Hallo,
Ik heb momenteel een olieverbruik van 1 op 1000km.
Voor 2000km geleden zijn er wat veranderingen geweest waaronder een niuwe cilinder en zuiger.
De de nieuwe zuiger heeft een compressieveer en een olieschraapveer.
De cilinder is met nicasil behandelt en hiervoorhad vrijwel geen olie verbruik.
Zaterdag de cilinder en zuiger weer er afgehaalt en het spul bekeken.
Hierbij was de zijkant van de compressieveer nog licht grijs, dus niet glimmend.
Ik krijg het idee hierbij dat het spul nog lang niet is ingereden.
Tevens twijfel ik of de compressieveer wel goed zit, er moet ergens een markering op staan voor boven of onderkant.
Deze heb ik toen der tijd niet gevonden dus zo in elkaar gezet.
Gevoelsmatig denk dat de compressie niet echt verkeerd is .(moet 1 op 12.5 zijn)
Maar ja ik weet niet wat er gebeurd als je de compressieveer eventueel verkeerd er op zet.
Wie weet raad?
Alvast bedankt,
Henk67
Ik zou toch weer van de RS4 af gaan (toch synthetisch ?) en weer de goedkope olie gaan rijden.@Damed,
Laatste 1000km gebruik ik Castrol rs4 olie, daarvoor goedkope motorolie.
De eerste 1000km rustig aangedaan ,daarna gasgegeven.
Bij 1500km last van detoneren(misschien door koolaanslag?) additief in de benzine toegevoegd en overgeschakeld op Super benzine.
Sindsdien geen last meer van gehad.
Kwamlt een klein beetje zwarte rook.
Henk67
Dat zijn nog eens diameters, ik was 50cc cilinders gewend 40mm boring en 0.03 mm marge (Was wel 2-takt)@Damed,
Het is een ruil cilinder, de nieuwe cilnder is opgeboord van 100mm naar 102mm met de daarbij behoordende zuiger.
In principe is wat dat betreft alles nieuw, of ze moeten fouten hebben gemaakt, maar de cilinder ziet er te goed uit en heb ik genoeg compressie lijkt mij oke.
Ga wel super tanken,daarvoor is het kitje te duur.(2100 euro)
Henk67