Onduidelijkheid 25kw rijbewijs (Geboorte datum 24-10-1994)

@ Sytze: Voudt. Van wat ik uit het PDF`je opmaak gaat iemand die voor 19 jan. een licht rijbewijs haalt, nog steeds automatisch naar zwaar. Staat in die tabel van het pdfje.

@ Monomuis: In de Tot wordt de situatie behandeld zoals deze nu is. Onder het kopje voor wordt de situatie behandeld van iemand die voor 19 jan. ze rijbewijs heeft gehaald, maar die wel al in de nieuwe siuatie zitten.

Edit: Shit, Tankiej is me voor :P
 
Laatst bewerkt:
Misschien ligt het aan mij, maar ik vind die pdf zeer onduidelijk.
Wat is het verschil tot 19 januari 2013 en voor die zelfde datum?
Volgens de tekst zou je nu dus meteen 35kW krijgen voor 19 januari? Iets zegt me dat er iets niet klopt...
die 1e kolom is de ''oude'' situatie (dus de rijbewijzen van de oude regeling) tot voor 19 januari

de 2e kolom is de ''nieuwe'' situatie voor rijbewijzen die VOOR 19 januari zijn gehaald, maar die nieuwe regels krijgen, dus de ''oude'' rijbewijzen die door de nieuwe regeling, wel 35kw mogen gaan rijden.

ik vraag me dus wel af hoe het zit met het overgaan naar de ''onbegrensd'' motor, volgens de oude regeling zou ik met 20 jaar onbegrensd mogen rijden, maar val je in dit geval onder de oude regeling met 20 jaar, onbegrensd rijden óf zit je dan vervolgens nog vast aan de nieuwe regeling en meot je dan 4 jaar 35kw rijden en dan nog eens examen doen?
 
die 1e kolom is de ''oude'' situatie (dus de rijbewijzen van de oude regeling) tot voor 19 januari

de 2e kolom is de ''nieuwe'' situatie voor rijbewijzen die VOOR 19 januari zijn gehaald, maar die nieuwe regels krijgen, dus de ''oude'' rijbewijzen die door de nieuwe regeling, wel 35kw mogen gaan rijden.

ik vraag me dus wel af hoe het zit met het overgaan naar de ''onbegrensd'' motor, volgens de oude regeling zou ik met 20 jaar onbegrensd mogen rijden, maar val je in dit geval onder de oude regeling met 20 jaar, onbegrensd rijden óf zit je dan vervolgens nog vast aan de nieuwe regeling en meot je dan 4 jaar 35kw rijden en dan nog eens examen doen?

Zoals in de pdf staat, ga jij gewoon automatisch over naar onbegrensd 2 jaar na afgifte van je rijbewijs :)
 
Op die site staat ook

: "Mensen die voor 19 januari 2013 al een rijbewijs hebben, behouden hun rechten. Alleen wanneer de nieuwe rechten gunstiger zijn, gelden deze voor iedereen."

Gunstig is subjectief, hoe kunnen ze bepalen wat gunstiger is? Voor mij is het gunstiger dat ik 25kw mag blijven rijden op m'n R6..

en

"Bent u vóór 19 januari 2013 al in het bezit van een rijbewijs A? Dan blijven voor u de oude regels van kracht."

Maar ze bedoelen vast rijbewijs A (zwaar) i.p.v. A (beperkt). Dan ben ik echt screwed :X
 
Op die site staat ook

: "Mensen die voor 19 januari 2013 al een rijbewijs hebben, behouden hun rechten. Alleen wanneer de nieuwe rechten gunstiger zijn, gelden deze voor iedereen."

Gunstig is subjectief, hoe kunnen ze bepalen wat gunstiger is? Voor mij is het gunstiger dat ik 25kw mag blijven rijden op m'n R6..

en

"Bent u vóór 19 januari 2013 al in het bezit van een rijbewijs A? Dan blijven voor u de oude regels van kracht."

Maar ze bedoelen vast rijbewijs A (zwaar) i.p.v. A (beperkt). Dan ben ik echt screwed :X
Het is voor jou niet gunstig als jij je R6 moet verkopen vanwege de nieuwe regels. Dus ik denk dat je gewoon op de R6 mag rijden :o

Dat laatste gaat inderdaad om A onbeperkt lijkt mij :)
 
Laatst bewerkt:
Ondertussen ben ik al vrij zeker dat ik m'n R6 mag houden.

Als u examen doet voor A(licht) vóór 19 januari 2013 gaat u dan tijdig naar de gemeente om het rijbewijs aan
te vragen. Het moment waarop het besluit tot afgifte door de gemeente wordt genomen, is bepalend voor
de vraag of u een rijbewijs met het oude model (A(licht)) krijgt of het nieuwe model (A2). Als het besluit tot
afgifte is genomen vóór 19 januari 2013, krijgt u een rijbewijs met het oude model. Of u het rijbewijs dan
vervolgens pas na deze datum ophaalt, maakt geen verschil. U moet het rijbewijs wel binnen 3 maanden
ophalen, want anders wordt het rijbewijs ongeldig.
Wanneer het besluit tot afgifte op of ná 19 januari 2013 wordt genomen, krijgt u een rijbewijs volgens het
nieuwe model (A2).
 
Laatst bewerkt:
Omdat hier nu hele andere vragen worden gesteld dan de TO bedoeld had, en omdat het misschien handig is alle kennis te bundelen open ik zometeen een nieuw topic. Zullen we daar alle mogelijke opties van het nieuwe rijbewijs opzoeken en in de topicstart overzichtelijk verzamelen?

Laten we het hier verder bespreken:
11, 25, 35 kw, alle vragen en bronnen
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook sinds kort mijn motor rijbewijs, ik ben ook 18. Op mijn rijbewijs staat het volgende:
Catagorie licht: 26-10-2012 tot 26-10-2022
Catagorie onbeperkt: 26-10-2014 tot 26-10-2012. Dit wil dus zeggen dat ik vanaf 26-10-2014 onbeperkt mag rijden zonder opnieuw het rijbewijs aan te vragen.
Dus met andere woorden, mijn rijbewijs word niet na 35kw overgezet na 13 januari lijkt mij..
 
Ik rij een GSXR SRAD met 94KW op kenteken, maar in feite 25kw.
KNMV op uitdraai verzekerd. Ik ben gedekt, zolang de fiets na een ongeluk nog steeds 25kw is na onderzoek. Logisch.

Maar nu wordt mijn licht rijbewijs dus het nieuwe A2 na 19 januari. Aldus, ik mag vanaf 19 januari 35kw rijden ipv 25. MAAR, omdat mijn motor origineel 94kw heeft, wat boven de 70kw uitkomt, mag ik me dus eigenlijk niet meer op de openbare weg bevinden met mijn motor?

What the fuck is dit voor onzin :') Dan maar een stuntfietsje kopen en daarop verder klooien. Tot die tijd staat mijn motor dus een half jaar ergens in een opbergbox in niemandsland :r
 
Ik rij een GSXR SRAD met 94KW op kenteken, maar in feite 25kw.
KNMV op uitdraai verzekerd. Ik ben gedekt, zolang de fiets na een ongeluk nog steeds 25kw is na onderzoek. Logisch.

Maar nu wordt mijn licht rijbewijs dus het nieuwe A2 na 19 januari. Aldus, ik mag vanaf 19 januari 35kw rijden ipv 25. MAAR, omdat mijn motor origineel 94kw heeft, wat boven de 70kw uitkomt, mag ik me dus eigenlijk niet meer op de openbare weg bevinden met mijn motor?

What the fuck is dit voor onzin :') Dan maar een stuntfietsje kopen en daarop verder klooien. Tot die tijd staat mijn motor dus een half jaar ergens in een opbergbox in niemandsland :r

Het antwoord op die vraag probeer ik los te peuteren bij een dame van de helpdesk van de rijksoverheid.
 
hohohoho wacht ff... win ik nu zojuist de jackpot??? Want dan ga ik de EU-minister die dit heeft voorgesteld ff een bloemetje sturen ofzo!

ik rijd een GS500e met 25kw kit. nu moet deze toevallig zeer binnenkort voor een carbs revisie, vanwege fout van de garage.. Maaaarr..
ik heb mijn rijbewijs voor 19 januari aangevraagd.. ik heb hem zelfs al een jaar! Zou dat beteken dat ik op 19-01-2013 ineens 35kw mag rijden, met exact dezelfde rijbewijs, die ik nu al heb?

dus geen nieuwe aanvragen, maar gewoon dat de categorie automatisch 10kw opgekrikt word?
Zo ja?? moet ik dan ook nieuwe kentekenpapieren aanvragen na die tijd??
 
hohohoho wacht ff... win ik nu zojuist de jackpot??? Want dan ga ik de EU-minister die dit heeft voorgesteld ff een bloemetje sturen ofzo!

ik rijd een GS500e met 25kw kit. nu moet deze toevallig zeer binnenkort voor een carbs revisie, vanwege fout van de garage.. Maaaarr..
ik heb mijn rijbewijs voor 19 januari aangevraagd.. ik heb hem zelfs al een jaar! Zou dat beteken dat ik op 19-01-2013 ineens 35kw mag rijden, met exact dezelfde rijbewijs, die ik nu al heb?

dus geen nieuwe aanvragen, maar gewoon dat de categorie automatisch 10kw opgekrikt word?
Zo ja?? moet ik dan ook nieuwe kentekenpapieren aanvragen na die tijd??

11, 25, 35 kw, alle vragen en bronnen Beste even centraal houden ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan