Oliekenners meld u

Ik frituur in de schuur, want als ik in de olie ga zitten wordt het zo'n rotzooi :+

@TS: Waarom stop je niet meteen als je lampje gaat branden?
Mijn nichtje reed ook nog even 2 km langszaam door met de auto toen het lampje ging branden, want ze was bijna bij haar werkt. Gevolg: 2500 euro schade: motor uitbouwen, andere kop en carterpan, enz.

Let me rephrase myself... Ik zag het lampje branden, toen ben ik ongeveer 300 meter door gereden. Ik ben gestopt en heb even twee minuten gewacht, ik heb de motor weer gestart, het lampje brandde niet en ik ben zo weer naar huis gereden. Thuis heb ik het oliepeil gecheckt.
 
Zoals gewoonlijk wordt er weer een hoop onzin beweerd. :(

Alle soorten en viscositeiten motorolie zijn mengbaar, dit is wettelijk geregeld.
De motor ondervindt hiervan geen schadelijke gevolgen, diet in viscositeit en niet in dopes. :)
Bijvullen met dezelfde olie is wel beter, maar het scheelt niet veel. :)

Dat wilde ik dus ook zeggen, wachtte alleen ff of er mogelijk een nieuwe uitleg was die ik niet kende......

Het gebruik van volsyntheet in een blok dat al langere tijd op halfsynth. of mineraal draait wordt overigens niet aangeraden. Maar da's een ander verhaal.
 
Ik lees het verhaal van TS en realiseer me nu pas dat je een R1 hebt.....

Da's een Yamaha...... en die hebben geen oliedruksensor, maar een niveaumeter. Ze staan er bij Yammie motoren om bekend dat ze snel vals alarm geven. Probleem is dat na een langere rit veel olie bovenin het blok terecht komt. Dan gaat de sensor alarm geven.

De kans is dus vrij groot dat dat bij jou ook gebeurd is. Vandaar dat ie geen alarm gaf toen je even gewacht had, want dan zakt de olie weer naar beneden.
Een oplossing is er íets meer olie in te gooien (een paar cc) boven het max niveau.
 
Ik lees het verhaal van TS en realiseer me nu pas dat je een R1 hebt.....

Da's een Yamaha...... en die hebben geen oliedruksensor, maar een niveaumeter. Ze staan er bij Yammie motoren om bekend dat ze snel vals alarm geven. Probleem is dat na een langere rit veel olie bovenin het blok terecht komt. Dan gaat de sensor alarm geven.

De kans is dus vrij groot dat dat bij jou ook gebeurd is. Vandaar dat ie geen alarm gaf toen je even gewacht had, want dan zakt de olie weer naar beneden.
Een oplossing is er íets meer olie in te gooien (een paar cc) boven het max niveau.

Die hebben idd een niveaumeter, alleen dan moet je wel olie hebben om je niveau bij te vullen ;)
 
Ik frituur in de schuur, want als ik in de olie ga zitten wordt het zo'n rotzooi :+

@TS: Waarom stop je niet meteen als je lampje gaat branden?
Mijn nichtje reed ook nog even 2 km langszaam door met de auto toen het lampje ging branden, want ze was bijna bij haar werkt. Gevolg: 2500 euro schade: motor uitbouwen, andere kop en carterpan, enz.

|( Het zal je vriendin maar zijn met jouw auto.
 
Laatst bewerkt:
Oh ja, zondag was motoport Den Bosch open. Dus daar heb ik olie kunnen halen. Die dag heb ik nog lekker kunnen rijden :P
 
Let me rephrase myself... Ik zag het lampje branden, toen ben ik ongeveer 300 meter door gereden. Ik ben gestopt en heb even twee minuten gewacht, ik heb de motor weer gestart, het lampje brandde niet en ik ben zo weer naar huis gereden. Thuis heb ik het oliepeil gecheckt.

Oke, dat zou ik ook doen. Ik dacht dat je niet was gestopt.

@ D@ve: wat dan? :9
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan