Ongeluk met motorrijders. Weinig tact?

Tenzij je 1 km te snel rijdt, dan word je vervolgd als was je een pleger van misdaden tegen de menselijkheid.
Hoog tijd dat er dan eindelijk eens wordt opgetreden/gecontroleerd tegen die "iets minder intelligente zaken" (zoals foutief uitgevoerde manoeuvres die anderen in gevaar brengen)

Bijzonder dat jij deze dingen typt!! Neem jij jezelf wel serieus?? :?
 
Er is hier in West-Vlaanderen enkele dagen geleden een ernstig ongeluk gebeurd, waarbij een vrouw een ondoordacht inhaalmanoeuvre deed met haar mini en daarbij het leven liet. Ze reed frontaal in op een motorrijder met zijn vrouw achterop die daarbij ook beiden het leven lieten.

Nu blijkt de vrouw de mooie 20 jarige verloofde te zijn van een "bekende" wielrenner (nog nooit van gehoord, maar ik ben dan ook geen wielerfan) en is er overal op facebook en dergelijke verontwaardiging en verdriet van de dood van de vrouw met enkele duizenden fans als gevolg.

Nu besef ik wel dat die vrouw een jammerlijke fout heeft gemaakt, maar ik stoor me er aan hoe er op die pagina's met geen woord wordt gerept bij de reacties, noch de pagina zelf, over de dood van de motorrijders en de verpletterende verantwoordelijkheid die ze daarbij droeg.

Getuigt dit van weinig tact voor de motorslachtoffers of ben ik overgevoelig aan ongelukken met motorrijders. Misschien kunnen jullie zelf jullie oordeel vellen?

http://www.focus-wtv.tv/programma/wtv/ongeval-met-3-doden

en hier de pagina

Facebook - Meld je aan of registreer je

Wil ik ook wel nog eens benadrukken dat de dood van alle slachtoffers in deze zaak (en andere zaken) ten zeerste te betreuren zijn.
als belg kan ik je zeggen dat die wielrenner nu ook niet zo bekend was, twas een neo-prof. en ivm met tact en overgevoeligheid: waarschijnlijk een mengeling van beide.
 
MF-ers die respect krijgen voor wielrenners, moet niet gekker worden.

@TS; hier over dit onderwerp discusieren, sorteert veel minder effect dan wanneer je gezichtenboek op zou gaan om daar je medeleven te tonen.

als ze niet op de fiets de dijken en mooie rijlijnen bevuilen, dan maken we een uitzondering....
 
Laatst bewerkt:
Zonder direct te zeggen dat wijlen Emilia blaam treft wil ik wel kwijt dat 'de macht over het stuur verliezen' wel een ontzettend eufemisme is. Tenzij die Mini zo maar stuk ging lijkt het mij sterk dat het stuur er met haar vandoor ging.
 
Zonder direct te zeggen dat wijlen Emilia blaam treft wil ik wel kwijt dat 'de macht over het stuur verliezen' wel een ontzettend eufemisme is. Tenzij die Mini zo maar stuk ging lijkt het mij sterk dat het stuur er met haar vandoor ging.

Stel je es voor dat de vriendin in de vreugde van het moment een kushandje wierp naar vriendlief die net voor haar reed, en daardoor iets afweek van haar lijn en met haar wielen in de graskant terecht kwam en van de weeromstuit naar links werd gekatapulteerd ... net op het moment dat de motorrijder als tegenligger er aan kwam ....
 
Laatst bewerkt:
Grotendeels eens, behalve met de laatste paragraaf.

Een ongeluk zit in een (vaak heel) klein hoekje, en als je daardoor het overlijden van een ander op je geweten hebt laat zoiets je de rest van je leven niet meer los.

Iedereen doet al eens iets minder intelligent op de weg, gelukkig leidt dit slechts uitzonderlijk tot een dodelijk ongeval. Maar als het dit wel doet ben je nog niet meteen een "moordenaar". :N
Tenzij je 1 km te snel rijdt, dan word je vervolgd als was je een pleger van misdaden tegen de menselijkheid.
Hoog tijd dat er dan eindelijk eens wordt opgetreden/gecontroleerd tegen die "iets minder intelligente zaken" (zoals foutief uitgevoerde manoeuvres die anderen in gevaar brengen)

Valt allemaal nogal mee, lees eens wat deftige media erop na ;)[De Standaard, 28 juni 2011]
"geen van beiden reed te snel", en toch een ongeval met 3 doden? Shit, verdomme nog aan toe, hoe gaat de roverheid hun flitspalen nu moeten verdedigen...

Je bent en blijft toch echt een van de minst slimme mensen die ik ooit ergens gelezen heb :')

Jij zou namelijk eens moeten kijken hoe vaak jij minder intelligente acties in het verkeer uitvoerd :') Ik ga nu alleen even refereren aan jou geweldige filmpje waar jij met een niet te verantwoorden snelheid tussen het langzaamrijdend/stilstaand verkeer heen denderde en dan ook nog een ander de schuld wil geven dat jij moest afremmen omdat iemand anders ook tussen door wilde rijden :+

En hoe de overheid zijn flitspalen moet verdedigen is vrij simpel....Het aantal verkeersslachtoffers (dodelijk en niet dodelijk) beperken door te controleren op overschrijding van de maximum snelheid.

Vrij simpel toch die uitleg :')

Dat er nu bij een ongeval 3 dodelijke slachtoffers te betreuren zijn is inderdaad heel erg....en dat het niet altijd aan de snelheid ligt is hier duidelijk het geval...

Maar (ik vind dit woord echt steeds leuker worden).....

neemt niet weg dat het overschrijden van de maximum snelheid op bepaalde wegen een onveilige situatie met zich mee brengt. En om die situaties te beperken, en daardoor dus ook de kans op een ongeval te beperken, zetten we er een flitspaal neer.

Dat er ook op diverse plaatsen geflitst wordt, alleen om de staatskas te spekken weten we allemaal. Maar (daar is de maar weer :+) als ik dan mag kiezen tussen snelheidsovertreders de staatskas laten spekken als ze betrapt worden, of meer belasting moeten betalen, omdat men niet meer gaat bekeuren op snelheid....dan weet ik het wel :) Ik betaal dan liever wat minder belasting en laat hen die de snelheid overschrijden en daarbij geflitst worden de staatskas spekken..... :')
 
Stel je es voor dat de vriendin in de vreugde van het moment een kushandje wierp naar vriendlief die net voor haar reed, en daardoor iets afweek van haar lijn en met haar wielen in de graskant terecht kwam en van de weeromstuit naar links werd gekatapulteerd ... net op het moment dat de motorrijder als tegenligger er aan kwam ....

Ben jij me effe een romanticus. Niet doen als je het stuur niet onder controle kan houden, he. Bovendien zou dat opgevallen zijn bij het onderzoek. Bandensporen in de graskant.
 
Ik laat dit specifieke geval er even buiten, wat mij stoort bij een willekeurig motorongeval is het feit dat iedereeen er altijd maar van uit lijkt te gaan dat de motorrijder wel fout zal zijn geweest en veel te hard zal hebben gereden.

Hoe vaak ik dat niet heb moeten horen na een zwaar ongeval in mijn directe omgeving. Al die gevoelloze *piep* die meteen hun conclusie klaar hadden. 'Oh, hij ligt in het ziekenhuis met gebroken dit en dat, sja dan zal hij wel veel te hard gereden hebben he' ... 'ohh hij stond stil, ja euh sja... euh dat weet je dat dat het risico is he, daar heb je zelf voor gekozen als motorrijder' .... ARGH!!

Dat gebrek aan tact vind ik echt :r :r :r :r
 
Terug
Bovenaan Onderaan