allemaal een ander onder blok, en anderre bevestigingspunten, Hier is het blok trouwens ook een dragent deel van het frame.
 
Terug
Bovenaan Onderaan