Olie onder mijn nieuwe motor

santacruz

MF'er
17 aug 2007
44
0
tilburg
Onder mijn motor ligt s'ochtends soms een plas(je) olie, even gevoeld waar het vandaan kwam en het komt bij mijn schakelpookje vandaan. Nu ben ik alles behalve technisch en weet ik nog net waar ik de benzine in moet doen :) maar is dit iets normaals bij een nieuwe motor?? En zo niet, kan ik daar zelf iets aan doen?

het gaat om een Aprilia Shiver met 230 km gereden.
 
Onder mijn motor ligt s'ochtends soms een plas(je) olie, even gevoeld waar het vandaan kwam en het komt bij mijn schakelpookje vandaan. Nu ben ik alles behalve technisch en weet ik nog net waar ik de benzine in moet doen :) maar is dit iets normaals bij een nieuwe motor?? En zo niet, kan ik daar zelf iets aan doen?

het gaat om een Aprilia Shiver met 230 km gereden.


Waarom zou je daar iets zelf aan doen? je hebt toch garantie?
Dus terug naar de dealer.
 
Juist..... *hup* terug naar de dealer!!

Het is ook moeilijk te zeggen waar die lekkage dan vandaan komt.
Onder het schakelpookje is onder het blok.... het kan dus heel ergens anders vandaan komen en vervolgens langs de kant van je schakelpookje erlangs lopen.

Oliefilter niet goed vast?(Meen dat aprilia klemmetjes heeft i.p.v. een opschroef filter)
Meest voor de hand liggende ook, aangezien ze die er nog wel opschroeven bij een nieuwe fiets.

Lekkage vanuit de carterpan lijkt me sterk bij een nieuwe motor.

Controleer wel even de achterband wanneer je naar de dealer rijd, het zou zonde zijn als je tijdens dat ritje op je gezicht gaat, dan is er namelijk niets meer aan te tonen ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan