Onbetrouwbare motorzaken Topic

wha....ik herken genoeg in die ervaring wat betreft Kobo. Tis inderdaad een beetje vreemd dat iemand 1 post doet...maar qua inhoud ben ik het wel roerend met diegene eens.
Toch een bedrijf met 4.3 sterren uit 5 volgens google reviews.. En dan heb je d'r altijd iemand die voor 500 euro een motor uit 1983 koopt en dan gaat huilen over zijn problemen..

Sorry hoor, maar dit topic uit 2005 mag van mij betreft gesloten worden. Te makkelijk om je negatief uit te laten zonder dat de ander zich kan verweren.

1615308804006.png
 
Toch een bedrijf met 4.3 sterren uit 5 volgens google reviews.. En dan heb je d'r altijd iemand die voor 500 euro een motor uit 1983 koopt en dan gaat huilen over zijn problemen..

Sorry hoor, maar dit topic uit 2005 mag van mij betreft gesloten worden. Te makkelijk om je negatief uit te laten zonder dat de ander zich kan verweren.

Bekijk bijlage 1605520
Die ander kan zich hier prima verweren. Sommigen zijn zo verstandig om dat te doen, andere zijn zo verstandig om dat niet te doen
 
Die ander kan zich hier prima verweren. Sommigen zijn zo verstandig om dat te doen, andere zijn zo verstandig om dat niet te doen
Nou, dat vind ik niet. Als je bij iedereen die zich in het ongelijk gezet voelt en die zich hier op het forum eenzijdig uitlaat over wat hem/haar is overkomen en daarbij stemming kweekt door hem of hun werknemers "ordinaire dozenschuiver met nul respect voor klanten" noemt dan kun je nog wel even. En dat omdat er een voorpoot lekt (die van mij lekt ook, eens in de 2 weken een lapje er langs op, klaar) wat natuurlijk kan gebeuren en dan roept dat hij en er met "nog minder respect voor de veiligheid (van de) mensen (die) op een proefrit gestuurd worden". Boude uitspraken voor iemand die 1x ergens is geweest en uiteindelijk waarschijnlijk zelf niets gekocht heeft. Omdat-ie iets wilde hebben wat toevallig net verkocht was.
Als je als verkoper/dealer/garagist dan elke keer moet reageren omdat iemand met z'n tere zieltje hier komt uithuilen dan kun je nog wel even.

Als je wat te janken hebt doe je dat maar bij degene bij wie je begonnen bent met janken, maar niet achter de rug om iemand en/of zijn bedrijf brouilleren omdat je je gelijk niet kan krijgen of halen. Daarom vind ik dit topic niet zo kies.
 
Nou, dat vind ik niet. Als je bij iedereen die zich in het ongelijk gezet voelt en die zich hier op het forum eenzijdig uitlaat over wat hem/haar is overkomen en daarbij stemming kweekt door hem of hun werknemers "ordinaire dozenschuiver met nul respect voor klanten" noemt dan kun je nog wel even. En dat omdat er een voorpoot lekt (die van mij lekt ook, eens in de 2 weken een lapje er langs op, klaar) wat natuurlijk kan gebeuren en dan roept dat hij en er met "nog minder respect voor de veiligheid (van de) mensen (die) op een proefrit gestuurd worden". Boude uitspraken voor iemand die 1x ergens is geweest en uiteindelijk waarschijnlijk zelf niets gekocht heeft. Omdat-ie iets wilde hebben wat toevallig net verkocht was.
Als je als verkoper/dealer/garagist dan elke keer moet reageren omdat iemand met z'n tere zieltje hier komt uithuilen dan kun je nog wel even.

Als je wat te janken hebt doe je dat maar bij degene bij wie je begonnen bent met janken, maar niet achter de rug om iemand en/of zijn bedrijf brouilleren omdat je je gelijk niet kan krijgen of halen. Daarom vind ik dit topic niet zo kies.
Oh de ironie. En dan blijven vragen om een slotje.

Er is hier ruimte voor hoor en wederhoor. MF-ers zijn over het algemeen doorgwinterde internetters en kunnen prima inschatten wat de waarde is van de post van iemand die zich aanmeldt, in zijn eerste post zijn gal spuwt en nooit meer terugkeert. Daar hoef je een topic niet voor te sluiten, er zijn hier prima voorbeelden van zaken die terecht te kakken worden gezet en prima voorbeelden van zaken die na het doen van hun verhaal juist in algemene achting zijn gestegen.

En iemand een proefrit laten maken op een motor met USD vork met lekkende keerring moet je als motorzaak niet willen. Aan de andere kant zegt dat voor de potentiële koper genoeg over de verkoper. En jouw vork is niet lek, die zweet, anders redt je het niet met 1 keer in de 2 weken een lapje er langs halen.
 
Ik kan me de reactie van OP (her-OP?) wel voorstellen. Zelf ook eens telefonisch een afspraak (niet bij KOBO) gemaakt om 3 dagen later een BMW occasion te gaan bekijken. Precies de uitvoering en kleurstelling die ik wilde hebben, rijden er maar weinig van rond. "ja hoor, we zorgen dat hij klaar staat!"

Dan de dag: 180 kilometer gereden, wordt verwelkomd in een mooie zaak. Eerst een lang verkoopgesprek door een kerel die niet al teveel van de motor af wist... Oke, whatever. Mijn inruiler kreeg ik zo ongeveer de oud-ijzer waarde voor aangeboden. Nou ja, dan verkoop ik hem zelf wel als de BMW bevalt. Mijn inruiler was een populair model en in perfecte staat.

Visueel even kort de motor bekeken (tussen de andere motoren in). Leek in orde, zag er gepoetst en strak uit, met uitzondering van een spinnenweb aan de koppelingshendel. Ik stap op en na nog twee minuten rijden stap ik af. Ik vond het echt bagger rijden, even beter in het licht inspecteren. De voorvork was zo lek als een mandje en de banden waren zo gebarsten en uitgedroogd dat ik verbaasd was dat er nog lucht in bleef zitten. Is dat nu een motor klaarzetten? Het betrof nog wel een Motorrad dealer!

Ook die zaak heeft op het moment van schrijven 4,4 sterren op google. Misschien hebben ze hun zaakjes normaal wel op orde en ging het bij deze motor toevallig helemaal mis. Dat kan natuurlijk. Toch heb ik aan de hele ervaring zo'n nare smaak over gehouden dat ik die zaak nu mijd. Wel zijn ze inmiddels Motorrad dealer-af. Doe met die info wat je wilt...
 
Ik denk toch niet dat ze een motor in concoursstaat brengen als die binnenkomt. Je krijgt hem zoals die ingeleverd wordt. Afwegend: ze gaan denk niet even een balhoofdlager banden remmen en keerringen vervangen om een proefrit een proefrit te maken. Waarschijnlijk kan je daarna bij de prijsbepalende kampvuurgesprekken wel over onderhandelen. Waar ik mijn barrels koop word ik op de hoogte gehouden van de frikandel z'n gebreken en zo krijg ik ze mee.
 
Dat ding zwabberde erger dan m'n tante met carnaval...

Tuurlijk, een motor hoeft niet perfect te zijn. Grote motorzaken kunnen moeilijk hun gehele assortiment 24/7 in concoursstaat houden inderdaad, maar als het gevaarlijk wordt vind ik dat niet oké. Ik was verdomme meer bezig met niet crashen in een flauwe bocht in een 30 zone dan met het verkeer.

Oude bandjes kan ik me voorstellen, maar de gehele combinatie vind ik kwalijk. De smurrie die uit de vork kwam was niet te missen. Of er nog meer mis mee was? Geen idee. Naar de lulverhalen luisterde ik niet meer. Ik was nogal onthutst weer op m'n eigen motor gestapt en zo snel mogelijk van die zaak weggereden.
 
Er is toch iemand die het zover heeft làten komen geweest... tsja, dan wordt APK wel voor de hand liggend...

Hij kan de naam van zijn zaak nog veranderen in Jet Motors...
 
Het is toch een welles-nietes dingetje. "Ik heb bij A dit meegemaakt en ben toen naar B gegaan" Waarop gereageerd wordt met "Nou, ik heb bij B precies hetzelfde meegemaakt wat jij bij A had, en heb niets dan lof voor A!".
Tuurlijk zitten er boefjes bij. Iedereen verkoopt wel eens wat en houdt eventuele ellende stil. Anders verkoop je niks. Waarom ruil je je auto in? Toch ook omdat je weet dat er wellicht kostenposten aan zitten te komen?

Jammer genoeg biedt de Nederlandse wet- en regelgeving ruimte voor bijvoorbeeld gesjoemel met total-loss wrakken en zo, en inderdaad, je gaat een inruiler ook niet eerst helemaal tip-top maken, want er moet ook geld verdiend worden. En steek je er tijd en geld in dan wordt-ie weer te duur voor een occasion.

En inderdaad, als je e.e.a. wil vastgelegd hebben, dan wordt een APK voor motoren wel erg voor de hand liggend.

En niet om het even, maar wie zegt dat "de voorvork die zo lek als een mandje was, waarna "T" alsnog voor een proefrit weggestuurd werd" ook misschien een doorzweter was waar al een tijdje geen lapje overheen gehaald was?

Je bent er zelf bij, of je neemt iemand mee die verstand van zaken heeft. En ja, voor een hoop geld mag je best wat verwachten. Maar om iemand een ordinaire dozenschuiver (en heb hier en daar ook al wat geslachtsdelen voorbij zien komen) te noemen in alle anonimiteit is te makkelijk. Dat noem ik stemming kweken. Dat begint te lijken op een rel tussen Geer en Goor.
 
Ach das gewoon emotie. Overkomt de beste als je (vindt dat je) narigheid is overkomen.
Doorheen leren prikken.

Ik snap dat die meneer niet echt op ordinaire wijze met dozen aan het schuiven is geweest.
 
Weet je wat het is, je komt kijken naar een brommer die jij leuk vind, de verkoper heeft er een prijs aangehangen die hij reëel acht in die aangeboden staat, zit je te ver uit elkaar dan houdt het gewoon op, verder zoeken en niet hier komen janken dat de motor een lekke voorvork had (meest voorkomende euvel bij stilstaande motoren).

Je moet ook eens de verhalen van klanten horen die een motorzaak binnenlopen, het goedkoopste inruilertje in de showroom komen bekijken, 2 uur lang aandacht willen en denken dat ze daar naar een occasion van 1 jaar oud in topconditie staan te kijken en mee gaan nemen met nog eens €500,- extra korting omdat ze zo aardig zijn en verstand van zaken hebben.
Eigenlijk zouden de motorzaakmensen ook een forum moeten hebben waar ze klanten afzeiken _O- wel met naam en adres erbij!
 
Weet je wat het is, je komt kijken naar een brommer die jij leuk vind, de verkoper heeft er een prijs aangehangen die hij reëel acht in die aangeboden staat, zit je te ver uit elkaar dan houdt het gewoon op, verder zoeken en niet hier komen janken dat de motor een lekke voorvork had (meest voorkomende euvel bij stilstaande motoren).

Je moet ook eens de verhalen van klanten horen die een motorzaak binnenlopen, het goedkoopste inruilertje in de showroom komen bekijken, 2 uur lang aandacht willen en denken dat ze daar naar een occasion van 1 jaar oud in topconditie staan te kijken en mee gaan nemen met nog eens €500,- extra korting omdat ze zo aardig zijn en verstand van zaken hebben.
Eigenlijk zouden de motorzaakmensen ook een forum moeten hebben waar ze klanten afzeiken _O- wel met naam en adres erbij!
Jullie zijn welkom in: Ervaringen met klanten, soms met een knipoog
 
An sich begrijp ik wel dat je een motor koopt zoals hij in de showroom staat.

Maar als motorzaak een motor weg doen met banden die ver over de datum zijn, of met keerringen die versleten zijn snap ik dan weer niet. Met oude en uitgedroogde banden loop je nu eenmaal het risico dat je onderuit gaat. En een keerring op een voorvork vervangen is qua inkoop voor een motorzaak volgens mij ook niet de grootste kostenpost.

Het meest vervelende is echter dat je vooraf belt met een motorzaak omdat je belangstelling hebt. Je aangeeft een flink eind te moeten rijden en dan bij de motorzaak aankomt en te horen krijgt dat ze de motor de dag ervoor hebben verkocht. Waarom bellen ze dan niet even om dat door te geven. Dan wordt je als klant toch niet serieus genomen denk ik dan.

En als motorzaken hun 'zaken' goed op orde zouden hebben dan heeft iemand als Erik van Lent ook geen werk meer.
 
Ohh ja daar is er weer 1!
Tinoess heeft zich waarschijnlijk schoftig gedragen in de showroom, wordt afgepoeierd want het is druk en overduidelijk ging er geen verkoop volgen. Tinoess denkt dat het gelijk aan zijn zij is. Maakt een accountje hier aan om lekker van zich af te schrijven. Negeert vervolgens oma volledig. En zal vast ook op Google al een 1 ster review hebben gegeven. Rot ff lekker op naar Faceboek ofzo.
:W

Aan de andere kant..... hij neemt de moeite om de zoekfunctie te gebruiken om een topic te vinden over dit onderwerp ipv een nieuw topic te starten. En wat hij in dit topic plaatst is 100% passend in dit topic.

Jouw reply echter.... is volledig off-topic en onbeschoft richting een nieuwe gebruiker die zich volledig aan de regels houd.

En daarna gaan we eerst t topic nog ff slopen door afbeeldingen van slotjes te posten om even later met meerderen toch weer gewoon on=topic verder te praten over het oorspronkelijke onderwerp.

Die nieuwe gebruiker is in dit geval niet degene die uit de bocht vliegt, dat is Joosts en diegene die afbeeldingen van slotjes posten !!
 
Het verhaal is zodanig dat ik erg bang ben voor snelheid, maar ik kan niet zonder. En voordat ik de eerste motorfiets kocht, maakte ik me ongelooflijk zorgen. Ik werd geholpen door dit artikel Bernadette van Raamsdonk – Psychotherapie en Coaching, nu ben ik niet meer bang om te rijden. Ik zou dit met heel mijn hart met je willen delen, ik hoop dat je zo'n probleem niet zult hebben, dank je.
 
Terug
Bovenaan Onderaan