Opties voor oordoppen op maat

Ingmarvb

Rookie
24 mei 2012
20
6
Ik rij al jaren met standaard oordoppen van alpine, maar wil erg graag betere bescherming en pasvorm. Dus wil otoplastieken laten aanmeten. Maar ik kom er niet uit wat betreft de keuze. De prijs is op een 10tje na overal gelijk, zo lijkt het. En ze pretenderen allemaal hetzelfde te doen: goede bescherming en pasvorm.
Tja,.

Alpine is voor mij de bekendste, maar ik lees op meerdere plekken dat de klantvriendelijkheid slecht is. Is dat nog steeds zo? (Bij het hoofdfiliaal in soesterberg dan met name, daar zou ik zelf naartoe gaan).
Pluggerz kom ik ook tegen, die worden alleen aangemeten bij dealers zo lijkt het. Dus beterhoren en dergelijke.

Zijn er nog andere opties?
Wat zijn jullie ervaringen?
 
Ook toevallig, a.s. maandag hou ik tussen 12:00 en 16:00 uur spreekuur.

1k0.jpg



:+ :+
 
Voor wat je er aan hebt: ik ben een jaar of 3? geleden in Soesterberg geweest voor nieuwe doppen en toen ben ik prima geholpen. Verder maakt het denk ik niet zoveel uit want je krijgt in principe hetzelfde product. Ik geloof dat ze toen bij Alpine zeiden dat ik gratis een ander filter kon laten plaatsen indien gewenst, maar dat weet ik niet zeker meer.
 
Ik gebruik zelf al jaren variphone, het fijne is dat er meerdere filters voor beschikbaar zijn. Dus 1 paar doppen met fileters voor op de motor natuurlijk maar ook voor het klussen, op de schietbaan, of een festival.
 
Ik gebruik pluggers. Deze gebruik ik ook voor mijn werk dus was de keus makkelijk ook op de motor pluggers te gaan dragen.

Toen ze in de aanbieding kwamen werd de keus nog makkelijker.
Ze bevallen zeer goed en worden dagelijks gebruikt.

Ik heb geen vergelijkingsmateriaal, dus geen idee hoe andere merken zijn.
Niet teveel naar de prijs kijken. Koop iets goeds waar je lange tijd wat aan hebt.
 
Ik heb ze laten maken bij Beter Horen, maar gebruik nu weer de standaard alpine van €10..
Krijg van de oordoppen op maat een piep in m'n oren na het rijden, elke hobbel/oneffenheid in de weg resoneert als een gek in m'n oren.
Meeste mensen kunnen er wel goed mee over weg dus het zal wel aan mijn oren liggen.
 
Ben ook Pluggerz gaan gebruiken (weet niet meer wat ik hiervoor had, maar die bevielen niet ;-)
Voordeel bij de pluggerz was dat winkel Beter Horen voor mij op loopafstand is ;-)
Wat erg makkelijk is voor het afstemmen van het prettigste filter (db-tje meer of minder keuze zat)
Goed afstemmen doe je toch door test rit van uren, met je eigen motor en helm.
Omruilen van filters (en ook weer terug naar de vorige filter) was bij Beter Horen geen enkel probleem.
Was ook maar 1 minuut werk (incl doosje pakken met de filters) :)
Na 3 weekenden testen en ruilen, perfect qua demping.
 
Maar zorg ervoor dat je oren schoon zijn! Veel aanmeters kijken daar niet naar. Heeft mij al een paar keer opnieuw aanmeten gekost wegens niet goed afsluitende doppen.
 
Maar zorg ervoor dat je oren schoon zijn! Veel aanmeters kijken daar niet naar. Heeft mij al een paar keer opnieuw aanmeten gekost wegens niet goed afsluitende doppen.
Bij beter horen wilde ze bij mij bij de eerste afspraak het spul niet in mijn oren spuiten. Zat teveel zooi in. ik moest eerst naar de huisarts om mijn oren schoon te laten spuiten.
maar een gebruikt haarverfflesje werkt ook goed. Vol laten lopen met warm water en in je oor spuiten (bij voorkeur onder de douche).
W
A2CAF0E2-4DF4-452D-8257-E25908556FEA.jpeg
eek later weer teruggegaan en toen was het goed.
 
maar een gebruikt haarverfflesje werkt ook goed. Vol laten lopen met warm water en in je oor spuiten (bij voorkeur onder de douche).
Oef, niet zelf mee klooien joh.. Te diep en je trommelvlies beschadigd, of je gehoorgang. Flesje niet schoon en je spuit allemaal chemisch spul in je oor. Afspraak bij de huisarts is gratis (je betaald daar namelijk geen eigenrisico) en zo gemaakt! Wel zo veilig toch?
 
Oef, niet zelf mee klooien joh.. Te diep en je trommelvlies beschadigd, of je gehoorgang. Flesje niet schoon en je spuit allemaal chemisch spul in je oor. Afspraak bij de huisarts is gratis (je betaald daar namelijk geen eigenrisico) en zo gemaakt! Wel zo veilig toch?
Vaak ben je te bang. Gezond verstand gebruiken scheelt een bezoek aan de huisarts. Dat Flesje spoel je uiteraard eerst grondig schoon. Meerdere malen met afwasmiddel en en met alleen water. Daarna is het veilig. En die tip van dat flesje hou je tegen het begin van de gehoorgang aan. Dan spuit je het water zo er in.
scheelt tijd voor mij en voor de huisarts. En scheelt zorgkosten
wattenstaafjes zijn uit den bozen. Daarmee duw je vuil alleen maar steviger tegen je trommelvlies aan.
 
Vaak ben je te bang. Gezond verstand gebruiken scheelt een bezoek aan de huisarts. Dat Flesje spoel je uiteraard eerst grondig schoon. Meerdere malen met afwasmiddel en en met alleen water. Daarna is het veilig. En die tip van dat flesje hou je tegen het begin van de gehoorgang aan. Dan spuit je het water zo er in.
scheelt tijd voor mij en voor de huisarts. En scheelt zorgkosten
wattenstaafjes zijn uit den bozen. Daarmee duw je vuil alleen maar steviger tegen je trommelvlies aan.
Ik maak mijn oren elke dag schoon met een wattenstaafje sinds ik gehoorbescherming draag. Dat is al meer dan 30 jaar. Daarom zijn mijn oren altijd schoon, en ik heb nog nooit vuil tegen mijn trommelvlies aan gedrukt. Daardoor kon men ook dit jaar weer oordoppen aanmeten zonder bezoek aan de huisarts.
 
Ik gebruik zowel op maat gemaakte otoplastieken( comfoor) als de gele 3m dingen, en die laatste dempen behoorlijk beter is mijn ervaring. Een gesprek voeren gaat iets minder, maar de intercom/flitsmeister/radio/telefoon is prima hoorbaar.
 
ik heb eens oordoppen laten aanmeten, was wel stil, maar niet zo comfortabel op lange dagen


deze zijn het stilste en dempen voor mij het beste, lange reis over de snelweg is niet meer vermoeiend. Je kan ze een keertje onder de kraan afspoelen als je ze met oorsmeer besmeurt, met een hele zak doe ik wel een tijdje.
 
Alie express 60 stuks moldable shaped PU. Is een thermo plastic that gaat drogen en uitzetten. En je hebt een perfecte pasvorm. Kost bijna niks. Gebruik het al bijna 2 jaar. Enigste uitdaging: het moet in je oor blijven voor zolang mogelijk. Dus, net opstaan (7 uur) en die dingen erin (zachte kunstof stuk zoals bekende oordop stukjes en daarbuiten komt de zachte klei achtige spul) en pas met 23:59 eruit trekken. Het heeft veel tijd nodig om te drogen.

Maar als je eenmaal 1 goede set hebt kan je het blijven gebruiken. In de tussentijd als je zin hebt maak je een nieuwe set erbij. Waarom veel betalen?
 
Ik gebruik zowel op maat gemaakte otoplastieken( comfoor) als de gele 3m dingen, en die laatste dempen behoorlijk beter is mijn ervaring. Een gesprek voeren gaat iets minder, maar de intercom/flitsmeister/radio/telefoon is prima hoorbaar.
Ik heb ook op maat gemaakte Alpine's en paar jaar mee gereden maar was toch nooit zo stil als ik verwachte.
Ben weer terug bij 3M schuimpjes en die bevallen veel beter.
 
Ik heb ook op maat gemaakte Alpine's en paar jaar mee gereden maar was toch nooit zo stil als ik verwachte.
Ben weer terug bij 3M schuimpjes en die bevallen veel beter.
Dat is juist het doel van een goede oordop, dat 'ie niet te stil is. Alleen de slechte frequenties filteren, voornamelijk rijwind, en de goeie niet om zo omgevingsverkeer etc. te kunnen horen. Daarom heb je ook een heel scala aan filters voor verschillende doeleinden..

Maar als het zo werkt voor jou, werkt het zo voor jou natuurlijk..
 
Dat is juist het doel van een goede oordop, dat 'ie niet te stil is. Alleen de slechte frequenties filteren, voornamelijk rijwind, en de goeie niet om zo omgevingsverkeer etc. te kunnen horen. Daarom heb je ook een heel scala aan filters voor verschillende doeleinden..

Maar als het zo werkt voor jou, werkt het zo voor jou natuurlijk..
Ja weet ik, ik ben naast motorrijder ook professioneel bassist en ik heb veel ervaring met gehoorbescherming en in-ears maar op de motor heb je het meeste aan zoveel mogelijk dB demping vind ik.
Daarbij zijn niet de filters het zwakke punt maar of de octoplasten goed zitten dan wel blijven zitten en als je je kaak beweegt dan merk je toch dat er geluid lekt en daar zit volgens mij het probleem.
Daarnaast dempen ze gewoon te weinig imo.
En wat RoyalClub ook al schreef, een lange reis is niet meer vermoeiend met 39dB demping.

Maar je hebt gelijk, het werkt voor iedereen weer anders en je moet het toch zelf ervaren en uitproberen..
 
Terug
Bovenaan Onderaan