Oogbescherming op sterkte

waar je een clipje achter zit waar de glazen op sterkte worden ingeslepen. dit is dus in iedere sterkte te maken.

Is dat wat?
Ik heb ze op gehad, maar de binnenste glazen staan dan zo dicht op mijn ogen dat mijn wimpers de glazen raken. Maar dat zal ongetwijfeld aan te passen zijn.
 
de veren van zulke zonnebrillen zijn in drie standen te zetten. dan moet je proberen hoe het zit als de bril in zijn meest gekantelde stand staat. succes.

Hmmm, owkee.
Wat ik al zei, ik ga zaterdag eens in Zelhem kijken voor die andere zonnebrillen. Zit ergens toch te twijfelen om gewoon een nieuwe helm te halen met zonneklep erin. Ook daar moet ik even kijken hoe dat met de bril zit.
Zonnebril heeft nog wel de voorkeur, omdat ik die ook in de auto kan dragen.
 
Misschien een gat in de markt ja.
Ik heb jaren lenzen gehad, zonder problemen, tot opeens... het niet meer ging.

Jaren later weer 2x geprobeerd, bij verschillende zaken, ook die behoorlijk wat zuurstof doorlaten, maar ze blijven m'n ogen uitbranden. Een uurtje of 4 en dan houdt het op, met moeite.

Raar eigenlijk hé. Jaren gaat het goed, en dan opeens niet meer.
Misschien dat 3x scheepsrecht is! Want het blijft ideaal.

Ik blijf het hier volgen.
Heb geinformeerd voor Bertoni. Dan krijg je een voorzetstukje achter je zonnebril begreep ik.... vraag me af of dat werkt en eruit ziet? (nu hoeft het niet super mooi te zijn, maar wel een beetje aan te zien natuurlijk!)

Mijn overleden echtgenote had het andersom: eerst kon ze geen lenzen en na de 1e zwangerschap (zoon) wel. Schijnt er mee te maken te hebben dat een zwangerschap van een zoon waardoor er dingen schijnen te veranderen in de hormoonhuishouding van de vrouw.
Dus, een tip om toch lenzen te kunnen gaan dragen: wordt zwanger van een zoon! |(
 
Goed. Oogjes laten opmeten. Voor het eerst weer es sinds 6 jaar geloof ik. Vervolgens ook de bril laten meten om te kijken wat het verschil was. De opticien zei dat ik vast niet zoveel problemen had met mijn bril... Nope... Lol. EXACT hetzelfde. Met een cilinder van een kwart. Geen idee of dat veel is...
Maar goed. Morgen op naar Zelhem om eens te kijken wat de mogelijkheden zijn. I'll let u know!
 
Ik had aan beide ogen -8.5 en 1.5 cilindrisch(dit krijg je door lenzen te dragen). Ik werd helemaal gek van mijn harde lenzen op de motor. 3 jaar geleden gelaserd. Afgezien van wat nachtpijn af en toe is het geweldig. S'nacht gewoon je tijd op de wekker bekijken zonder eerst een bril op te zetten... :Y
Op de motor zonder zonnebril.... heerlijk :]
 
Ik had aan beide ogen -8.5 en 1.5 cilindrisch(dit krijg je door lenzen te dragen). Ik werd helemaal gek van mijn harde lenzen op de motor. 3 jaar geleden gelaserd. Afgezien van wat nachtpijn af en toe is het geweldig. S'nacht gewoon je tijd op de wekker bekijken zonder eerst een bril op te zetten... :Y
Op de motor zonder zonnebril.... heerlijk :]

Als ik na de studie nog genoeg centjes overhoud, wordt dat ook idd wel het volgende hoor. Daarom zit ik ook wel te denken aan een nieuwe helm met zonnevizier. We gaan gewoon eens kijken!
 
Zaterdag naar Zelhem geweest. Ik werd geholpen door een heuse oelewapper! Mijn hemel. de brillen die op sterkte gemaakt kunnen worden, hebben ze bij lange na niet allemaal in de winkel hangen. Lekker passen zit er dus niet in. Daarbij wist in elk geval de verkoper die mij probeerde te helpen, bár weinig van de brillen af. Ik was vlot klaar met de slechte service.
Ik denk dat ik voor een voorzet/opklem brilletje ga. Die hebben ze ook gewoon in amberkleurig. Kan ik het in elk geval uitproberen.
 
Mijn overleden echtgenote had het andersom: eerst kon ze geen lenzen en na de 1e zwangerschap (zoon) wel. Schijnt er mee te maken te hebben dat een zwangerschap van een zoon waardoor er dingen schijnen te veranderen in de hormoonhuishouding van de vrouw.
Dus, een tip om toch lenzen te kunnen gaan dragen: wordt zwanger van een zoon! |(


Dat heb ik al meer gehoord.
Maarre.... als je het niet erg vind zet ik dan liever m'n bri op hoor, kost minder, maakt minder herrie om 6 uur s'morgens :o :o :o
(vind kindjes heel lief hoor, maar bij een ander ;) )
 
Zaterdag naar Zelhem geweest. Ik werd geholpen door een heuse oelewapper! Mijn hemel. de brillen die op sterkte gemaakt kunnen worden, hebben ze bij lange na niet allemaal in de winkel hangen. Lekker passen zit er dus niet in. Daarbij wist in elk geval de verkoper die mij probeerde te helpen, bár weinig van de brillen af. Ik was vlot klaar met de slechte service.
Ik denk dat ik voor een voorzet/opklem brilletje ga. Die hebben ze ook gewoon in amberkleurig. Kan ik het in elk geval uitproberen.
waar ben je eigenlijk geweest als ik vragen mag de motoport winkel daar of bij een opticien???
 
Terug
Bovenaan Onderaan