Onterechte meting + EMG opgelegd, wat nu?

Update:

Vriend waarmee ik aangehouden ben en voor hetzelfde ben bekeurd heeft is beginnend bestuurder, en zijn rijbewijs is al een keer eerder ingevorderd. Ik ben geen beginnend bestuurder en mijn rijbewijs nooit eerder kwijtgeweest.

Nu heb ik wel een EMG cursus aan de broek gekregen en hij niet?

In mijn verleden ook niks fout gedaan waarvoor ik eventueel EMG voor zou kunnen krijgen..

Wil nu zo snel mogelijk bezwaar indienen bij het CBR, of zal ik de terechtzitting afwachten?

Gr Martin
 
Tegen EMG kan je geen bezwaar indienen...beslist het CBR en die is Almachtig.
Verder wordt het een heel lastig verhaal want het wordt jouw woord tegen dat van oom agent en laat hij nou een ambtseed hebben afgelegd, waar zo'n rechter zwaar aan tilt (en de agent zelf ook waarschijnlijk). Je moet van goeden huize komen om bij de rechter aan te tonen dat de agent het mis had.
Zo'n agent is zich overigens heus wel bewust van de impact van een invordering en ik vind het maar moeilijk voor te stellen dat hij je rijbewijs invordert als hijzelf niet overtuigd is van wat hij heeft waargenomen. Waren ze overigens niet met zn 2en??

Je geeft zelf al aan dat je 85 a 90 reed op een weg waar je 50 mag. Nota bene binnen bebouwde kom. Dan zit je natuurlijk al dik in de gevarenzone. Gaan we dan ook nog een beetje van een - laten we zeggen - gekleurde eigen waarneming uit, dan zit je gewoon fout. En of dat nou 108 of 118 is, soit. Typisch gevalletje van op de blaren zitten, zou ik zeggen.
Waarom zou dat niet kunnen?
Zeggen dat het niet kan zullen ze zeggen om te ontmoedigen.

TS als het is gegaan zoals jij zegt ( wij waren er niet bij en horen maar 1 kant)in beroep gaan.

Kreeg je die emg trouwens alleen op basis van snelheid of werd het inhalen ook genoemd en waarom is die weg 50?
Zitten er onoverzichtelijke punten?
 
Update:

Vriend waarmee ik aangehouden ben en voor hetzelfde ben bekeurd heeft is beginnend bestuurder, en zijn rijbewijs is al een keer eerder ingevorderd. Ik ben geen beginnend bestuurder en mijn rijbewijs nooit eerder kwijtgeweest.

Nu heb ik wel een EMG cursus aan de broek gekregen en hij niet?

In mijn verleden ook niks fout gedaan waarvoor ik eventueel EMG voor zou kunnen krijgen..

Wil nu zo snel mogelijk bezwaar indienen bij het CBR, of zal ik de terechtzitting afwachten?

Gr Martin
Bezwaar aantekeningen en eens vragen opwelke basis een beslissing word genomen en door wie.
En of dit een persoon is die niet in belang van het cbr handeld en beslist.(zei worden er tenslotte financieel beter van)
Cbr is op dit moment zowel rechter als beul voor wat betreft de emg.
 
Zonder vastgelegd bewijs mag een agent toch niet in zijn eentje handelen?

Ik zou inderdaad alles opvragen en op zoek gaan naar een goede advocaat.

Succes en sterkte!
Vast wel hij heeft een eed afgelegd en jij als verbalisant niet.
Kort door de bocht maar zal er niet ver vanaf zitten.

MBM kom er maar in ;)

Zie ze hier regelmatig alleen in de auto zitten.
 
Waarom zou dat niet kunnen?
Zeggen dat het niet kan zullen ze zeggen om te ontmoedigen.

TS als het is gegaan zoals jij zegt ( wij waren er niet bij en horen maar 1 kant)in beroep gaan.

Kreeg je die emg trouwens alleen op basis van snelheid of werd het inhalen ook genoemd en waarom is die weg 50?
Zitten er onoverzichtelijke punten?

Alleen op basis van snelheid, inhalen is niet genoemd, en was ook geen gevaarlijke inhaalactie of wat dan ook, het is een ringweg van 50 die zo goed als naast de snelweg loopt. Een saai lang stuk van minstens 1500 meter, geen wegen van rechts, niks.
 
Naar mijn weten krijg je de emg aanmelding gratis bij snelheid overtredingen >50 km/h overschreiding binnen bebouwde kom.

Indien het buiten bebouwde kom Is bij een dubbele 'zware' overtreding. (Collega bv. haalde in waar het niet mocht en gaf daarbij even gas. >30 overschreiding)
 
Update:

Vriend waarmee ik aangehouden ben en voor hetzelfde ben bekeurd heeft is beginnend bestuurder, en zijn rijbewijs is al een keer eerder ingevorderd. Ik ben geen beginnend bestuurder en mijn rijbewijs nooit eerder kwijtgeweest.

Nu heb ik wel een EMG cursus aan de broek gekregen en hij niet?

In mijn verleden ook niks fout gedaan waarvoor ik eventueel EMG voor zou kunnen krijgen..

Wil nu zo snel mogelijk bezwaar indienen bij het CBR, of zal ik de terechtzitting afwachten?

Gr Martin


Ik zou eens wat meer gaan google inplaats van MF vol te miepen met wat moet ik doen?

Je had niet zo snel/hard en gevaarlijk moeten rijden ,dat had je achteraf moeten doen aanvaard je straf als een man. :P Die politie agent zag er een gevaarssetting in of hij haatte motorrijders _O-

Of bel deze lui. O-) Vraag mij af waarmee je goedkoper uit zult zijn. ;)

http://www.rijbewijsprobleem.nl/educatieve-maatregel-gedrag-en-verkeer

https://cbr-advocaat.nl/bezwaarschrift-tegen-emg-educatie-maatregel-gedrag-en-verkeer/


EDIT;

http://wetten.overheid.nl/BWBR0008003/2011-11-01
 
Laatst bewerkt:
Naar mijn weten krijg je de emg aanmelding gratis bij snelheid overtredingen >50 km/h overschreiding binnen bebouwde kom.

Indien het buiten bebouwde kom Is bij een dubbele 'zware' overtreding. (Collega bv. haalde in waar het niet mocht en gaf daarbij even gas. >30 overschreiding)
:Y

Kreeg bij mijn 50+ snelheidsovertreding in de BBK ook een EMG. Hartstikke leuk en leerzaam. :+
 
Dat kan wel, het is echter een bestuurlijke maatregel dus er komt geen rechtbank aan te pas.
Geloof me dat ze bij gegronde redenen niet de moeilijkste zijn om het ongedaan te maken.

Bezwaarschrift tegen Educatie Maatregel Gedrag en verkeer (EMG) - CBR-Advocaat

En wanneer een agent tot een EMG verzoekt, is dat een zeer gegronde reden om het niet ongedaan te maken. Je moet ongeveer al minstens 2 maanden tussen zes planken liggen voor de datum van overtreding, wil je er onderuit kunnen komen.
 
:Y

Kreeg bij mijn 50+ snelheidsovertreding in de BBK ook een EMG. Hartstikke leuk en leerzaam. :+
Duur thee kransje als ik her en der de verhalen lees :+

Is een bezoek aan de psycholoog inverhouding goedkoper daar heb je tenminste wat aan :+
 
Laatst bewerkt:
Heeft zo'n videowagen niet altijd een camera meedraaien in een dienst? Dan zou die door de politie toch als bewijs aangedragen kunnen worden?
Een videowagen vaak wel, ja. Als het daadwerkelijk een videowagen is geweest dan zullen ze de beelden ook wel als bewijs aandragen in de zaak. Als TS in beroep gaat en/of een WOB-verzoek indient, zal hij alle informatie (en de info of er beelden zijn) ontvangen.

Zonder vastgelegd bewijs mag een agent toch niet in zijn eentje handelen?

Ik zou inderdaad alles opvragen en op zoek gaan naar een goede advocaat.

Succes en sterkte!
Een agent mag schrijven wat en wanneer hij wil en is, tot een bepaald niveau, niet verplicht om bewijs aan te leveren. Zijn getuigenis is genoeg. Echter als TS in beroep gaat en het aannemelijk maakt, bijvoorbeeld door de GPS tracker, dat hij niet zo hard heeft gereden dan had oom Agent sterker in zijn schoenen gestaan.

Zeker weten, maar dat is hier totaal niet het geval, voordat wij inhaalden reed er niks achter ons, en 5 sec na de inhaal actie kwamen ze aangescheurd, en die snelheid die ze daar hebben gemeten zijn wij op bekeurd..
Maar jij reed toch niet harder dan 95? ;)
 
Laatst bewerkt:
@TS: vervelend dat jij je rijbewijs kwijt bent. Als er geen video-opnames gemaakt zijn, dan moet jij het aannemelijk gaan maken dat jij nooit zo hard hebt gereden. Dat kan door middel van de GPS tracker, inderdaad. Ik vermoed echter dat die niet zijn gemaakt, anders laten ze je de beelden vaak wel zien. Als het zo is gegaan hoe jij beschrijft, waar ik niet helemaal van uit ga, dan zou ik in beroep gaan en een WOB-verzoek in dienen. Ik zou echter wel eerst het WOB-verzoek indienen, daaruit kun jij wel ophalen hoe sterk je denkt te staan in je zaak.

Overigens is het niet zo raar dat je verzoek is afgewezen op eerdere teruggave van je rijbewijs. Vaak wordt die alleen teruggeven wanneer je hem écht nodig hebt voor je werk en als het geen enorm forse overschrijding is geweest. Gezien het feit dat je de hoogte van de overschrijding hier nog niet hebt medegedeeld, zal het wel geen simpele 50 kmp/u overschrijding zijn. :9
 
Als de meting start op het moment dat jullie wegrijden, en de auto dus een 10-20 meter achter jullie zit, en de meting stopt als de auto weer op 10-20 meter achter je zit, dan heb je volgens mij echt een goede meting.

Als je dan gemiddelde neemt wel ja...
 
kan ts alleen maar sterkte wensen

:^

Tenzij je kan bewijzen dat die agent het mis heeft maak je geen schijn van kans. Ook als er geen reet van klopt helaas.

De agent heeft een eed afgelegd en spreekt daarom op voorhand de "waarheid" of heeft het bij het "juiste eind". Tenzij jij dus kan aantonen dat dit niet zo is. Woord tegen woord gaat hem niet worden.

Of de meting onterecht is en of je ergens kans hebt "gerechtigheid" boven tafel te krijgen zal MeanBlueMachine wel komen uitleggen.

Kwestie van geduld :)
 
Laatst bewerkt:
Duur thee kransje als ik her en der de verhalen lees :+

Is een bezoek aan de psycholoog inverhouding goedkoper daar heb je tenminste wat aan :+
Jup, je hebt er in feite niks aan. Gewoon wat lullen over hoe slecht je wel gedragen hebt, je kunt niks fout doen, alles is goed. Meesten gaven geen f*ck en er was zelfs iemand die trots vertelde dat hij opweg naar de EMG nog even met 200 over een 80 weg had gereden (in z'n Audi). _O-

En als je er nog geen beeld bij hebt, denk aan zo'n kringetje van mensen die drugsproblemen hebben in films en series. Maar dan aan een tafel, met wat opdrachtjes in een afkickkliniek (in mijn geval :'))

Duur thee kransje als ik her en der de verhalen lees :+

Is een bezoek aan de psycholoog inverhouding goedkoper daar heb je tenminste wat aan :+

Daar mag je heen wanneer je een 2e EMG aan je broek krijgt.
Volgens mij pas als je voor een 3de word aangemeld voor een EMG. :)
 
Jup, je hebt er in feite niks aan. Gewoon wat lullen over hoe slecht je wel gedragen hebt, je kunt niks fout doen, alles is goed. Meesten gaven geen f*ck en er was zelfs iemand die trots vertelde dat hij opweg naar de EMG nog even met 200 over een 80 weg had gereden (in z'n Audi). _O-

En als je er nog geen beeld bij hebt, denk aan zo'n kringetje van mensen die drugsproblemen hebben in films en series. Maar dan aan een tafel, met wat opdrachtjes in een afkickkliniek (in mijn geval :'))Volgens mij pas als je voor een 3de word aangemeld voor een EMG. :)
Kreeg eerder flashbacks naar groep 2 begon je de maandagochtend ook in een kring.
Wat had ik daar de pest aanzeg was totaal niet geïnteresseerd in het weekend van een ander.
En nog minder in het delen van de mijne _O- _O-
En dat heb ik nog :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan