Opties voor oordoppen op maat

Er is alleen ding wat ik niet zo leuk vind aan oordopjes. En ik heb geen idee of deze oordopjes en het apparaat, waar je deze via blue-tooth mee verbind, of het volgende probleem opgelost is: als men een andere app gaat starten en de volume is maximaal.

Erg ongelukig, je schrikt je te pletter en het is niet al te fijn voor je oortjes. Als dat zou gebeuren tijdens het rijden, mmm, gratis ritje ziekenhuis?
 
Goed om dat te testen voor je gaat rijden 😂

Ikzelf zou hem enkel gebruiken voor mijn naffie.
Bellen of muziek hoeft van mij (nog) niet. Maar omdat mijn naffie soms lastig is om af te lezen wil ik stemmetje in mijn helm.

En als ik dan toch laat aanmeten, dan maar gelijk all in
 
Er is alleen ding wat ik niet zo leuk vind aan oordopjes. En ik heb geen idee of deze oordopjes en het apparaat, waar je deze via blue-tooth mee verbind, of het volgende probleem opgelost is: als men een andere app gaat starten en de volume is maximaal.

Erg ongelukig, je schrikt je te pletter en het is niet al te fijn voor je oortjes. Als dat zou gebeuren tijdens het rijden, mmm, gratis ritje ziekenhuis?

Als je zo hard schrikt van een applicatie openen dat je er van naar het ziekenhuis moet kan je beter misschien niet motorrijden.
 
De motorbeurs komt er weer aan dus voor mij een mooi moment om verse doppen aan te laten meten. Maar er is nogal wat keuze.

Alpine
Audinc
Noizezz
Audisafe
Pluggerz

Is het allemaal 1 pot nat en laat ze aanmeten bij de stand met het hoogste aantal cc’s per boezem? :9
Of zit er wel duidelijk verschil in kwaliteit en draagcomfort?
 
Het is voor jou nog te vroeg voor een grapje? :')
O nee hoor, ik hou wel van een geintje ongeacht het tijdstip. Dus als ik er eentje langs zie komen zal ik ook zeker lachen.

Maar weer on-topic: Mijn advies zou Alpine zijn. Maar kan me ook voorstellen dat er weinig verschil zit tussen echt op maat gemaakte doppen.
 
De motorbeurs komt er weer aan dus voor mij een mooi moment om verse doppen aan te laten meten. Maar er is nogal wat keuze.

Alpine
Audinc
Noizezz
Audisafe
Pluggerz

Is het allemaal 1 pot nat en laat ze aanmeten bij de stand met het hoogste aantal cc’s per boezem? :9
Of zit er wel duidelijk verschil in kwaliteit en draagcomfort?
Vindt het wel een leuk grapje O-)

ik heb zelf Pluggerz, paar jaar geleden laten aanmeten bij Beter Horen tijdens een aanbieding. Erg tevreden mee
 
Alpine is wel het meest bekende product ook natuurlijk, die zullen er vast wel ervaring mee hebben.

Ik las ook iets over de keuze tussen harde en zachte doppen.. iemand hier nog iets zinnigs daarover te zeggen?
 
Ik heb ook Pluggerz van Beter Horen. Prima dingen maar een gesprekje voeren met die dingen in en de helm op is vrijwel onmogelijk. Dat ging met die normale doppen een stuk beter. Het is ook altijd een opluchting als ik die dingen uit haal en plotseling niet meer doof ben. Misschien iets te sterke filters?
 
Ik heb ook Pluggerz van Beter Horen. Prima dingen maar een gesprekje voeren met die dingen in en de helm op is vrijwel onmogelijk. Dat ging met die normale doppen een stuk beter. Het is ook altijd een opluchting als ik die dingen uit haal en plotseling niet meer doof ben. Misschien iets te sterke filters?
Hoe bedoel je dat? Tijdens de rit? of gewoon als je stilstaat?
Ik heb er in beide gevallen geen last van
 
Ik heb ook Pluggerz van Beter Horen. Prima dingen maar een gesprekje voeren met die dingen in en de helm op is vrijwel onmogelijk. Dat ging met die normale doppen een stuk beter. Het is ook altijd een opluchting als ik die dingen uit haal en plotseling niet meer doof ben. Misschien iets te sterke filters?
Oh, dat herken ik ook niet. Heb dezelfde van Pluggerz met zwaarste filter die ze hadden. "Zware industrie" hete die filter volgens mij. Ik heb zo ook altijd in het cafe in ivm harde muziek, gaat hier nog prima met praten en horen.

Verder heb ik meerdere setjes gehad van die op maat gemaakte pluggen. Ik blijf uiteindelijk weer terug gaan naar die oranje schuimdoppen, dempen nog wat meer.

Op de vraag hard of zacht. M'n eerste waren hard. Daarna voor de zachte gegaan. Ik kon kiezen bij die zachte of ik er zo'n steeltje aan wilde hebben om ze makkelijker eruit te halen. Dit had ik bij de harde ook niet, dus niet gedaan. Daar kom ik nu wel wat op terug. Je krijgt ze er een stuk moeilijker uit dan de harde. Ik vond de harde fijner, maar dat zegt niet zoveel...dat is zo persoonlijk
 
Laatst bewerkt:
Alpine is wel het meest bekende product ook natuurlijk, die zullen er vast wel ervaring mee hebben.

Ik las ook iets over de keuze tussen harde en zachte doppen.. iemand hier nog iets zinnigs daarover te zeggen?
Zachte doppen zijn fijner als je ze langere tijd moet dragen. Werk je in een lawaaiige omgeving en heb je maar om de 2 uur pauze, dan zijn zachte doppen het fijnst. Ze bewegen namelijk wat mee als je je kaak beweegt bij praten, roken of eten, bijvoorbeeld.
Harde doppen zijn makkelijker in te brengen, dus eerder geschikt voor korte periodes en vaak in- en uitdoen. Bij bijvoorbeeld een schietvereniging zijn harde doppen fijner.

Voor jou dus de afweging: doe je ze vaak in en uit, of doe je ze in en heb je ze vervolgens een paar uur in je oren?
 
Wat bedoelen jullie met hard en zacht? Ik heb van die lichtblauwe silicone dopjes die aangemeten zijn. Ze zijn soepe met daarin een filtertje (buisje) Is dit dan hard of zacht? l
 
  • Leuk
Waarderingen: hean
Wat bedoelen jullie met hard en zacht? Ik heb van die lichtblauwe silicone dopjes die aangemeten zijn. Ze zijn soepe met daarin een filtertje (buisje) Is dit dan hard of zacht? l
Dat zijn dan 'zachte'.
Je hebt ook echt harde plastic doppen, deze heb ik zelf van pluggerz.
Hard leek me eerst onconfortabel maar ik vind ze toch fijner dan de zachte variant, verder heel tevreden over Pluggers :)
 
  • Eens
Waarderingen: Brnk
Dat zijn dan 'zachte'.
Je hebt ook echt harde plastic doppen, deze heb ik zelf van pluggerz.
Hard leek me eerst onconfortabel maar ik vind ze toch fijner dan de zachte variant, verder heel tevreden over Pluggers :)
Ze scheuren trouwens altijd door na een paar jaar. Ik heb al vier keer opnieuw laten aanmeten. Echt harde doppen zijn niet aangemeten dan?
 
Ze scheuren trouwens altijd door na een paar jaar. Ik heb al vier keer opnieuw laten aanmeten. Echt harde doppen zijn niet aangemeten dan?
Dit is precies de rede dat ik over ben gegaan naar harde, met de harde doe je jaaaaren.
Deze worden op precies dezelfde manier aangemeten en zijn dus ook gewoon op maat.
Het enige verschil is dat ze van hard plastic zijn en niet van soepel materiaal :)
 
Dit is precies de rede dat ik over ben gegaan naar harde, met de harde doe je jaaaaren.
Deze worden op precies dezelfde manier aangemeten en zijn dus ook gewoon op maat.
Het enige verschil is dat ze van hard plastic zijn en niet van soepel materiaal :)
Ik heb zelfs de oude oordoppen die ik in 1999 in de fabriek aangemeten kreeg. Tot 2014 nog gebruikt tijdens mijn hobby als concertfotograaf. Werken nog perfect
 
Ik heb volgens mij die harde doppen nog nooit gezien. Dat is dan echt kunststof hard zegmaar?

Dan ga ik toch liever voor de zachte, die vormen nog ietsjes mee als je je hoofd draait bijvoorbeeld.

Dus dan hebben we Alpine en Pluggerz die goed uit de bus komen. Schelen een tientje op de beurs dus dat moet het verschil niet maken. Zal eens kijken morgen of zaterdag!
 
Ik krijg de doppen ook aangemeten vanuit mijn werk. Omdat ik vaak de hele dag in een lawaaiige omgeving sta (wegwerkzaamheden voor mijn werk en in een poppodium voor de hobby), heb ik gekozen voor zacht. Als ze scheuren krijg ik nieuwe.
 
Dat is dan echt kunststof hard zegmaar?
Ja, geen beweging in te krijgen.

Rechts hard , links zacht.
20240222_101658.jpg


Ze zullen idd gaan zeggen: Hard is voor kort dragen, zacht voor langer. Maar het is echt persoonlijk. Ik heb nu spijt dat ik de zachte heb en niet weer voor de harde heb gekozen. Die harde kan ik uren dragen zonder last te krijgen.

Oftewel...je komt er pas echt achter als je ze allebei hebt geprobeerd.
 
Ze scheuren trouwens altijd door na een paar jaar. Ik heb al vier keer opnieuw laten aanmeten. Echt harde doppen zijn niet aangemeten dan?
Elke paar jaar op nieuw aanmeten is alleen maar goed. Je gehoorgang verandert je gehele leven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan