Offroad routes marokko

MikeXTZ750

MF'er
21 mrt 2022
84
35
Yo mede motormuizen,

Ik ben met mijn yamaha xtz750 onderweg naar Marokko, verwachten over een kleine week in de sahara/noord marokko te zijn. Weet iemand toevallig mooie offroad routes? Bestaat er zoiets als een tet voor Afrika?
Alvast bedankt!

Mvg mike
 
Ik denk dat je alweer terug bent, maar ik heb zelf ook off-road gereden in marokko. Er zijn echt ontzettend veel routes. De meest uitdagende was de Cirque du Jafaare in het Atlasgeberte bij Midelt. Verder is het plateux de Recan geweldig. Een enorm groot grind veld waar je zelf je track mag maken. De zandduinen van Erg Chebbi waren voor mijn motor ( Tenere 660 ) net iets teveel :D.
 

Bijlagen

  • IMG_2884.JPG
    IMG_2884.JPG
    371,3 KB · Weergaven: 56
  • IMG_2890.JPG
    IMG_2890.JPG
    341,9 KB · Weergaven: 56
  • IMG_3006.JPG
    IMG_3006.JPG
    210 KB · Weergaven: 56
  • IMG_3550.JPG
    IMG_3550.JPG
    395,2 KB · Weergaven: 56
Ik denk dat je alweer terug bent, maar ik heb zelf ook off-road gereden in marokko. Er zijn echt ontzettend veel routes. De meest uitdagende was de Cirque du Jafaare in het Atlasgeberte bij Midelt. Verder is het plateux de Recan geweldig. Een enorm groot grind veld waar je zelf je track mag maken. De zandduinen van Erg Chebbi waren voor mijn motor ( Tenere 660 ) net iets teveel :D.
Mooie foto’s. Marokko zou ik graag nog eens naar toe willen. Het lijkt me een fantastisch land.
Ik heb amper off-road ervaring. Wat was er teveel aan de zandduinen voor je motor?
Had je te weinig vermogen, was je motor te zwaar, had je een te kleine actieradius?
 
Mooie foto’s. Marokko zou ik graag nog eens naar toe willen. Het lijkt me een fantastisch land.
Ik heb amper off-road ervaring. Wat was er teveel aan de zandduinen voor je motor?
Had je te weinig vermogen, was je motor te zwaar, had je een te kleine actieradius?
Wij zijn met het hele gezin met een georganiseerde reis meegeweest door Marokko. 0 off-road ervaring, wel geschikte motoren gekocht (20 jaar oude DR650 in mijn geval, top apparaat). We hebben uiteindelijk heel veel offroad gereden en de Nederlandse gidsen wisten goed te vertellen wat we konden verwachten, van dag tot dag. Als je het geld er voor hebt is het een fantastische methode om kennis te maken met zulke reizen, aangezien er altijd backup is in geval van nood. En Marokko is zowel via de weg als zandpad zeer mooi.
De zandduinen zijn een klein maar heel bekend gebied in Marokko. Wordt veel gebruikt voor het oefenen van duinrijden en leuk om te proberen, maar zwaardere motoren zakken makkelijker weg. Ik neem aan dat de vorige poster dus bedoelde dat hij daar met een dagje uit in vast kwam oid, niet dat er een heel deel van de route niet te rijden was.
 
er zijn prachtige trails tussen ouarzazate naar erfoud via sidi ali en merzouga
deze zijn ook voor auto's te rijden , dus ook voor een volbepakte tweecylinder nog leuk.
het zuiden is absoluut de moeite waard, als ik nu die kant op zou gaan zou ik de kuststrook overslaan en direct de woestijn in verdwijnen
de kuststrook vond ik vervelend druk , de arabieren opdringerig.
de bewoners van de woestijn zijn berbers , echt uitstekende ervaring mee.

aanrader als vakantiebestemming.
 
Terug
Bovenaan Onderaan