Olie sensor XV1000

IMG_20200607_210507.jpg
 
Precies die inderdaad. Maar het is een olieniveau sensor zoals al aangegeven. Er wordt op de motor dus géén druk of temperatuur gemeten. Dekseltje eraf en sensor eruit... kan vast zitten.
 
Dat zal best, ik heb de niveaumeter laten vertrekken en het alu deel voorzien van een temperatuursensor... Heb ik meer aan op circuit :t En oliedruk gaat er ook nog komen, kan heel eenvoudig in de banjobout aan de cilinderkoppen. Maar deze blokken leveren niet zo heel veel oliedruk. Zou best wat meer mogen zijn...
 
omdat het sensorttje dat ik nu heb gemonteerd eigenlijk al bij 1,5 bar ofzo (weet het niet meer 100% zeker) zou moeten schakelen... en dat gebeurt niet. En nou is de hele construktie van de cilinderkop wel degelijk gemaakt, maar het is geen spatsmering zeg maar. Er is wel degelijk oliedruk nodig om het niet in de soep te laten lopen.
 
omdat het sensorttje dat ik nu heb gemonteerd eigenlijk al bij 1,5 bar ofzo (weet het niet meer 100% zeker) zou moeten schakelen... en dat gebeurt niet. En nou is de hele construktie van de cilinderkop wel degelijk gemaakt, maar het is geen spatsmering zeg maar. Er is wel degelijk oliedruk nodig om het niet in de soep te laten lopen.
Op welk toerental?
De constructie van het blok bepaald de oliedruk.
Sommige blokken lopen direct kapot bij 1.5Bar en andere blokken komen nieuw uit de fabriek rollen met een ideale oliedruk (warm) van 1.5bar bij het toerental van opgegeven vermogen.

Als je graag veel oliedruk wil zien moet je 15w60 gebruiken maar je oliedebiet zal (gevaarlijk) laag zijn.
 
stationair schakelt hij in ieder geval niet, toen ik dat merkte heb ik het verder niet aangesloten.... Maar laat ik het zo zeggen, ik zou het niet erg vinden als er wat meer druk zou zijn.
Ik ga nu een tweede blok opbouwen voor de circuit brommert en dat krijgt wel een pak meer vermogen _O- (Absoluut gezien nog steeds marginaal natuurlijk) Maar het oliepompje is wel een ding dat ik serieus ga bekijken wat daar mogelijk is (ik heb die van de XV1100 er al inzitten). Iets meer druk en flow is een geruststelling.

Appart elektrisch pompje voor de oliekoeler zit er ook al op. En zo blijf je bezig ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan