Opties voor oordoppen op maat

Ja 4 jaar terug.
Wat zegt het dat ik het voel bewegen met mijn pink? Dat is met nieuwe oordoppen toch net zo?

Bij mij waren de oordoppen na 5 jaar gebruik aardig lek bij de test. Had het zelf nauwelijks door behalve dat ik ze regelmatig terug moest duwen. Overigens sluiten ze bv beter af als ze minder vettig zijn

De afdruk die ze maken van je gehoorgang is nogal statisch want je moet je mond stilhouden. In de praktijk beweegt je mond en dus ook je gehoorgang.

Dus bij een lektest handig om ook je mond te openen en sluiten :)

Maar de ene gehoorgang is de andere niet. Ik heb altijd problemen met nieuwe oordoppen laten aanmeten. Al 2 verschillende bedrijven en allebij de eerste poging lek.

De enige keer dat het goed ging was bij een bedrijf waarbij diegene die de oordop zelf fabriceert in mijn gehoorgang had bekeken
 
Bij mij waren de oordoppen na 5 jaar gebruik aardig lek bij de test. Had het zelf nauwelijks door behalve dat ik ze regelmatig terug moest duwen. Overigens sluiten ze bv beter af als ze minder vettig zijn

De afdruk die ze maken van je gehoorgang is nogal statisch want je moet je mond stilhouden. In de praktijk beweegt je mond en dus ook je gehoorgang.

Dus bij een lektest handig om ook je mond te openen en sluiten :)

Maar de ene gehoorgang is de andere niet. Ik heb altijd problemen met nieuwe oordoppen laten aanmeten. Al 2 verschillende bedrijven en allebij de eerste poging lek.

De enige keer dat het goed ging was bij een bedrijf waarbij diegene die de oordop zelf fabriceert in mijn gehoorgang had bekeken
Ik ook, aan een zijde. Het heeft te maken met de "ronding" van de gehoorgang. Als de radius vanaf de ingang tot aan het trommelvlies zich teveel "knijpt" (radius neemt af) dan vervormt de "pasta" bij het uit het oor halen. Tot nu toe gaat aan die betreffende zijde, iedere maatgemaakte otoplastiek los zitten en inmiddels heb ik aan dat oor tinittus opgelopen.....:(
 
Laatst bewerkt:
Bij mij waren de oordoppen na 5 jaar gebruik aardig lek bij de test. Had het zelf nauwelijks door behalve dat ik ze regelmatig terug moest duwen. Overigens sluiten ze bv beter af als ze minder vettig zijn

De afdruk die ze maken van je gehoorgang is nogal statisch want je moet je mond stilhouden. In de praktijk beweegt je mond en dus ook je gehoorgang.

Dus bij een lektest handig om ook je mond te openen en sluiten :)

Maar de ene gehoorgang is de andere niet. Ik heb altijd problemen met nieuwe oordoppen laten aanmeten. Al 2 verschillende bedrijven en allebij de eerste poging lek.

De enige keer dat het goed ging was bij een bedrijf waarbij diegene die de oordop zelf fabriceert in mijn gehoorgang had bekeken

De mijne zitten nog goed, wanneer hij niet meteen goed zit dan hoor ik dat direct. Dus ik ga ervanuit dat ze niet lekken.
Dat het aanmeten statisch gebeurd begrijp ik, toch lijkt dat voldoende voor mijn oren.

Wat betreft de laatste alinea: wat heeft diegene, behalve kijken, dan nog anders gedaan om wél goede doppen te kunnen maken?
 
Wat betreft de laatste alinea: wat heeft diegene, behalve kijken, dan nog anders gedaan om wél goede doppen te kunnen make

Dat weet ik niet zeker. Iemand omschreef hier eerder dat de mal/afdruk, als deze uit de oor getrokken wordt, nog iets kan vervormen.

Mijn gehoorgang heeft best een scherpe curve, bijna 90 graden. Ik denk dat ze daarop de oordop minder vloeiend/glooiend gemaakt heeft.

Ik zie nu ook bedrijven die een 3d scan maken van je gehoorgang. Misschien dat ik dat als volgende stap ga proberen.
 
Alie express oordop

0.46 cent voor 1 paar nu (nieuwe klant), actie. Max 1 paar per klant. Probeer verschillende kleuren te bestellen om de 1 paar per klant limiet te omzeilen.

Stop nou eens met het propageren van die Ali meuk. Totaal geen controle of transparantie over de gebruikte materialen uit verwegistan :N

@Vtwinner als je de aangemeten doppen te duur vindt kan je ook de universele proberen voor €15.

Alpine MotoSafe Race voorkomt oorpijn en gehoorbeschadiging bij motorrijders
 
Dat zeggen ze, maar misschien niet bij alle personen? Degene die ik dagelijks op de motor in heb die heb ik 15 jaar geleden laten maken. 4 of 5 jaar geleden degene die ik op het werk in heb. (sporadisch)
Ik merk geen enkel verschil tussen de 2 sets.
Ik heb ze volgens mij in 2007 laten maken bij beter horen en zitten nog prima.
Misschien ga ik wel eens nieuwe laten maken voor het idee.. maar niet echt omdat ze niet meer werken..
 
Ik heb de afgelopen jaren met Variphone otoplastieken gereden. Prima demping en pasvorm, alleen beginnen ze lastiger te worden om lekvrij in te doen.

Op de motorbeurs dus maar naar Noizzes gegaan om nieuwe aan te laten meten. Als ze binnen zijn zal ik m'n vergelijking delen.
 
geen idee of het goede methode is, maar wat ik zelf doe om te testen of mijn op maat gemaakte oordoppen goed zitten is de bovenkant van mijn oor omhoog trekken. Als ze goed sluiten merk ik dat er onderdruk in mn oor ontstaat. Als ze niet goed sluiten hoor ik de omgevingsgeluiden luider worden. Dan duw ik ze weer wat dieper of draai ze een kleine slag, of maak de doppen schoon met alcohol zodat ze daarna weer wat meer plakken in mn oor
 
Ik luister gewoon. De ene rit heb ik het heerlijk stil, de volgende hoor ik hem lekken.
Na een jaar of vier intensief gebruik vind ik het ook niet gek hoor.

Eerst zaten ze altijd gewoon goed bij het indoen, nu moet ik ze op de plek masseren omdat het anders net niet lekker afsluit. Gewoon tijd voor nieuwe doppen. :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan