Oldschool Gixxer Topic 85-tot-99 #39

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maar ff een compilatie gemaakt van afgelopen jaar... nu echt zeik-regen-kut-weer buiten :(


Planning hier voor volgend jaar:

1340 MTC big block
MTC Pro Lite zuigers
Carillon drijfstangen
Komt morgen binnen :>

Zaterdag ander 1127 blok ophalen welke de basis word van het 1340 blok.

Web Cam nokkenassen zijn besteld zodat de basis er is. Dan nog een shitload aan kleine veel te dure dingen die in de cilinderkop verdwijnen, kleppen, veren, geleiders etc etc.

Heb er zin in iig !
 
hallo ik zelf rij met een suzuki gsxr750 van 1991 op circuit.
de moto is al van enkele opties voorzienmaar ik zou volgend jaar een nieuw blok willen opbouwen met een wiseco 71mm pistonkit. gtraag had ik eens willen vraagen of er mensen zijn die deze hebben in hun moto. en welke aanpassingen ik eventueel nog aan het motorblok kan maken. grts jerom
 
Ligt eraan.

907cc icm nokkenassen, kop blowen, flatslide carburateurs etc etc. Kan allemaal maar is net hoe ver je wilt gaan natuurlijk.
 
Maar ff een compilatie gemaakt van afgelopen jaar... nu echt zeik-regen-kut-weer buiten :(


Planning hier voor volgend jaar:

1340 MTC big block
MTC Pro Lite zuigers
Carillon drijfstangen
Komt morgen binnen :>

Zaterdag ander 1127 blok ophalen welke de basis word van het 1340 blok.

Web Cam nokkenassen zijn besteld zodat de basis er is. Dan nog een shitload aan kleine veel te dure dingen die in de cilinderkop verdwijnen, kleppen, veren, geleiders etc etc.

Heb er zin in iig !
Vet filmpje kerel.
ik kom volgend jaar graag weer eens kijken :)
 
Redelijk dezelfde setup Pepijn, alleen nog Carrillo drijfstangen..
Ik denk dat ik ook andere veren en geleiders nodig heb.
Kop bewerken voor grotere kleppen gaat serieus veel geld kosten.
Misschien dat ik binnenkort nog een bewerkte of geflowde kop heb.
 
Hallo,

Mijn naam is Jos en ik heb momenteel een GSX1250FA.
Ik heb nu een GSXR1100W erbij gekocht, bwjr 93 met 40.000 KM.
Blok loopt als een zonnetje.
Carburateurs zijn ultrasoon gereinigd en de benzinekraan is ook vervangen.
Ik wil de GSXR ombouwen naar naked en heb hier enkele vragen voor de ervaringsdeskundigen.

- Ik wil de huidige ( BSM open uitlaten ) vervangen door een 4 in 1. Welke uitlaatbochten van een ander type motor passen zonder ( veel ) aanpassingen op de GSXR. Of is er wellicht een verloopstuk te krijgen van 4 in 2 naar een enkele demper.
- Welke achterschokbreker past een op een ( ik meen ergens gelezen te hebben dat een schokbreker ven een GSXR 750/1000 bwjr 07, 08 zou passen ).
- Kan ik het remolie en koppelingsolie reservoir van bv een bandit 1200 zonder problemen gebruiken als ik een ander stuur monteer ( de huidige komen volgens mij scheef te staan op een recht stuur )

Ik wil zoveel mogelijk gebruikte onderdelen gaan gebruiken ivm kosten.

Uiteraard heb ik de zoekfunctie gebruikt en ben ook begonnen met doorlezen van de eerdere topics echter is dat zoveel dat hier de vragen stellen makkelijker is en waarschijnlijk ook sneller.

Ten slotte, weten jullie of het Oldskool Gixxer Topic-forum nog actief is, ik heb mij aangemeld en ook een bevestigingsmail gekregen echter is mijn account nog niet geactiveerd.

Ik zie jullie reacties graag tegemoet

Groeten

Jos
 
- Kan ik het remolie en koppelingsolie reservoir van bv een bandit 1200 zonder problemen gebruiken als ik een ander stuur monteer ( de huidige komen volgens mij scheef te staan op een recht stuur )


Ten slotte, weten jullie of het Oldskool Gixxer Topic-forum nog actief is, ik heb mij aangemeld en ook een bevestigingsmail gekregen echter is mijn account nog niet geactiveerd.


deze twee dingen kan ik ja en ja op antwoorden. ;)
 
Hallo,

Mijn naam is Jos en ik heb momenteel een GSX1250FA.
Ik heb nu een GSXR1100W erbij gekocht, bwjr 93 met 40.000 KM.
Blok loopt als een zonnetje.
Carburateurs zijn ultrasoon gereinigd en de benzinekraan is ook vervangen.
Ik wil de GSXR ombouwen naar naked en heb hier enkele vragen voor de ervaringsdeskundigen.

- Ik wil de huidige ( BSM open uitlaten ) vervangen door een 4 in 1. Welke uitlaatbochten van een ander type motor passen zonder ( veel ) aanpassingen op de GSXR. Of is er wellicht een verloopstuk te krijgen van 4 in 2 naar een enkele demper.
- Welke achterschokbreker past een op een ( ik meen ergens gelezen te hebben dat een schokbreker ven een GSXR 750/1000 bwjr 07, 08 zou passen ).
- Kan ik het remolie en koppelingsolie reservoir van bv een bandit 1200 zonder problemen gebruiken als ik een ander stuur monteer ( de huidige komen volgens mij scheef te staan op een recht stuur )

Ik wil zoveel mogelijk gebruikte onderdelen gaan gebruiken ivm kosten.

Uiteraard heb ik de zoekfunctie gebruikt en ben ook begonnen met doorlezen van de eerdere topics echter is dat zoveel dat hier de vragen stellen makkelijker is en waarschijnlijk ook sneller.

Ten slotte, weten jullie of het Oldskool Gixxer Topic-forum nog actief is, ik heb mij aangemeld en ook een bevestigingsmail gekregen echter is mijn account nog niet geactiveerd.

Ik zie jullie reacties graag tegemoet

Groeten

Jos
Hoi ,
Is wel eenvoudig passend te maken op een oliekoeler ,lijkt me op een W ook wel kunnen maar zeker weten doe ik dat niet ....ps beter niet een van een 1000 nemen reservoir is te hoog loopt bij een oliekoeler tegen je accubak aan
groet EZ
 
Laatst bewerkt:
QuistEFE, Lambda01 en EZvictory, alvast bedankt voor jullie input.
Nu nog kijken of iemand de uitlaatbochten vraag kan beantwoorden.

groeten

Jos
 
Zouden jullie het leuk vinden als ik een nieuw oldskool gsxr topic start?
Zodat de OP ook wat opgefleurd kan worden met wat leuke foto's bij jullie naam. En handige linkjes
Aangezien de topicstarter hier niet meer aanwezig is.
Laat maar weten mannen
Groet ez
 
Laatst bewerkt:
Een van de vorige eigenaren heeft ervoor gekozen om het thermostaathuis en dergelijke links naast het blok te monteren en niet meer onder de tank ( geen idee waarom )

full

full


Omdat ik er een naked van ga maken wil ik het hele zootje weer terugplaatsen onder de tank.


Weet iemand van jullie waar onderstaand onderdeel thuis hoort en wat dit is. In het repair manual kan ik het niet echt terug vinden.

full

full


Heeft toevallig iemand ( duidelijke ) foto's van hoe het thermostaathuis onder de tank gemonteerd is ( zou wel helpen bij het terugplaatsen.
 
Ik reed vaak twee klasses, SMB street modified bike en PSB pro street bike.

SMB: index tijd en normale kerstboom (geel, geel, geel, groen)
PSB: vrije tijd, dus snelste wint en pro kerstboom (alles geel en dan groen)

Is per klasse verschillend.
 
hallo ik zelf rij met een suzuki gsxr750 van 1991 op circuit.
de moto is al van enkele opties voorzienmaar ik zou volgend jaar een nieuw blok willen opbouwen met een wiseco 71mm pistonkit. gtraag had ik eens willen vraagen of er mensen zijn die deze hebben in hun moto. en welke aanpassingen ik eventueel nog aan het motorblok kan maken. grts jerom


ik zag in het te koop gedeelte hier op het forum een bandit 1200 blok te koop voor 300 euro .
met een paar gsxr nokkenassen en goeie carbs mischien ook leuk voor in je racer.
 
Een van de vorige eigenaren heeft ervoor gekozen om het thermostaathuis en dergelijke links naast het blok te monteren en niet meer onder de tank ( geen idee waarom )

[afbeelding]
[afbeelding]

Omdat ik er een naked van ga maken wil ik het hele zootje weer terugplaatsen onder de tank.


Weet iemand van jullie waar onderstaand onderdeel thuis hoort en wat dit is. In het repair manual kan ik het niet echt terug vinden.

[afbeelding]
[afbeelding]

Heeft toevallig iemand ( duidelijke ) foto's van hoe het thermostaathuis onder de tank gemonteerd is ( zou wel helpen bij het terugplaatsen.


Zo uit mn hoofd zat deze aan de voorkant boven de 3e cilinder van links.
Ben maandag pas weer in de buurt van de motor, dan zal k wel ff wat foto's maken.
 
Na wat speurwerk op het WWW ben ik erachter gekomen dat het spul wat aan de buitenkant van mijn blok is gemonteerd ( zie enkele posts terug voor foto's ) niets te maken heeft met de koeling ( thermostaathuis ) zoals ik eerder dacht.
Het betreft een Suzuki "pair system " gebruikt in diverse landen ( ivm emissie eisen )
Ik wist dat mijn motor geïmporteerd was, maar wist niet uit welk land.
Vermoedelijk komt deze uit de VS en daar is dit "pair system "in sommige staten verplicht.
Het is voor mij nu een kwestie van een setje afdichtplaatjes voor het blok te bestellen en het pair systeem te verwijderen.
Heeft iemand dit al eens gedaan/gezien en heeft dit gevolgen voor de afstelling van de carbs.
 
sommige bandit 1200s hebben die zooi ook .
ik heb ooit een blok gekocht met dat spul erop.
ik had toen afdicht plaatjes gemaakt om de aansluitingen aan de voorkant van de kop af te dichten
en alles eraf gegooid.
het is aleen om de uitstoot in sommige gebieden te verbeteren, verder is het nergens goed voor.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan