Onverantwoord om door te rijden als nieuwe rijder?

Waren die mensen die dat zeiden toevallig je ouders? Mijn moeder zegt al bij een regenbui “Ga maar niet op de motor terug, blijf maar logeren” _O-

Onder andere mijn ouders ja. :P Had ook niet anders verwacht om eerlijk te zijn.

Bij kou is motorrijden minder leuk, dat klopt helemaal, maar auto rijden is nog minder leuk, waarom zou je de auto pakken?
Je staat volop in de file, er is geen moer aan (nog minder leuk als de motor) en als je geen auto hoeft te kopen en dat geld bij je motor legt os het ook biet erg als je vaker een nwe motor moet kopen omdat hij opgevreten zou zijn door de pekel (mijn ervaring is dat het super mee valt met pekel schade)

Van de kou heb ik eerlijk gezegd totaal geen last. Ik dezelfde kleding aan als afgelopen zomer tijdens het lessen. Wel met een binnenvoering nu (in m'n jas, binnenvoering van m'n broek ligt nog in de kast). Misschien dat het van de zomer wel wat warm gaat worden tijdens de langere ritten maar dat zien we dan wel weer.
Ik doe er met de auto zo'n 45 minuten over w-w. Met de motor 20-30, + met de motor is gewoon 800x leuker.


Bedankt voor alle reacties. Ik ga gewoon lekker door zoals ik al bezig was. Bij koud + nat / glad / net gestrooid lekker de auto pakken. Verder zie ik het wel. Ik hoop dat koning winter weg blijft dit jaar. :)
Geen onnodige risico's en lekker genieten is m'n motto voor de komende 3 maanden.
 
Verstandig, gewoon lekker door hobbellen .

Misschien komen we elkaar ergens tegen, dan zwaaien we ;)
 
Gelijk heb je. Gewoon doen wat je leuk vindt.

En maar hopen dat je niet zo'n arro wordt die andere motorrijders die ook doen wat zij leuk vinden (alleen rijden bij wat mooier weer), afschiet.
 
Laatst bewerkt:
In de kou rijden is niet fijn maar slecht weer dus ook koude en natte weersomstandigheden zijn zeer leerzaam voor een motorrijder(ster)

Ik weet nog als de dag van gisteren *D jaartal 1986 net voorzien van mijn(gebruikte) Yamaha RD500LC die op Zaterdag netjes thuis was afgeleverd door de dealer direct voorzien van een beschermende laag vet en weet ik veel allemaal ik kon het die Zondag niet laten om te gaan rijden paar dagen na die dag een Elfstedentocht mijn vingers knakten bij het aan remmen mijn tenen leken ijspegels mijn neus was een ijsklomp :X maar dit was één van mijn mooiste ritjes ooit want ik reed eindelijk op mijn droommotor ;) ......dus rijden met die hap :]

Motorrijden is gevoel met + 28 graden dat het zweet langs je rugprotector stroomt met een heftige regenbui dat je laarzen doorweekt zijn en dan in de kou (mijn verhaal).

Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik niet meer voor lol in de regen zal rijden of heftige kou :N ...dagje ouder he *D

Misschien morgen een ritje met mijn dochter die pas haar rijbewijs heeft,kerstdag :W
 
Laatst bewerkt:
De allereerste rit na het halen van mijn rijbewijs, mijn Eerste Echte Motorrit, was toen ik mijn eerste motor kocht in Tilburg. Ik kon ook niet wachten. Ik moest dus terug naar Amsterdam, en toen ik wegging was het -6, en toen ik eindelijk aankwam in Amsterdam bij mijn moeder in Amsterdam (om mijn eerste motor te laten zien *O*) was het -12. Man man wat was het koud.

Ik had geen waterdichte Goretex winterjas, verwarmde handschoenenen, luxe motor met verwarmde onderdelen en windbescherming (gewoon een naked NTV650) en geen heerlijke dichte gewatteerde geventileerde Shoei systeemhelm (een pothelm en een dikke das), zoals ik nu allemaal wel heb, en toch heb ik het overleefd. Sure, ik moest bij elke pomp even stoppen om warm te worden en wat rek en strek oefeningen te doen en ik heb daarna twee dagen pijn aan mijn hoofdholtes gehad, maar ik heb het ook overleefd. Er zijn wel drie tenen afgevroren maar dat is dan ook alles.

Kortom: if only to prikkel your inner bikkel, gewoon doorkachelen.
 
Zolang jij er plezier in hebt om in de winter door te rijden moet je dat gewoon lekker doen, lekker belangrijk wat iemand anders daar van vind. Gewoon warm aankleden en lekker doorrijden tot het moment dat jij het zelf niet meer verantwoord vind, en zoals ik hier aan je reacties lees kan je dat prima zelf inschatten. Een paar graden vorst betekend echt niet dat het gelijk onverantwoord is om op de motor te stappen, mits je je maar bewust bent dat het op sommige plekken glad kan zijn. Snelwegen zijn doorgaans prima te doen, en verder gewoon rustig aan op bruggen en viaducten, en bochten.
Mee eens.
 
Vind dat er wel vaak motorrijders bij een ongeval betrokken zijn. Regelmatig in de filemelding komt er een ongeval met een motorrijder langs. Dat hoeft natuurlijk niet altijd aan die motorrijder te liggen.

Wees op je hoede, houd afstand en bedenk altijd een ontsnapping voor het geval het fout gaat.
Afgelopen zaterdag avond ook weer een botsing bij Harderwijk met meerdere auto,s. Ik snap niet goed wat die mensen dan aan het doen zijn.
 
Ze heeft gelijk :Y ,de arrogantie van sommige doorrijders t.o.v de mooiweerrijders :X

Ook niet onterecht als het gaat om de binkies die vanaf de lente rijden als een stel hitsige stieren maar bij kou of regen de weg niet op durven.
 
Vind dat er wel vaak motorrijders bij een ongeval betrokken zijn. Regelmatig in de filemelding komt er een ongeval met een motorrijder langs.
ja het valt op omdat het genoemd wordt. als het alleen auto's zijn wordt er meestal niets van gezegd (alleen maar file door een eerder ongeval alsof er ook files zijn van een ongeval dat nog moet gebeuren) maar als er een vrachtwagen, bus of motor bij betrokken is wordt het in eens wel er bij vermeld. en dus hoor je het vaak en dat is een goed teken want dat betekend dat het nog steeds bijzonder is. als het gewoon wordt wordt het niet meer vermeld dat het om een motor gaat.
 
ja het valt op omdat het genoemd wordt. als het alleen auto's zijn wordt er meestal niets van gezegd (alleen maar file door een eerder ongeval alsof er ook files zijn van een ongeval dat nog moet gebeuren) maar als er een vrachtwagen, bus of motor bij betrokken is wordt het in eens wel er bij vermeld. en dus hoor je het vaak en dat is een goed teken want dat betekend dat het nog steeds bijzonder is. als het gewoon wordt wordt het niet meer vermeld dat het om een motor gaat.

Dat wel maar in verhouding zijn er weinig motorrijders.
 
Vind dat er wel vaak motorrijders bij een ongeval betrokken zijn. Regelmatig in de filemelding komt er een ongeval met een motorrijder langs. Dat hoeft natuurlijk niet altijd aan die motorrijder te liggen.
Bij een ongeval met wat auto's met alleen blikschade is er binnen 20 minuten een berger aan het werk die alles wegsleept. Dan is de file ook zo weer opgelost. Bij een motorrijder is er veel eerder sprake van letsel, en dan duurt het allemaal een stuk langer. Helemaal als het ernstig is en er politieonderzoek gedaan moet worden.
Misschien dat het daar aan ligt?
 
De wereld is vol onbegrip. Wat ik niet begrijp is dat mensen die een fantastische hobby hebben deze vrijwillig opgeven tijdens de wintermaanden.
 
Ook niet onterecht als het gaat om de binkies die vanaf de lente rijden als een stel hitsige stieren maar bij kou of regen de weg niet op durven.


Agh , t is net als met koeien in de lente die de wei weer in mogen , heerlijk ik kan er wel van genieten :Y , zelf nu een xt gekocht om deze winter is een x door te rijden,voor t eerst in 20 j,mijn "zondagse motor *D " zou ik daar absoluut niet voor gebruiken,die is de bling en dat hoort voor mij ook bij het motorrijden, de xt gaat gewoon onder de bagger de schuur in en dat is ook wel is leuk,zou ik bij mijn zrx nooit doen,als er regen voorspeld wordt blijft tie binnen :t .
t maakt imo niet uit of je een doorrijder bent of niet :N de lol erin is veel belangrijker
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De wereld is vol onbegrip. Wat ik niet begrijp is dat mensen die een fantastische hobby hebben deze vrijwillig opgeven tijdens de wintermaanden.

Als je die fantastische hobby inruilt voor een andere fantastische hobby zoals mountainbiken dan ben je pas goed bezig. })
 
Als je die fantastische hobby inruilt voor een andere fantastische hobby zoals mountainbiken dan ben je pas goed bezig. })


Zoveel vrije tijd heb ik niet......32 km naar werk, en later weer naar huis fietsen....😉
 
Als je die fantastische hobby inruilt voor een andere fantastische hobby zoals mountainbiken dan ben je pas goed bezig. })
Fietsen vind ik ook leuk, maar een dijkenritje op de motor met zonnig droog vriesweer is helemaal top. :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan