Redline Rider
MF veteraan
- 5 mei 2003
- 10.851
- 15
- Onderwerp starter
- #51
yep maar ik heb dat aardig kunnen verbeteren door de veren af te stellen.
Fietspompveren is eigenlijk de term voor die veelste slappe niet dempende standaard troep die er op zit Teminste die up-side downs zijn standaard niet echt geweldig. Ander veertje erin (van wp, hyperpro etc) en het stuurt way beter
Ik heb geen idee hoe dat met jouw schokbrekers is?
Misschien is dit wel het probleem van je grondspeling?
P.S.
Zo'n tailraiser he, dat werkt vast wel hoor (meer grondspelling scherper sturen etc) Maar ik heb eigenlijk 2 vraagjes daarover.
1) Krijg je niet meer last van je polsen?
2) Moet je niet meer kutten met je ketting i.v.m. Het steeds strakker staan naarmate de achterbrug meer word omhoog gedrukt? En het slijten van de ketting geleider.
Ja idd die standaard veren zijn WAAARDELOOOS!!! Vooral de achterveer. Op het circuit aardig wat oorlog gehad met dat ding , ingaande demping veels te zacht.. weinig stelmogelijkheden. Nu wat aan het stellen met de voorveer en dat gaat aardig
Je krijgt idd wel een grotere druk op je polsen, van me polsen had ik niet zozeer last.. wel van me arm spieren.. maar goed nu 4k gereden met de riser's en ben er helemaal aan gewent. Lage snelheden zijn wel een stuk minder confortabel geworden, had de risertjes eronder en merkte het meteen al... hele simpele oplossing: Harder rijden. 120 op de snelweg rijd niet lekker.. 140 kan.. maar 150/160 en daarboven is een lekkere cruise snelheid. Groot + punt is wel dat je meer grondspeling krijgt en het stuurt veeeeel lichter. Ik zou niet meer terug willen
Ketting gebeuren heb ik lekker laten zitten zoals het zat.. had hij maar geen ketting moeten worden . Heb er net een nieuw setje onderzitten dus we zullen zien hoelang het meegaat. Heb 2 tandjes achter erbij.. en ik snap niet dat ze dat niet standaard gedaan hebben.. alleen maar voordelen.. acceleratie is een stuk verbeterd . Top snelheid gelijk of zelfs paar km hoger. Wonderspul die tandwielen