Op de foto gezet in de Alpen ?

wijzurij

Die hard MF'er
9 mrt 2008
901
5
Rijen
Er zijn meerdere sites maar Griffe, Fox en Breton zijn volgens mij wel de meeste bekende in de Franse Alpen, 9 van de 10 keer zal je daar wel slagen. Griffe heeft volgens mij ook een winkel in Bourg d'Oisans, mocht je er niet pas bij thuiskomst aan denken.

Je hebt ook nog Photo Stelvio, lijkt me duidelijk waar die staan.
 
Laatst bewerkt:
Dus, in de Alpen kom je regelmatig een fotograaf tegen die op eigen houtje foto's neemt van passerende motorrijders en dan die foto via zijn/haar site verkoopt?

Mooi, want je bent immers vrij om die wel of niet te kopen natuurlijk.
Maar, hoe herken je ze?
Ja, ik kan best wel begrijpen als je ziet dat een fotograaf zich op jou richt, dat je het dan doorhebt, maar hoe weet je wie hij/zij is, en de site ervan?
 
Meestal staat er eennpaar 100m na de fotograaf wel een bord met zijn site erop. Soms staat er op de pashoogte de auto van de fotograaf met visitekaartjes onder de ruitenwisser.
 
Gemaakt door Griffephoto's op de Coll de Galibier was meteeen na betaling binnen.

full
 
Is wel mooi allemaal!

En sturen ze een afgedrukte foto op, of mailen ze je de foto door in high resolution? Of kan je kiezen voor een van beide, of eventueel voor de beide?
En wat is zo een beetje een gemiddelde prijs voor zo een foto?

Ik zou natuurlijk ook de sites eens kunnen doorneuzen, maar zit op mijn werk :P
 
Bij sommige kun je kiezen voor een hardcopy, maar digitaal is het makkelijkst, dan kan je zelf weten wat je er mee doet. Ik heb hem zelf van de Galibier en de Stelvio. Kwaliteit is top, heb er voor mijn vader als kado 2 op 50x70 canvas laten drukken en die zijn super strak.

Ik meen dat die van de Stelvio 8 euro per stuk waren. Die anderen zullen net zoiets zijn denk ik.
 
In augustus geflitst in Frankrijk, maar ik zag nergens een website van een fotograaf.
 
In augustus geflitst in Frankrijk, maar ik zag nergens een website van een fotograaf.
Daar is de service nog veel hoger ze vinden jou namelijk super makkelijk maar natuurlijk moet je voor die luxe dus wat meer betalen, ik heb het er persoonlijk graag voor over
 
Daar is de service nog veel hoger ze vinden jou namelijk super makkelijk maar natuurlijk moet je voor die luxe dus wat meer betalen, ik heb het er persoonlijk graag voor over
OK, dus ik krijg eigenlijk een VIP behandeling!
*O*
 
In juni gefotografeerd op de Bonette. Kan daar niets van terug vinden.

Via google kom je op "Declicphoto.net" Misschien daar? Je moet hem alleen even veranderen in auto/moto, want hij staat standaard op Velo, en dan de juiste datum zoeken.
 
Laatst bewerkt:
Ben ook de Stelvio gefotografeerd. Staan er wel een stuk of 8 op de site van die dag.

Kosten per foto € 8,00 in hoge resolutie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan