Ombouw GSXR750W 92

Bedankt voor het compliment, betreft de sleutel zie ik het wel , was een oud ding.
Gr
Ps. wat denk jij van een goudkleurig tandwiel, do or don't ?
 
Goede dag,

Vorige week ben ik naar Gerard geweest , was erg leuk om eens wat gezichten achter de motoren t leren kennen, en ik heb er weer wat ideeen opgedaan.

Ik ben begonnen aan een nieuw koelvloeistof reservoir, nu ligt het originele reservoir gekanteld onder het zadel, werkt wel, niet mooi en niet handig.

Nu heb ik een vraag aan jullie:

Het reservoir met steun heb ik inmiddels gemaakt.
full

full


Hoe zouden jullie de aan sluitingen voor aan en afvoer maken ?, onder en boven zitten kunststof doppen, onder wordt vast gezet of dicht gelast, bovenzijde moet open kunnen.

Ik heb ook een iets gelezen dat de aanvoer slang die aan de bovenzijde erin gaat helemaal door moet lopen tot onder in het reservoir.

Kunnen jullie mij adviseren aub.

Ik hoor het graag.
 
Inmiddels heb ik , na lang twijfelen, het nieuwe tandwiel en de remschijf achter goudkleurig gespoten.

Vanaf de zijkant vond ik de motor nog wat kleur missen vandaar dat ik witte wheel striping heb aangebracht, volgende winter spuit ik de wielen compleet wit.

full

full
 
pff volgens mij ben of jij of de vorige eigenaar flink bezig geweest met het frame strak te maken en te polijsten ofniet? :P
 
Zo ben ik weer. Bij mijn laatste rit net voor mijn vakantie kreeg ik pech met de motor, hij zat vast in zijn eerste versnelling.
Na het inwinnen van de nodige informatie ging ik eerst kijken of de schakelwals niet kapot was.
Deze is te vinden achter de koppelingsplaten.
Ik ben niet technisch, maar niet bang om ergens aan te beginnen. Met hulp ben ik eraan begonnen.

Nadat ik de koppelingsplaten en het koppelingshuis had verwijderd kwam de wals in beeld, deze was alleen niet makkelijk te verwijderen. Gelukkig was dit niet nodig want we zagen dat er iets met de schakelhevel niet helemaal goed zat.

full

full


Het palletje, waarmee de wals wordt bediend, wat in de hevel hoorde was eruit. Pfff dat viel gelukkig mee.
De schakelas had dus iets te veel speling. Aan de zijde bij het schakelpookje zit op de as een revet met een borgveer, deze revet hebben vervangen door een 0,5 mm dikkere revet, nu heeft hij toch nog wat benodigde speling.

full


Pakking kon ik gelukkig hergebruiken, klus geklaard en weer wat geleerd vandaag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan