Oldskool Gixxer topic '85 tot 95'

Status
Niet open voor verdere reacties.
ye dat is inderdaad erg jammer. Het frame is bijv een stuk zwaarder geworden en de upside-down kan er ook wat van. Maar dit kwam wel de rijeigenschappen ten goede.

Wat ook scheelt is de uitlaat vervangen die zijn echt zwaar en bij mij de voorlampen. Daar zit echt glas voor en dat is erg zwaar.

Dus ze rijden wel beter dan de 85-86ers? Zijn ze ook sneller? Je moet al dat extra gewicht ook mee slepen natuurlijk..... Maar in die tijd waren de uitlaten zowiezo erg zwaar, dus een moderne pijp zal m zeker goed doen.
 
Dus ze rijden wel beter dan de 85-86ers? Zijn ze ook sneller? Je moet al dat extra gewicht ook mee slepen natuurlijk..... Maar in die tijd waren de uitlaten zowiezo erg zwaar, dus een moderne pijp zal m zeker goed doen.

Geen ervaring mee, maar ik ken wel verhalen dat het oude frame vooral in snelle bochten de neiging heeft om te wiebellen. De nieuwe gixxers kregen ook wat meer vermogen, maar ik vraag me of of ze ook sneller waren? Waarschijnlijk wel iets.
 
Geen ervaring mee, maar ik ken wel verhalen dat het oude frame vooral in snelle bochten de neiging heeft om te wiebellen. De nieuwe gixxers kregen ook wat meer vermogen, maar ik vraag me of of ze ook sneller waren? Waarschijnlijk wel iets.

Ik denk niet zo veel.
Maar die ouwe moek dus nie hebben, wiebelen... :X De nieuwere is wel heel stabiel? En de SRAD is zeker nog een stuk beter.
 
Ik denk niet zo veel.
Maar die ouwe moek dus nie hebben, wiebelen... :X De nieuwere is wel heel stabiel? En de SRAD is zeker nog een stuk beter.

enige wiebellen wat ik heb is het subframe, maar das niet zo erg. Tja de SRAD is een echte racer. Maar das natuurlijk geen oldskool :D
 
enige wiebellen wat ik heb is het subframe, maar das niet zo erg. Tja de SRAD is een echte racer. Maar das natuurlijk geen oldskool :D

Dat klopt. ;)
Ik vind die 'oldskool' periode echt retestrak, van alle merken als ik eerlijk ben. De motoren waren toen echt BRUUT en niet zo iel. :9~ En toen kreeg je die echte PK oorlog met de FZR1000s en ZZR1100, echte knallers!
 
enige wiebellen wat ik heb is het subframe, maar das niet zo erg. Tja de SRAD is een echte racer. Maar das natuurlijk geen oldskool :D

Heb je ook piccie van je voorkant :9~ of is die in je avatar niet van jou?
Die achterkant van het 91 model vind ik nog steeds een van de mooiere :9
 
Oud huisgenoot van me had regelmatig een 'oudere' gsxr1100 die hij dan ombouwde om er sprintraces mee te houden. Zag er erg vet uit... verlengde achterbrug enorm tandwiel en enorm verlaagd. Was niet meer gewoon om te rijden zeg maar })
Helaas had ik toen nog geen rijbewijs en nu geen pics ervan. :X
 
full

En nog een.
 
Kwam gister nog een 86'er gixxer 1100 tegen :9~ ! Is toch ineens een hele apparte verschijning :} :} schitterend... wil ooit nog wel eens zo ding hebben en houden totdat ik 80 ben.

Kijk jong... dit was de eerste SS :}
 
Ik heb niet zoveel foto`s op mijn p.c. staan dus deze maar ff dan, gsxr 750 bouwjaar 1193, blok 1994, K&N luchtfilter, WP- voorvering, gsxr1100 achtervering, TOBY stuurdemper, tockico 6 zuiger remtangen van een 2001 ZX6R, stalen remleidingen en binnenkort waarschijnlijk een paar ABM-PEAK remschijven :
0b_1_b.JPG



full
 
rij-eigenschappen tja. Ze zijn allemaal wel goed. Maar het lijkt me dat de nieuwe gewoon beter zijn dan die oude. (misschien iets maar dat is beter dan niets)

De 85 was voor die tijd wel een revolutie.

Mocht je ooit een oude gixxer aanschaffen meteen die oude fietspomp veren voor en liefst ook achter vervangen door knappe. Dat scheelt al een stuk.

Enige probleem dat ik nog heb is dat de fiets moeilijk van richting is te veranderen in zeer snelle bochten.
 
rij-eigenschappen tja. Ze zijn allemaal wel goed. Maar het lijkt me dat de nieuwe gewoon beter zijn dan die oude. (misschien iets maar dat is beter dan niets)

De 85 was voor die tijd wel een revolutie.

Mocht je ooit een oude gixxer aanschaffen meteen die oude fietspomp veren voor en liefst ook achter vervangen door knappe. Dat scheelt al een stuk.

Enige probleem dat ik nog heb is dat de fiets moeilijk van richting is te veranderen in zeer snelle bochten.

Fietspompveren? En dat moeilijke veranderen in snelle bochten zal wel door het gewicht maar vooral door het frame komen dat zo hoog loopt.
 
yep maar ik heb dat aardig kunnen verbeteren door de veren af te stellen.

Fietspompveren is eigenlijk de term voor die veelste slappe niet dempende standaard troep die er op zit ;) Teminste die up-side downs zijn standaard niet echt geweldig. Ander veertje erin (van wp, hyperpro etc) en het stuurt way beter

Ik heb geen idee hoe dat met jouw schokbrekers is?

Misschien is dit wel het probleem van je grondspeling?

P.S.

Zo'n tailraiser he, dat werkt vast wel hoor (meer grondspelling scherper sturen etc) Maar ik heb eigenlijk 2 vraagjes daarover.

1) Krijg je niet meer last van je polsen?
2) Moet je niet meer kutten met je ketting i.v.m. Het steeds strakker staan naarmate de achterbrug meer word omhoog gedrukt? En het slijten van de ketting geleider.
 
Laatst bewerkt:
als je moeite hebt met snelle bochten idd een tailrisertje proberen, of ff goedkoper hem eerst aan de voorkant stukje bij beetje door de kroonplaten laten zakken totdat je vind dat ie lekker stuurt. Dat scheelt al een heel stuk
 
yep maar ik heb dat aardig kunnen verbeteren door de veren af te stellen.

Fietspompveren is eigenlijk de term voor die veelste slappe niet dempende standaard troep die er op zit ;) Teminste die up-side downs zijn standaard niet echt geweldig. Ander veertje erin (van wp, hyperpro etc) en het stuurt way beter

Ik heb geen idee hoe dat met jouw schokbrekers is?

Misschien is dit wel het probleem van je grondspeling?

P.S.

Zo'n tailraiser he, dat werkt vast wel hoor (meer grondspelling scherper sturen etc) Maar ik heb eigenlijk 2 vraagjes daarover.

1) Krijg je niet meer last van je polsen?
2) Moet je niet meer kutten met je ketting i.v.m. Het steeds strakker staan naarmate de achterbrug meer word omhoog gedrukt? En het slijten van de ketting geleider.

Waren die vragen voor mij bedoeld? :?
Ik heb geen last met mn vering, is best zacht maar vind ik wel lekker.
 
Effe de mijne erbij zetten.
Beetje met de look gespeeld...
Technisch is ie standaart buiten de pc en k&n filter en doublebouble schermpie en open shark uitlaat .
Is van 94.
update5%20002%20(Small).jpg


 
Laatst bewerkt:
pc? Als in powercommander?

Dat kan helemaal niet met jouw fiets? bedoel je niet een dynojet kitje
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan