Dat is waar ik ok aan zat te denken. Zo'n ding heet een peltier elementAls je echt koelte wil toevoegen (natuurkundig: Warmte wil onttrekken) is het misschien een idee om een halfgeleider-koelelement uit een 12V auto koelbox te combineren met een zig-zag koperbuis er tegenaan. Dan heb je minder last van de omgevingstemperatuur. Dan heb je echt iets dat koelt... Zet er voor mij maar een biertje tegenaan
brandstof is al behoorlijk onderkoeld als t wordt ingespoten/ de carburateur in komt, he zal je brandstof IN je tank moeten afkoelen, dus voor t je systeem in komt..
Vlak voor de boel gaat sputteren (afgelopen zomer in Spanje bijv.) voel je in de knieën dat de brandstof in de tank goed opwarmt. Het probleem is er nooit met een volle tank, maar vanaf 1/2 leeg. Het helpt niet dat de brandstofpomp onder de tank (niet er in) zit en dus lekker verwarmd wordt door de cilinders. De slangen lopen in een lus onder de tank / boven het blok en via de injectoren (binnenkant cilinders) door en worden ook echt heet op de tast. Als ik na dit probleem desnoods maar 1 liter koude benzine tank en de pomp 2 of 3x laat primen, werkt alles weer prima. Lijkt heel erg op Vapour lock symtomen in mijn ogen.
Hoe doen andere guzzi rijders dat dan ? Of bedoel je met een oer marreli zo een die op b.v. de duc 851 zaten ?
Dan zou ik de pomp in tank bouwen.
Een ding begrijp ik niet...er zit dus een benzinepomp en injectie op, is je drukregelaar niet helemaal in orde???, want bij vloeistof onder druk verhoog je ook het kookpunt, dus bij 3 bar zou je benzine helemaal niet mogen "koken" en een vapour lock mogen veroorzaken
Bij mij Guzzi V11 had ik vergelijkbare symptomen. Uiteindelijk bleek de elektrische aansluiting van de elektrische benzinekraan de oorzaak. Bij het onderhoud ging de tank eraf, en rustte dan op de draadjes van de elektrische benzinekraan. Deze kwetsbare draden konden daar niet goed tegen. Gevolg: bij warme motor viel de elektrische bekrachtiging/aansturing uit, en ging de benzinekraan niet open, en moest de benzinepomp extra hard werken om er toch wat benzine door heen te krijgen. De benzinedruk was ok, het benzinedebiet echter niet.
Achteraf, na het plaatsen van een nieuwe kraan, klonk de pomp ook veel beter bij warme motor. Veel minder een hoog (astmatisch) gepiep/geluid.
Of jouw Guzzi ook een dergelijke elektrische benzinekraan heeft, weet ik natuurlijk niet.
Nogmaals, de symptomen die je beschrijft had ik ook, maar alleen bij een goed warme motor. Geen leuke momenten ermee beleeft o.a. op de drukke Parijse peripherique en in de file op de bergpas (bergop) richting Andorra.