Lees zijn openingspost nog eens.Had je die stip op je band wel terhoogte van je ventieldop gemonteerd ?
Wat ook kan is dat de band zich na montage niet lekker gezet heeft op je velg.
Lees zijn openingspost nog eens.
Je weet zeker dat het (mits banden) in de achterband moet zitten? Dat voel je wel neem ik aan, maar toch ff checken.Nieuwe band is gisteren binnengekomen, vanochtend ermee gereden, helaas is het probleem niet opgelost. Moet toch verder gaan zoeken nu. Het is niet dat de motor onrijdbaar is, maar het is gewoon onrustig. Wellicht moet ik de ketting nog eens bekijken. Zou teveel kettingspeling tot onrust in de hele motor kunnen leiden? D.w.z. schudden op lagere snelheid?
Je weet zeker dat het (mits banden) in de achterband moet zitten? Dat voel je wel neem ik aan, maar toch ff checken.
Op de bewuste snelheid, heb je het probleem specifiek bij uitrollen/remmen, accelereren of coasten of gelijk bij allen? Verandert er iets als je de koppeling in trekt? Kijk tijdens het hobbelen ook even naar de ketting zelf, als die de oorzaak is zie je er ook iets aan. Als ie zo los staat dat hij dit soort fratsen gaat veroorzaken, heb je hem belachelijk slecht gesteld en moet dat je ondertussen wel opgevallen zijn bij zo vaak de boel los en vast maken. Heb je alleen naar de onrondheid van je band gekeken of ook de velgen?
Waar het om gaat is dat een slag in de band de eigenfrequentie van het rijwielgedeelte triggert. De ene motor is daar gevoeliger voor dan de anderen, het verschilt zelfs per exemplaar van hetzelfde type.
Soms helpt alleen een ander merk banden.
Grappig hoe je er dan zo overtuigd van kan zijn het aan de compleet andere kant van de motor te moeten zoeken...
Mooi dat het gevonden is