Oldskool Gixxer topic '85 tot 95'

Status
Niet open voor verdere reacties.
yep maar ik heb dat aardig kunnen verbeteren door de veren af te stellen.

Fietspompveren is eigenlijk de term voor die veelste slappe niet dempende standaard troep die er op zit ;) Teminste die up-side downs zijn standaard niet echt geweldig. Ander veertje erin (van wp, hyperpro etc) en het stuurt way beter

Ik heb geen idee hoe dat met jouw schokbrekers is?

Misschien is dit wel het probleem van je grondspeling?

P.S.

Zo'n tailraiser he, dat werkt vast wel hoor (meer grondspelling scherper sturen etc) Maar ik heb eigenlijk 2 vraagjes daarover.

1) Krijg je niet meer last van je polsen?
2) Moet je niet meer kutten met je ketting i.v.m. Het steeds strakker staan naarmate de achterbrug meer word omhoog gedrukt? En het slijten van de ketting geleider.

Ja idd die standaard veren zijn WAAARDELOOOS!!! Vooral de achterveer. Op het circuit aardig wat oorlog gehad met dat ding B| , ingaande demping veels te zacht.. weinig stelmogelijkheden. Nu wat aan het stellen met de voorveer en dat gaat aardig :)

Je krijgt idd wel een grotere druk op je polsen, van me polsen had ik niet zozeer last.. wel van me arm spieren.. maar goed nu 4k gereden met de riser's en ben er helemaal aan gewent. Lage snelheden zijn wel een stuk minder confortabel geworden, had de risertjes eronder en merkte het meteen al... hele simpele oplossing: Harder rijden. 120 op de snelweg rijd niet lekker.. 140 kan.. maar 150/160 en daarboven is een lekkere cruise snelheid. Groot + punt is wel dat je meer grondspeling krijgt en het stuurt veeeeel lichter. Ik zou niet meer terug willen

Ketting gebeuren heb ik lekker laten zitten zoals het zat.. had hij maar geen ketting moeten worden ;) . Heb er net een nieuw setje onderzitten dus we zullen zien hoelang het meegaat. Heb 2 tandjes achter erbij.. en ik snap niet dat ze dat niet standaard gedaan hebben.. alleen maar voordelen.. acceleratie is een stuk verbeterd :} . Top snelheid gelijk of zelfs paar km hoger. :} Wonderspul die tandwielen ;)
 
full
 
aha dus alleen maar lof :D

Tja inderdaad die tandwiel snap ik ook niet. Mijne loopt iets minder hard, maar de acceleratie die je er voor terug krijg is o zo fijner
 
Ik schaam me :o dat ik dit topic nu pas lees. Ben zelf eigenaar van de allereerste gixxer 750 '85 en dat ding rijdt nog steeds het licht onder mijn lijf vandaan. No way dat ik hem ooit ga inruilen i.v.m. stijgende cataloguswaarde etc.

Ik zit nu op mijn werk, vanavond zal ik effe een piccie plaatsen.
 
Laatst bewerkt:
Redline wat voor banden heb jij er trouwens onder liggen? Voor die van mij zijn namelijk niet veel merken 'leverbaar'. Heb nu net een nieuwe Dunlop aan de achterkant erop gezet.
 
Ja idd die standaard veren zijn WAAARDELOOOS!!! Vooral de achterveer. Op het circuit aardig wat oorlog gehad met dat ding B| , ingaande demping veels te zacht.. weinig stelmogelijkheden. Nu wat aan het stellen met de voorveer en dat gaat aardig :)

een stuk minder confortabel geworden, had de risertjes eronder en merkte het meteen al... hele simpele oplossing: Harder rijden. 120 op de snelweg rijd niet lekker.. 140 kan.. maar 150/160 en daarboven is een lekkere cruise snelheid. Groot + punJe krijgt idd wel een grotere druk op je polsen, van me polsen had ik niet zozeer last.. wel van me arm spieren.. maar goed nu 4k gereden met de riser's en ben er helemaal aan gewent. Lage snelheden zijn wel t is wel dat je meer grondspeling krijgt en het stuurt veeeeel lichter. Ik zou niet meer terug willen

Ketting gebeuren heb ik lekker laten zitten zoals het zat.. had hij maar geen ketting moeten worden ;) . Heb er net een nieuw setje onderzitten dus we zullen zien hoelang het meegaat. Heb 2 tandjes achter erbij.. en ik snap niet dat ze dat niet standaard gedaan hebben.. alleen maar voordelen.. acceleratie is een stuk verbeterd :} . Top snelheid gelijk of zelfs paar km hoger. :} Wonderspul die tandwielen ;)

ik heb voor 2 kleiner gedaan, trekt net f lekkerder dan, en die achterveerprobleemen had ik ook, ik heb er een achterdemper van een 1100 ingezet, ff meer stelmogelijkheden.

en te lui om een paar risers te monteren, dus heb ik hem 1cm van voren laten zakken
 
Nou dan moet ik mijzelf en mijn gixxer hier ook maar even introduceren ;)

full


Mijn 95-er is voor zover ik weet nog geheel standaard.. heb idd ook het probleem met de achtervering.. maar krijg hem nog niet veel beter :X :X

Maar het blijft een heerlijke fiets.. heb hem nu 5 weken en begin me er steeds lekkerder op te voelen!!

Kleine knippers voor voor en achter liggen te wachten maar moeten er nog op.. verder wil ik nog stalen remleidingen, ander ruitje, leuk dempertje, taartschep eraf en go on :P

Maar eerst moet me tank over gespoten worden voor de winter want mijn medemens vond het nodig er 2 flinke krassen in te zetten :( en het geld groeit me helaas niet op de rug.. dus de rest zal nog even moeten wachten
 
Ik schaam me :o dat ik dit topic nu pas lees. Ben zelf eigenaar van de allereerste gixxer 750 '85 en dat ding rijdt nog steeds het licht onder mijn lijf vandaan. No way dat ik hem ooit ga inruilen i.v.m. stijgende cataloguswaarde etc.

Ik zit nu op mijn werk, vanavond zal ik effe een piccie plaatsen.

'85er gixxer :9~ :}

Ik rij zelf met voor een diablo corsa en achter een diablo... rij nu tijdelijk met een BT020 achter omdat ik die nog had liggen.. maar dat is niet echt wat

Diablo's zijn echt super!!! Banden geven je zoveel vertrouwen grip en gevoel :} :} :}


Heeft iemand trouwens ervaring met een dynojet kitje/losse K&N Filer op z'n gixxer
 
Laatst bewerkt:
Ketting gebeuren heb ik lekker laten zitten zoals het zat.. had hij maar geen ketting moeten worden ;) . Heb er net een nieuw setje onderzitten dus we zullen zien hoelang het meegaat. Heb 2 tandjes achter erbij.. en ik snap niet dat ze dat niet standaard gedaan hebben.. alleen maar voordelen.. acceleratie is een stuk verbeterd :} . Top snelheid gelijk of zelfs paar km hoger. :} Wonderspul die tandwielen ;)

Volgens mij is dat natuurkundig gezien onmogelijk dat je door en groter achtertandwiel te plaatsen een grotere acceleratie hebt EN een hogere topsnelheid.
:+

Maar ik weet wat je bedoelt, heb zelf 4 tanden groter achter erop zitten. Topsnelheid is omlaag gegaan. Maar gaan als een raket :}

Zowieso helpt een goede afstelling met de juiste spullen het rijplezier enorm te verhogen.
 
Volgens mij is dat natuurkundig gezien onmogelijk dat je door en groter achtertandwiel te plaatsen een grotere acceleratie hebt EN een hogere topsnelheid.
:+

Maar ik weet wat je bedoelt, heb zelf 4 tanden groter achter erop zitten. Topsnelheid is omlaag gegaan. Maar gaan als een raket :}

Zowieso helpt een goede afstelling met de juiste spullen het rijplezier enorm te verhogen.

Jawel kan wel :P

Normaal gesproken rij je in ze 6 @ top speed laten we zeggen 11k toerenbegrenser hakt erin bij 12.5k de motor is levert alleen niet genoeg kracht om al ze toeren te benutten.. zou je nou van een berg afrijden dan heb je wel weer wat aan de extra toeren. Nu met 2 tandjes extra is hij sneller op ze top en loopt een tikje harder (paar km) Dit komt omdat hij nu meer kracht in ze 6 heeft en beter ze vermogen kan benutten. Loopt nu 12K (denk toenamen van +/- 1k) op ze top dus denk dat als ik nog een tandje erbij zou doen de topsnelheid gelijk zou blijven... maar zit dan wel op top in ze toerenbegrenser.

Zelfde als dat je met harde tegenwind op een dijk fiets en alleen een zware versnelling heb.. als je een lichtere versnelling zou hebben zou je harder gaan. Als je daarin tegen weer een te lichte heb.. kan je jezelf de tering in trappen harder zal je niet gaan.
 
Volgens mij is dat natuurkundig gezien onmogelijk dat je door en groter achtertandwiel te plaatsen een grotere acceleratie hebt EN een hogere topsnelheid.
:+

Maar ik weet wat je bedoelt, heb zelf 4 tanden groter achter erop zitten. Topsnelheid is omlaag gegaan. Maar gaan als een raket :}

Zowieso helpt een goede afstelling met de juiste spullen het rijplezier enorm te verhogen.

heeey kerel !

Heb zelf achter ook een paar tandjes groter erop gezet laatst
dacht 3 (of 4 tandjes)
verschil is echt heeeeel goed te merken !

Topsnelheid rijd je toch nooit, hooguit een keer in Duitsland op de snelweg om te kijken hoe hard het gaat.
Harder optrekken is mij echt veel meer waard!


Hierbij ook nog een foto'tje van mijn '95-er

veranderingen t.o.v. een orginele GSX-R

* kleine (zwarte) knipperlichten voor en achter
* bubble kuipruitje in tranparant grijs (kan niet op de orginele naam komen)
* bleer pijp eronder
* omhulsel van redbull blikje om het potje aan de rechter achterkant :)
* Philips bluelight koplamp erin, geeft superlicht! (kameraden herkennen me ook zo meteen aan de kleur v/d lamp *D

schuinvoor.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hier een foto van mijn '85er GSX-R, hij heeft er nu 43.000km opzitten en ik :] er in de maanden Maart tot November indien mogelijk dagelijks mee.
Ik ben er dan ook 200% over tevreden :} en het is voor mij dan ook niet verwonderlijk dat mijn volgende motor zeker weer een GSX-R zou worden (750 of 1000).

Zie attachment voor foto :9

Bijlage: DCP_0592-klein.JPG
 
Laatst bewerkt:
Hier een foto van mijn '85er GSX-R, hij heeft er nu 43.000km opzitten en ik :] er in de maanden Maart tot November indien mogelijk dagelijks mee.
Ik ben er dan ook 200% over tevreden :} en het is voor mij dan ook niet verwonderlijk dat mijn volgende motor zeker weer een GSX-R zou worden (750 of 1000).

Zie attachment voor foto :9
Wat onwijs gaaf dat er nog een '85-er rondrijdt hiero!! Mooi plaatje ook, jouw kuipdelen zien er wel stukken beter uit dan die van mij. Ik wil wel een plaatje posten, maar krijg hem niet kleiner dan 500k :(

Ik zie trouwens ook dat je je duozitje vervangen hebt.
 
Yup.. kom er geregeld ;) Heb jou naam ook horen vallen ja van jess...

kom binnekort wel weer ff langs, maar ik moet eerst ff een paar gaatjes in mijn radiateur repareren. Ik heb nu ff een gpz500 van een maatje als leenfiets, maar ja, daar ga je eerlijk gezegd ook niet voor je lol een rondje akermaat mee doen
 
Even klooien maar het is gelukt. Hier is mijn prototype :+

Wow Mack, jou gixxer mag er zeker nog zijn, ziet er goed uit
206.png

En de verschillen ... tja ik zie er wel een paar maar dat is meer omdat die van jou toch nog wel een tikkie orgineler
49.gif
is gebleven in de loop der jaren dan de mijne!
Btw tnx voor het posten van de foto van mijn motor :}
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan