Off the road rijders opgelet!

miramarr6

MF'er
15 aug 2006
49
0
wolvega
OFF THE ROAD RIJDERS OPGELET


Er gaat iets nieuws komen voor de off road rijders in Nederland

Het ‘Pieterpad’ voor off road rijders

De meeste mensen weten de georganiseerde ritten wel te vinden alleen is dit maar voor een 10 a 12 ritjes per jaar
En natuurlijk willen we meer op de fiets zitten, de winters duren immers lang tegenwoordig

Er gaat een internet site komen waar je in heel Nederland routes kunt vinden die je zelf kunt gaan rijden
Omdat een ‘lokale’ zijn eigen omgeving het beste kent, kan op deze site ieders eigen favoriete rit geplaatst worden met kaart en omschrijving
En de bedoeling is dan uiteindelijk om deze verschillende routes aan elkaar te kunnen koppelen en dat kan dan uitlopen tot een soort 'Pieterpad voor off road rijders'

De routes kunnen worden opgegeven op de site, en worden dan door de beheerden voorgereden en in kaart gebracht

Even als voorbeeld:

Tussen Wolvega en Steenwijk ligt tussen de A32 en de Spoorlijn een stuk niemands land
Het is een strook van ongeveer 75m breed
Het pad begint vanuit Wolvega gezien bij de rivier de Linde, door het taluut af te rijden tussen het spoor en de snelweg
de route is op de lastige stukken met rood/wit lint aangegeven
Het pad eindigt bij viaduct De Witte Paarden waarna je weer door kunt rijden door Landgoed de Eese Richting Havelte

Laat maar eens horen wat je hier van vind, en als je al een route hebt hoor ik het graag

pietersoffroad@hotmail.com
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het een leuk idee, het is echter gedoemd te mislukken omdat niemand wil dat "zijn" stukje overbevolkt (en dus vaak gesloten) wordt.
 
He Jouke, ik snap wat je bedoelt, maar als ik bijvoorbeeld een ritje rijdt op een oefenterrein kom ik nog steeds geen hordes OTRers tegen, hooguit een handje vol

tuurlijk wordt er wel meer gereden over jouw stekkie maar jij kunt dan ook eens iemand anders zijn rondje uitproberen

We zullen zien....

CAPSLOCK uit.. 8-)
 
Zou Moderator Kofferrek de J in de RiJders terug kunnen plaatsen

Anders lijkt teh fo ki niet kan tiepen.... ;)

Alvast bedankt
 
hoezoo het pieterpad is toch al een offraod rit op zich,

hier op een steenworp afstand komt het pieterpad voorbij en rij geregeld een stuk van met mn enduro
 
He JanBen, daar heb je wel enigzins gelijk in maar ik denk dat de meeste wandelaars daar niet zo'n trek in hebben als we het hele pieterpad gaan gebruiken

ik denk dat er dan wel andere alternatieven zijn

Maar goed mail me maar eens een mooie route en dan gaan we kijken..
 
He JanBen, daar heb je wel enigzins gelijk in maar ik denk dat de meeste wandelaars daar niet zo'n trek in hebben als we het hele pieterpad gaan gebruiken

ik denk dat er dan wel andere alternatieven zijn

Maar goed mail me maar eens een mooie route en dan gaan we kijken..

het pieterpad wordt hier toch bijna alleen maar in vakanties en op zondag belopen, op andere dagen komt hier amper iets voorbij gewandeld
 
JanBen

Maar volgens mij is de Zondag de dag bij uitstek voor wandelaars maar ook voor OTRers

ik hoor graag welk stuk van het pieterpad dit dan betreft, misschien kunnen we er iets mee

Misschien wordt dit dan wel de allereerste route op de site
 
Gerald

Ik heb het ook over Wolvega richting Steenwijk (zuiden)

Maar idd hoe meer naar het noorden hoe uitgestrekter de wereld wordt

Bekent in de omgeving W.ga?
 
Laatst bewerkt:
Een beetje, heb dat gebied eens verkent, wolvega, heerenveen, oosterwolde, viel mij tegen. Om legaal een doorgaande track te vinden. Topo Nl geeft wel onverharde stukken aan, vele afgesloten voor ge mot verkeer. Bij de Eese kan je ook nauwelijks rijden. En dan heb je weer een hele doorsteek nodig om bij havelte een paar paden weer te vinden.
 
Laatst bewerkt:
Dox

De internet site is nog in costructie en duurt nog wel even voor hij in de lucht is

dit licht natuurlijk ook een beetje aan hoeveel routes er te verzamelen zijn
 
Gerald

Als je in de buurt van Elsloo Zorgvliet kijkt zijn daar nog legio paden waar je legaal kunt rijden

Maar het is natuurlijkt het mooist als je die stukjes niemands land weet te vinden
want daar heb je alle ruimte voor jezelf

zo heb ik in mijn kennissen kring gehoord dat er vanaf Meppel tot aan Zwolle ook zo'n
route te rijden is, van zandpaden taluuts en van die gemeente paden die bijvoorbeeld alleen voor het onderhoud van sloten worden gebruikt
en dit wordt binnenkort in kaart gebracht
 
Elsloo ken ik, maar als je naar de gemeente appelscha kijkt is allles dicht getimmerd.
Daar veel paard en wagens, dus remmen en zwaaien.

Succes.
 
Laatst bewerkt:
... ik volg op de voet *O*


Dit is een motor-forum, geen wandelclub. B|



:+


Ik ben ook al een tijdje bezig om alle (semi) legale offroad paden in kaart te brengen rondom grensstreek Breda. Ik ga dit topic ook volgen en zal tzt mijn routes ook doorspelen. :Y
 
Laatst bewerkt:
Mosseltje,

kijk, daar hebben we wat aan....

ik ben zeer benieuwd wat je vooe ons in petto hebt

Graag even mailen naar pietersoffroad@hotmail.com

Over legalitiet van paden zijn ook verschillende meningen en opvattingen
maar mijn idee is, als iemand een route uitzet en daarop aangeeft welke stukken legaal of minder legaal zijn
is de keus aan de rijder of hij wel of niet deze route rijdt
waar of niet..?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan