Oordoppen, wie?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Echt onnodig die oordoppen.
Het is gewoon een kwestie van wennen aan het geluid.
Na een aantal jaartjes hoor je het vanzelf niet meer. :X


gebruik ze alleen op de lange afstanden, binnen de bebouwde kom vind ik ze gevaarlijk.
Onzin! Je bent toch niet zo maar doof met die dingen in?

Fietsers met MP3-spelers, die zijn pas doof! (Deed ik ook altijd graag :P)
 
kijk 2setjes liggen
maar voor op de motor :N
een helm is genoeg ik wil mijn brommer goed horen
en daar zit geluid in hoor :Y
full
 
Laatst bewerkt:
ik rij alleen met de oordoppen in als ik lange afstanden gaat rijden ,en als er aardig wat wind staat voor de rest nooit .
 
Ik rij altijd met otoplastieken, ik heb ze 3 jaar geleden laten aanmeten en wil niet meer zonder!

Het rijdt veel relaxter zonder herrie van de wind.

En mensen die zeggen dat ze hun uitlaat beter willen horen gebruiken dat als excuus om geen dopjes te hoeven kopen!!

Boven de 50 km/h zonder otoplastieken hoor je alleen nog maar windgeluid (ok klein beetje uitlaatgeluid).
Met otoplastieken hoor je ook bij 100 of 120 km/h nog je fiets zonder dat je gek wordt van herrie.

Het rijdt relaxter en is nog beter voor je gehoor ook, ik zeg doen!! Ga je plezier van hebben!

Natuurlijk heb je altijd uitzonderingen op de regel!
Iemand die kerngezond 90 jaar wordt en dat terwijl hij of zij vroeger elke dag een pakje zware van nelle rookte, een kratje bier achterover tikte en ieder weekend met 250 km/h zonder dopjes naar de eiffel heen en weer knalde :N
 
Laatst bewerkt:
Heb Noizzez universele oordoppen. Met die doppen in kan ik nog steeds een gesprek voeren en hoor mijn intercom zelfs beter. Heb als ik ze draag, niet eens echt het idee dat het zoveel scheelt maar als ik ze een keer vergeet, schrik ik me kapot van de herrie.
 
Heb Noizzez universele oordoppen. Met die doppen in kan ik nog steeds een gesprek voeren en hoor mijn intercom zelfs beter. Heb als ik ze draag, niet eens echt het idee dat het zoveel scheelt maar als ik ze een keer vergeet, schrik ik me kapot van de herrie.

Met oranje demper? Deze heb ik ook en vandaag even getest tijdens de rijles en ze werken prima.
 
Met oranje demper? Deze heb ik ook en vandaag even getest tijdens de rijles en ze werken prima.

Inderdaad de oranje demper. Het nadeel van deze dingen vind ik dat ik ze wat lastig in krijg.
Eerst had ik beide oren Small maar had rechts toch nog wel veel lawaai en die ging er ook redelijk gemakkelijk in.
Nu draag ik links de small en rechts de medium. Ben dus blij dat ik de andere maten nog even bewaard had.

Groot voordeel tov Alpine vind ik dat ze absoluut niet uitsteken en dus niet tegen de helm duwen.
 
Laatst bewerkt:
Mijn helm is aardig stil.
Maar ik rijd een naked. Dus voor lange ritten doe ik ze wel in. (Rijd heerlijk dan)

Maar voor korte stukjes waar het ook allemaal onder de 120kmh blijft doe ik het niet.
 
Voor n kort ritje wat binnen nou geef het 20 minuten gereden is, naar mn werk bijvoorbeeld, doe ik ze vaak niet in, maar verder of over de snelweg dan doe ik ze zeker in :Y Heb van die voorgevormde niet al te dure maar werken prima. Ook gebruik ik van die in-ear koptelefoontjes soms, muziek en die zijn nog n tandje stiller heb ik het idee, maar kan ook door de muziek dan komen. :)
 
Sinds ik motor rijd, rijd ik eigenlijk altijd wel met oordoppen (van die vervelende Alpine kant en klaar dingen)

Rijdt iedereen met oordoppen, of zijn er nog lui die zonder gaan rijden?

Ik was eens even benieuwd... volgens mij is het super schadelijk om zonder te rijden of heb ik het mis???

Gr. daan
DucBMW komt zojuist tot de conclusie dat-ie al meer dan 20 jaar zonder oordoppen rondrijdt, en nog steeds niet doof is. Feitelijk is DucBMW in staat om veel meer dingen te horen dan-ie eigenlijk wenst te horen, zoals Frans Bauer... Ja, inmiddels ook kant en klare Alpine dingen aanwezig hier, en als ik van te voren weet dat ik een lange rit (400+ km) ga maken, dan gebruik ik ze, puur voor het comfort.

Maar volgens mij valt het met dat "superschadelijk" nogal mee: toen ik begon met motorrijden, reden er al minimaal 80 jaar lang motorrijders in de rondte die nog nooit van Alpine gehoord hadden, laat staan oordoppen. Zelf ervaar ik ondanks 680.000 km in de afgelopen 20+ jaar geen afnemend gehoor, al sluit ik niet uit dat ik bepaalde toonhoogten inmiddels iets minder oppak. Is dat relevant? Niet in mijn beroep, maar als je b.v. geluidstechnicus bent dan zou het een issue'tje kunnen zijn.

Conclusie? Geen flauw idee, maar aangezien het spul (oordoppen) tegenwoordig voorhanden is: gewoon gebruik van maken als je je daar lekker bij voelt.

:W

[Terzijde: erg grappig dat helmen door de jaren heen steeds meer ruimte voor oren zijn gaan bieden, en daarmee meer geluid doorlaten... en toen waren er... de oordoppen...]
 
Laatst bewerkt:
ik doe ze gewoon in bij langere ritten (meer als een paar 100km)

of het echt schadelijk is, iedereen roept van wel, zeker weten doe ik het niet, maar ik doe ze ook meer in voor het comfort :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan